تاكيد چين بر حل مسئله اتمي ايران از طريق ديپلماسي
چين يك بار ديگر مخالفت خود را با اعمال هر گونه تحريم عليه جمهوري اسلامي ايران اعلام و تاكيد كرد كه گفتوگو بهترين راه براي حل و فصل مسئله اتمي ايران است.
به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پایگاه خبری پرس تي وي، ليو ويمين، سخنگوي وزارت امور خارجه چين با اشاره به وضعيت فزاينده تنش موجود در خاورميانه، خواستار يك رويكرد مسالمت آميز براي حل مسئله اتمي ايران شد.
وي گفت: ما اميدواريم كه هر دو طرف (ايران و غرب) آرام و منطقي و به صورت مشترك از صلح و ثبات در منطقه خليج فارس حمايت كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه چين همچنين در مورد تصميم آمريكا و اروپا براي اعمال فشار بر ايران از طريق اعمال تحريم نفتي گفت: اين تحريم ها و فشارها هيچ نتيجه اي به همراه ندارد و تنها وضعيت را بدتر مي كند.
پيش از اين رئيس جمهور چين نيز اعلام كرده بود كه به واردات نفت از ايران برخلاف تمايل آمريكا ادامه خواهد داد.
لازم به ذكر است، آمريكا سعي دارد با روش هاي مختلف از جمله جلب موافقت كشورهاي اروپايي، روسيه و چين با تحريم نفتي ايران، مانعي بر سر راه دست يافتن جمهوري اسلامي ايران به انرژي اتمي ايجاد كند.
لینک کپی شد
گزارش خطا