با حضور وزراي نفت عراق، سوريه و ايران
تفاهمنامه بزرگترين خط لوله صادراتي گاز خاورميانه در عسلويه امضا ميشود
امروز تفاهمنامه بزرگترين خط لوله صادراتي گاز در منطقه خاورميانه با حضور وزراي نفت عراق، سوريه و سرپرست وزارت نفت ايران در منطقه عسلويه امضا ميشود.
به گزارش گروه سياسي «خبرگزاري دانشجو»، تفاهمنامه بزرگترين خط لوله صادراتي گاز در منطقه خاورميانه با حضور وزراي نفت عراق، سوريه و سرپرست وزارت نفت ايران در منطقه عسلويه امضا ميشود.
صادرات گاز در اين منطقه توسط خط لوله ششم سراسري و با ظرفيت انتقال روزانه 110 ميليون متر مكعب گاز صورت مي گيرد؛ اين خط در فاز اول از منطقه عسلويه تا استان خوزستان احداث شده و قرار است در ادامه تا مرز بازرگان كشيده و از آنجا كار صادرات گاز ايران را به عراق و سپس به سوريه و از آنجا به درياي مديترانه و كشور لبنان و در نهايت به اروپا انتقال دهد.
به گفته مديرعامل شركت ملي گاز ايران براي احداث اين خط 5 هزار كيلومتري هزينهاي معادل 10 ميليارد دلار نياز است و پيش بيني مي شود براي بهره برداري از آن 3 تا 5 سال زمان نياز است. اين گزارش اضافه مي كند بعد از امضاي تفاهمنامه و نام گذاري براي اين خط لوله كه امروز با حضور مقامات ايراني، عراقي و سوري صورت مي گيرد كميتهاي مشترك و با محوريت شركت ملي گاز ايران تشكيل مي شود تا مشاور و فاينانسور انتخاب و تا پايان سال 90 امضاي قرارداد اين خط لوله نيز صورت خواهد پذيرفت.
لینک کپی شد
گزارش خطا