
تقویت فعالیتهای فرهنگی و تربیتی در مدارس با ایدههای خلاق کانونیاران

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، این رویداد که از بهمن ۱۴۰۳ آغاز شده بود، مرحله نخست خود را در بخش ایدهپردازی در پنجم اسفند ۱۴۰۳ به پایان رساند.
دبیر کانونیاران کشور، با اشاره به اهمیت این رویداد بیان کرد: از میان ۱هزار و ۹۲۷ ایده ثبتشده در سامانه، پس از پایش اولیه، ۵۲۸ ایده بهدلیل امکان اجرا در بستر مدرسه و تنوع محتوایی، در قالب یک دفترچه برای کانونیاران ارسال شد. این ایدهها به عنوان محتوایی ارزشمند، زمینهساز فعالیتهای خلاقانه و مؤثر در مدارس خواهد بود.
«کانونیاران» دانشآموزان مستعدی هستند که در کانون پرورش فکری رشد کرده و به عنوان نماینده کانون در مدارس معرفی میشوند و دانشآموزان مدارس را با فعالیتهای کانون آشنا میکنند.
بر همین اساس محمد خیاطزنجانی توضیح داد: هدف اصلی کانونیاری، رشد و تعالی فعالیتهای فرهنگی و تربیتی در مدارس است. از این رو، در این ایدهها تلاش شده تا محور اجرا، مدرسه باشد تا بتواند به رشد فعالیتهای خلاق فرهنگی در این فضا کمک کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه همچنین خاطرنشان کرد: کانونیاران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ فرصت دارند تا ایدههای منتخب خود را از میان ۵۲۸ ایده اجرایی کنند. نتایج ایدهپردازی و فعالیتهای جانبی کانونیاران در مدارس، همراه با حسن اجرای ایدههای منتخب، به عنوان امتیاز شرکت در رویداد ملی محسوب میشود و در تابستان ۱۴۰۴ میزبان این رویداد خواهیم بود.
دبیر کانونیاران ادامه داد: بسیاری از ایدههای گردآوریشده، خلاقانه و مؤثر هستند و این بانک ۵۲۸ ایدهای میتواند در سال آینده نیز به عنوان محتوایی مطلوب برای فعالیتهای کانونیاران در مدارس مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته خیاطزنجانی یکی از چالشهای پیشروی کانونیاران، آشنایی نداشتن برخی از آنها با نوع فعالیت در مدرسه بود که این رویداد بستری فراهم کرد تا کانونیاران بتوانند با انتخاب فعالیتهای متناسب با شرایط مدرسه، علایق مخاطبان و ظرفیت خود، به همراه مربیان و کادر مدرسه، فعالیتهای فرهنگی و تربیتی مفیدی را اجرا کنند.
او در پایان ابراز امیدواری کرد که بر پایه این ایدهها، شاهد تحول و تغییر در مسیر حرکت کانونیاران و رشد فعالیتهای خلاق فرهنگی در مدارس باشیم.