آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۱۲۶۸

فیسبوک چگونه برای کنار زدن رقبا با یک سرویس VPN از میلیون‌ها کاربر جاسوسی کرد؟

شرکت‌ها همیشه برای پیشرفت از روش‌های سالمی استفاده نمی‌کنند و بعضاً به سراغ راه‌های نامتعارف می‌روند؛ رویکردی که فیسبوک یا متا کنونی در سال ۲۰۱۳ در پیش گرفت.
فیسبوک چگونه برای کنار زدن رقبا با یک سرویس VPN از میلیون‌ها کاربر جاسوسی کرد؟

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت‌ها همیشه برای پیشرفت از روش‌های سالمی استفاده نمی‌کنند و بعضاً به سراغ راه‌های نامتعارف می‌روند؛ رویکردی که فیسبوک یا متا کنونی در سال ۲۰۱۳ در پیش گرفت. فیسبوک در آن سال با مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار یک سرویس VPN به نام Onavo را خرید؛ سرویسی که وعده حفظ حریم خصوصی کاربران را می‌داد، اما درحقیقت ابزار جاسوسی فیسبوک از بیش از ۳۳ میلیون کاربر بود.

چندین سال پس از خرید Onavo، گزارش‌هایی مبنی‌بر استفاده ابزاری فیسبوک از این سرویس منتشر شد. طبق گزارش‌ها، این سرویس VPN تمام ترافیک اینترنت گوشی کاربران را قبل از رسیدن به مقصد اصلی، از سرور‌های فیسبوک عبور می‌داد؛ بنابراین فیسبو‌ک به داده‌های کاربران مانند اپ‌ها و وب‌سایت‌های مورد استفاده و حتی زمان استفاده از آنها دسترسی داشت.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار