نصاب تأمین برق شهر تهران شکسته شد
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «کامبیز ناظریان» گفت: با اجرای گسترده طرحهای اصلاح و بهسازی شبکه و فرآیند برق رسانی، برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق کشور، میزان انرژی توزیع شده در شهر تهران در سه ماه نخست سال به رقم ۹۶ میلیون کیلووات ساعت رسید.
مدیرعامل برق پایتخت با بیان اینکه اطلاعات ثبت شده در مراکز پایش این شرکت نشان دهنده شکسته شدن رکورد تاریخی توزیع انرژی در شهر تهران در سه ماه فصل بهار امسال است، گفت: این میزان انرژی نسبت به آخرین نصاب ثبت شده، بیش از هفت درصد افزایش داشته و نشان دهنده موفقیت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در برق رسانی مؤثر به شهروندان و تأمين نیازهای مصرف انرژی در پایتخت ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه تقاضای انرژی به صورت معمول و کلی در بخشهای خانگی، تجاری و صنعتی، روندی صعودی دارد، گفت: برای پاسخگویی به این نیاز مصرف، اقدامات گستردهای در حوزه مدیریت بهینه شبکه و بهرهگیری مؤثر از ظرفیتهای تولید و توزیع انرژی توسط کارشناسان برق پایتخت طراحی و اجرایی شده و نتیجه این اقدامات، موفقیت درخشان این شرکت در پاسخگویی به نیاز مصرف برق پایتخت در فصل بهار امسال بوده است.
ناظریان بیان کرد: باتوجه به روند کلی افزایش نیاز مصرف برق، در تابستان سال گذشته شاهد همکاری خوب شهروندان در بازههای زمانی پرباری شبکه و فصل تابستان بودیم به گونهای که نمودار مصرف برق شهر تهران در سه ماه تابستان سال گذشته، با مدیریت مصرف برق توسط مشترکان فهیم شهر تهران، معکوس شده و روندی نزولی داشت و انتظار میرود تداوم این همکاری و کاهش مصارف مازاد در سه ماه پیش روی تابستان، کمکی مؤثر در حفظ پایداری شبکه توزیع برق شهر تهران و کشور باشد.