كره جنوبى متجاوزان به عنف را عقيم مي كند
كره جنوبى به عنوان نخستين كشور قانونى را اجرا مىكند كه بر اساس آن متجاوزان به عنف در اين كشور، به عنوان مجازات، عقيم مىشوند.
به گزارش گروه بين الملل «خبرگزاري دانشجو» به نقل از خبرگزارى فرانسه، سال گذشته مجلس كره جنوبى قانونى را به تصويب رساند كه به قضات كرهاى اجازه مىدهد براى مجرمانى كه به اتهام تجاوز به افراد زير ۱۶ سال به دادگاه خوانده مىشوند، حكم عقيمسازى صادر كنند.
اين گروه از مجرمان همچنين علاوه بر استفاده اجبارى از داروى عقيمسازى، ملزم به طى دورههاى رواندرمانى و رفتاردرمانى نيز هستند.
پيشبينى مىشود سالانه براى ۱۰۰ شهروند كره جنوبى، اين احكام صادر شود.
اين قانون نخستين بار در سال ۲۰۰۸ ميلادى و پس از خشم عمومى مردم در قبال وقوع تجاوزهاى جنسى، در پارلمان كرهى جنوبى طرح شد.
لینک کپی شد
گزارش خطا