امكان كاهش مصرف 12.2 ميليارد ليتر بنزين در سال‌
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۳۷۵۵۴
با اعمال استانداردها محقق مي‌شود:

امكان كاهش مصرف 12.2 ميليارد ليتر بنزين در سال‌

مدير عامل شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت از كاهش مصرف بنزين بخش حمل ونقل به ميزان 12.2 ميليارد ليتر در سال در دوره پنج ساله (1391-1387) با اعمال استانداردها خبر داد.
به گزارش گروه سياسي «خبرگزاري دانشجو» به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نفت(MOP)، مهندس عباس كاظمي در حاشيه بازديد مهندس علي‌آبادي سرپرست وزارت نفت از شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت كه صبح امروز(شنبه - 1مرداد) انجام شد، گفت: با اعمال استاندارهاي لازم مي‌توان روزانه 6.6  ميليون ليتر بنزين صرفه‌جويي كرد.
 
وي افزود: حدود 98 درصد از انرژي‌هاي مورد نياز كشور را سوخت‌هاي فسيلي كه زير بناي اصلي توسعه و تامين‌كننده سهم عمده درآمدهاي ارزي كشور است، تشكيل مي‌دهد.
 
مهندس كاظمي در خصوص سهم ايران از مصرف نفت‌خام و گاز طبيعي در انتهاي سال 2009 خاطر نشان كرد: سهم ايران از مصرف نفت خام 2.2و گاز طبيعي 4.5 درصد بوده است كه باوجود اين مقدار، متاسفانه كشورمان تنها 0.39 درصد از كل توليد ناخالص جهاني را دارد.
 
به گفته وي مصارف بالادستي و مصارف انرژي در تراز هيدرو كربوري در سال 1388 در مجموع 624.6 ميليون بشكه معادل نفت‌خام بوده است.
 
اختصاص 22 درصد يارانه انرژي به سوخت بخش صنعت
 
مدير عامل شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت با اشاره به ميزان مصرف انرژي در سال 1388 در بخش صنعت تصريح كرد: بخش صنعت كشور در سال 1388 با مصرف نهايي انرژي معادل 275 ميليون بشكه معادل نفت خام، 22 درصد از كل يارانه انرژي معادل 11.6 ميليارد دلار را به خود اختصاص داد.
 
وي با بيان اينكه به‌منظور بهينه شدن مصرف سوخت در بخش صنعت مطالعات و اقداماتي انجام شده است، تشريح كرد: تدوين استاندارد و معيار مصرف انرژي، مميزي انرژي و ارائه راهكارهاي كاهش مصرف سوخت، اجراي طرح‌هاي پايلوت، آموزش و فرهنگ‌سازي، مطالعه موردي، امكان‌سنجي فني- اقتصادي طرح‌هاي بهينه‌سازي مصرف انرژي از محورهاي فعاليت‌بخش صنعت به حساب مي‌آيد.
 
اختصاص 50 درصد يارانه انرژي در بخش حمل و نقل
 
مهندس كاظمي با تاكيد بر اينكه بخش حمل و نقل در سال 1388 با مصرف نهايي انرژي معادل 305.6 ميليون بشكه معادل نفت خام، بيش از 50 درصد از كل يارانه‌هاي فرآورده‌هاي نفتي معادل 18.8 ميليارد دلار را به خود اختصاص داده است، يادآور شد: از جمله محورهاي فعاليت‌بخش حمل و نقل، تدوين سبد سوخت بخش حمل و نقل كشور، توسعه حمل و نقل درونشهري و برونشهري، كاهش تقاضاي سفر و ايجاد خدمات الكترونيك بوده است.
 
در حاشيه نشست مشترك مهندس محمد علي‌آبادي با مديران شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت، سرپرست وزارت نفت از نمايشگاه «جهاد اقتصادي، اصلاح الگوي مصرف انرژي» و غرفه‌هاي بهينه‌‌سازي انرژي در بخش ساختمان، حمل و نقل، روابط عمومي، فرهنگ‌سازي و HSE بازديد كرد.
پربازدیدترین آخرین اخبار