بيماري ناشناخته جان 200 كودك آفريقايي را گرفت
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۶۸۲۳۱

بيماري ناشناخته جان 200 كودك آفريقايي را گرفت

حداقل 200 كودك در اثر بيماري مرموز در شمال اوگاندا جان خود را از دست داده و هزاران كودك ديگر نيز مريض شده‌اند.
به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پایگاه خبری پرس تي وي، بيماري جديد و كمتر شناخته شده اي در شمال اوگاندا جان 200 كودك را گرفت و هزاران نفر را بيمار كرده است.

اين بيماري كه ابتدا در سودان مشاهده شد اغلب كودكان 5 تا 15 سال را تحت تاثير قرار مي دهد و باعث ايجاد تشنج، عقب ماندگي ذهني و جسمي و در بيشتر موارد منجر به مرگ كودكان مي شود.

مطابق گفته مسئولان بهداشتي، تاكنون 200 كودك در اثر اين بيماري جان خود را از دست داده اند؛ بعلاوه اين بيماري طي سه سال گذشته بيش از سه هزار كودك را زمين گير كرده است.

خاطرنشان مي شود، شمال اوگاندا از فقيرترين مناطق اين كشور آفريقايي است كه طي سال هاي گذشته آماج درگيري هاي مختلف ميان نيروهاي امنيتي و شورشيان بوده است.

لازم به ذكر است، در حال حاضر وزارت بهداشت اوگاندا علاوه بر تامين تجهيزات و فراهم آوردن ملزومات درحال بررسي شيوه مقابله با اين بيماري جديد است.
 
پربازدیدترین آخرین اخبار