كواكبيان:
اگر بازرسان آژانس دروغ بگویند از ورود دوباره به ایران منع ميشوند
عضو كميسيون امنیت ملي و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر تیم آژانس انرژي اتمی سازمان ملل متحد پس از ترک ایران در مورد فعالیتهای هستهای این کشور «گزارش غیر واقعی» بدهد باید از ورود دوباره آنها به کشور جلوگیری کرد.
به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پرس تی وی، مصطفی کواکبیان روز گذشته از مقامات امنیتی ایران خواست به منظور پیشگیری از جمع آوری و نشت اطلاعات محرمانه از تاسیسات هسته ای ایران، مراقبت اعمال و رفتار بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی باشند.
وي که عضو كميسيون امنیت ملي و سیاست خارجی مجلس است، تاکید کرد: اگر تیم آژانس بين المللي انرژي اتمی سازمان ملل متحد پس از ترک ایران در مورد فعالیت های هسته ای این کشور «گزارش غیر واقعی» بدهد و از این طریق باعث «گمراه کردن جامعه جهانی» شود، باید از ورود دوباره آنها به کشور جلوگیری کرد.
هیئت بلندپایه آژانس بین المللی انرژی اتمی، یکشنبه و پس از دعوت سازمان انرژی اتمی ایران (AEOI)، به ریاست هرمان ناکرتس، معاون مدیرکل آژانس وارد تهران شدند.
هدف از این بازدید، انجام مذاکرات در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز تقویت همکاری میان دو طرف می باشد؛ آژانس بين المللي انرژي اتمی سازمان ملل متحد هیچ برنامه ای برای بازرسی تاسیسات هسته ای ایران نداشته است.
کواکبیان با اشاره به مذاکرات بین بازرسان آژانس و مقامات هسته ای ایران گفت: در صورتی که مذاکرات دو طرفه نباشد، کاملاً «بی اثر» خواهد بود.
لینک کپی شد
گزارش خطا