حمله به يك پايگاه نظامي آمريكايي در افغانستان
يك پايگاه نظامي نيروهاي آمريكايي در جنوب افغانستان مورد حمله شبه نظاميان طالبان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پایگاه خبری پرس تي وي، گروه طالبان روز شنبه به يكي از پايگاه هاي نظامي آمريكايي در جنوب افغانستان حمله كرد.
به گفته مقامات افغاني اين حمله در ولایت پکتیکا در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان انجام گرفت.
مقامات محلي مي گويند تعدادي از افراد گروه طالبان حدود ساعت 9 صبح روز شنبه به وقت محلي به يك پايگاه نظامي آمريكايي حمله كرده كه در نهايت 4 نفر از نيروهاي طالبان كشته شدند.
گفته مي شود طالبان طي پيامي مسئوليت اين حمله را به عهده گرفته است.
در عين حال مارک گراسمن، فرستاده ويژه آمريکا به افغانستان براي گفتگو با مقامات افغانستان پيرامون طالبان وارد كابل شده است.
لازم به ذكر است جنگ آمريكا در افغانستان در سال 2001 و با هدف مبارزه با تروريسم و برقراري امنيت در اين كشور شروع شد و آغاز بحث بر سر مذاكرات آمريكا و طالبان درحالي صورت مي گيرد كه يك دهه از جنگ آمريكا در افغانستان مي گذرد.
لینک کپی شد
گزارش خطا