آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۴۷۹۸

هوش مصنوعی و توانمندسازی معلمان، راهبرد اصلی آموزش و پرورش است

مانیفست (اظهارنامه) هوش مصنوعی توسط آموزش و پرورش خراسان رضوی تدوین و به تهران ارسال شده و با تغییرات جزئی به عنوان برنامه عمل هوش مصنوعی برای کل کشور ابلاغ شده است.
هوش مصنوعی و توانمندسازی معلمان، راهبرد اصلی آموزش و پرورش است

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، در جمع مدیران و معلمان آموزش و پرورش تربت جام با تاکید بر اهمیت هوش مصنوعی و توانمندسازی نیروی انسانی، اعلام کرد که این دو موضوع، راهبرد اصلی اداره کل آموزش و پرورش در دوره جدید هستند.

مصطفی اسدی با اشاره به هویت تاریخی و فرهنگی شهر‌های استان، به ویژه تربت جام، افزود: تمدن سازی و معرفی مفاخر، یکی از وظایف اصلی معلمان آموزش و پرورش است. 

وی با بیان اینکه باید از عزت و اعتبار گذشتگان خود دفاع کنیم، تصریح کرد: باید بستری برای تربیت نسل جدید فراهم شود تا آن‌ها با افتخارات خود آشنا شوند و از بیان آن ابا نداشته باشند.

وی به تدوین و تصویب مانیفست هوش مصنوعی توسط اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در شش ماه گذشته، با دعوت از چهل نفر از متخصصان دارای دکترای هوش مصنوعی، برنامه‌ای جامع تهیه و به تهران ارسال شد. این برنامه عملیاتی پس از بررسی و تایید، با تغییراتی جزئی به عنوان برنامه عمل هوش مصنوعی برای کل کشور ابلاغ شده است.

وی با اشاره به نقش استان خراسان در این حرکت، تأکید کرد: ما در صدر کشور قرار داریم و نخبگان دانشگاه‌های فردوسی، فرهنگیان، آزاد و علوم پزشکی مشهد در تدوین این برنامه همکاری داشته‌اند. آینده در اختیار مدیرانی است که به ابزار هوش مصنوعی مسلط باشند.

اسدی به جزئیات این برنامه پرداخت و از مدیران خواست: مدیران با جدیت در این مسیر گام بردارند.

وی گفت: مدرسان استانی و شهرستانی هوش مصنوعی شناسایی و تربیت شده‌اند تا از اول مهرماه، آموزش دبیران را آغاز کنند که این آموزش در دو مرحله شناختی و کاربردی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مدل‌های سنتی تدریس دیگر کارآمد نیست افزود: امروز خانه، حیاط مدرسه و حتی سرویس مدرسه، محیط‌های یادگیری هستند. چینش کلاس‌ها باید تغییر کند و مشارکت محور شود تا دانش آموزان به جای گوش دادنِ منفعلانه، در فرایند یادگیری فعال باشند.

اسدی با تأکید بر توجه ویژه رئیس جمهور به آموزش و پرورش، آن را فرصتی تاریخی دانست و اظهار داشت: رئیس جمهور در کمتر از یک سال، ۴۴ جلسه مستقیم با وزیر آموزش و پرورش داشته است. این فرصت را باید غنیمت شمرد و آموزش و پرورش را به صدر بیاوریم؛ زیرا توسعه ملی و همه جانبه، از آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

وی ابراز داشت: اگر توسعه همه جانبه می‌خواهیم آموزش و پرورش مهد آن است و آینده در اختیار کسی است که به ابزار هوش مصنوعی مسلط باشد.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام نیز گفت: در تعطیلات تابستان ۸۴ پایگاه اوقات فراغت در رشته‌های فرهنگی، ورزشی و هنری در این شهرستان با شرکت دانش آموزان فعال شده است و کلاس‌ها همچنان ادامه دارد.

عادل اسدی افزود: مشکل اصلی آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی است و در مقطع ابتدایی از مجموع ۴۵ مدرسه ابتدایی شهری ۴۲ مدرسه در سطح شهر به صورت دوشیفته تشکیل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش در سفر به تربت جام به همراه فرماندار این شهرستان از طرح‌های عمرانی و برخی مدارس روستایی بازدید کرد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار