آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۱۲۴۴
در بازدید از گروه اسنپ؛

وزیر میراث فرهنگی: ماموریت دولت حمایت از بخش‌خصوصی است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر نگاه راهبردی دولت چهاردهم به اقتصاد دیجیتال گفت: رویکرد دولت، عبور از مداخله‌گری و حرکت به سمت دولت تسهیل‌گر، تنظیم‌گر و پشتیبان است.
وزیر میراث فرهنگی: ماموریت دولت حمایت از بخش‌خصوصی است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از میراث‌آریا، سیدرضا صالحی‌امیری امروز، شنبه ۱۱ مرداد در جریان بازدید از مجموعه اسنپ و دیدار با مدیرعامل و مدیران ارشد این گروه، با اشاره به جایگاه راهبردی اقتصاد دیجیتال در ساختار آینده‌محور اقتصاد ایران، از حمایت تمام‌قد دولت چهاردهم از زیست‌بوم نوآوری و کسب‌وکار‌های آنلاین خبر داد.

او با بیان اینکه هدف اصلی این بازدید، اعلام پشتیبانی عملی از یک الگوی موفق اقتصاد دیجیتال بوده است، تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال نماد حرکت به‌سوی حکمرانی نوین است. در دولت چهاردهم، باور داریم که توسعه ملی بدون مشارکت بخش خصوصی و اقتصاد دیجیتال ممکن نیست.

صالحی‌امیری افزود: به‌عنوان عضوی از کابینه، صریحا می‌گویم که سیاست رسمی دولت کاهش نقش اجرایی و افزایش نقش حمایتی است. رقابت دولت با بخش خصوصی به زیان کشور است. ما نه تنها با آن مخالفیم، بلکه در وزارت میراث‌فرهنگی، فرآیند واگذاری هتل‌های دولتی را نیز در همین چارچوب آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به نقش پلتفرم (سکو)‌های دیجیتال در بهبود زیرساخت خدمات ملی گفت: اقتصاد دیجیتال، سرمایه آینده ایران است؛ سرمایه‌ای که هم بُعد مادی دارد و هم بُعد اجتماعی. پلتفرم‌هایی مانند اسنپ، در بحران‌ها کنار مردم ایستاده و نشان داده‌اند که فراتر از یک بنگاه اقتصادی که یک نهاد اجتماعی‌اند و این سرمایه اجتماعی باید تقویت شود.

صالحی امیری با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت پلتفرم‌ها در حوزه سفر و گردشگری افزود: تحریک تقاضای سفر، نیازمند ابزار‌های فناورانه و پیوند با زیست‌بوم دیجیتال است. پلتفرم‌ها می‌توانند هم سفر را تسهیل کنند، هم به صورت داده‌محور هستند و هم به گسترش عدالت گردشگری کمک کنند. در سطح بین‌المللی نیز با نگاه تعامل‌گرا و توسعه روابط منطقه‌ای، در مسیر افزایش جذب گردشگران خارجی هستیم.

محمد زیاری مدیرعامل گروه اسنپ نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این گروه گفت: با وجود تمرکز فعالیت تنها در یک کشور، اسنپ به پنجمین پلتفرم بزرگ جهان در این حوزه تبدیل شده است. بیش از هفت هزار راننده خودرو، یک‌ونیم میلیون موتور، ۶۰ هزار رستوران، پنج هزار فروشگاه و بیش از ۱۰ هزار نیروی انسانی در این اکوسیستم فعال هستند.

او با اشاره به تجربه موفق اسنپ در سرمایه‌گذاری و اشتغال‌آفرینی در حوزه اقتصاد دیجیتال، افزود: این مجموعه در مسیر خلق زیرساخت بومی، کاهش هزینه خدمات، بهینه‌سازی زنجیره تأمین و تسهیل زندگی شهروندان حرکت کرده و آماده است در هم‌افزایی با نهاد‌های دولتی، نقش مؤثرتری در توسعه ملی ایفا کند.

در ادامه نشست، مدیران بخش‌های مختلف گروه اسنپ نیز به بیان دیدگاه‌ها، گزارش‌ها و پیشنهاد‌های خود در حوزه حمل‌ونقل، لجستیک، غذا، سوپرمارکت، گردشگری و فناوری پرداختند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار