کد خبر:۲۰۵۰۹۰
مشروح دومين نشست سراسري روساي دانشگاه‌ها + تصاوير

دانشجو: جلوي تدريس اساتيد سكولار را مي گيريم/ قصد ندارم كانديد شوم/ قرائتي: شما خودتان را سر كار گذاشته‌ايد/ گلشن: پيشرفتي در مباحث فرهنگي دانشگاه‌ها نداشتيم

دومين نشست سراسري روساي دانشگاه‌ها و ‌پژوهشگاه‌ها امروز با حضور بيش از 400 نفر از روساي اين مراكز در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»، دومين نشست سراسري روساي دانشگاه‌ها، ‌پژوهشگاه‌ها و پارك‌هاي علم و فناوري امروز با حضور بيش از 400 نفر از روساي اين مراكز در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد.
 
 
 

اين نشست يك روزه در آستانه بازگشايي سال تحصيلي جديد دانشگاه‌ها برگزار شده و به مشكلات و فعاليت‌هاي دانشگاه‌ها در سال جديد اختصاص دارد.

رئيس دانشگاه همدان: رتبه‌بندي دانشگاه‌ها براساس اختصاص سرانه به دانشگاه‌ها تعيين شود

دكتر زُلفي‌گل گفت: رتبه بندي دانشگاه‌ها بايد براساس شاخص‌هاي متنوع علم و فناوري در منطقه مورد توجه قرار گيرد و بر اين اساس لازم است كه رتبه بندي دانشگاه‌هاي داخلي بر اساس اختصاص سرانه به دانشگاه‌ها باشد.

وي افزود: كشور 14 سال زودتر از زمان مقرر به كسب رتبه‌هاي برتر علمي در منطقه و جهان دست يافته است كه اين امر انقلابي در حوزه آموزش عالي كشور به شمار مي‌رود.
 
 
 

رئيس دانشگاه همدان بيان داشت: هر چه قدر رتبه علمي كشور بالاتر رود نتيجه اين امر در تمامي عرصه‌ها از جمله سياست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع ديده مي‌شود.

زلفي گل تصريح كرد: افزايش رتبه علمي كشور به نوعي سرمايه‌گذاري براي تمامي عرصه‌هاست.

رئيس دانشگاه سيستان و بلوچستان: راه‌اندازي دو پرديس بين‌المللي در زاهدان و زابل

علي رضا رضواني گفت: دانشگاه سيستان و بلوچستان در بخش‌هاي مختلف آموزشي و پژوهشي طي يك سال گذشته اهداف گسترش تسهيلات تحصيلات تكميلي را مدنظر قرار داده كه بر اين اساس اين دانشگاه دو پرديس بين المللي در شهرهاي زاهدان و زابل راه اندازي كرده است.

وي افزود: در حال حاضر 2000 دانشجو در پرديس‌هاي بين المللي دانشگاه سيستان و بلوچستان تحصيل مي‌كنند.

رئيس دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: دولت توجه ويژه‌اي به مناطق دور افتاده دارد كه بر اين اساس دانشگاه سيستان و بلوچستان توانسته است زيباترين پرديس‌ها را در منطقه جنوب شرق كشور تأسيس و راه اندازي كند.
 
 
 

رضواني خاطرنشان كرد: با توجه به موقعيت ويژه استان سيستان و بلوچستان صددرصد دانشجويان اين دانشگاه خوابگاه دارند كه اين امر براي دانشجويان دختر با تأكيد ويژه‌اي پيگيري مي‌شود.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان: هيچگونه پيشرفتي در مباحث فرهنگي دانشگاه‌ها نداشتيم

محمد اسماعيل همداني گلشن گفت: طبق برنامه پيشرفت در علم و فناوري، حفظ اين رشد علمي در دانشگاه‌ها طي سال‌هاي اخير صورت گرفته اما متاسفانه توجهي به مباحث فرهنگي نشده و هيچگونه پيشرفتي در آن اتفاق نيفتاده است.

وي اضافه كرد: ما هنوز نتوانستيم از همه ظرفيت‌هاي دانشگاه‌ها براي پيشرفت مباحث فرهنگي استفاده كنيم و ظرفيت‌هاي جديد را براي فعال شدن اين حوزه به كار بگيريم.

همداني گلشن ادامه داد: دانشگاه‌ها طي سال‌هاي اخير در پيچ تاريخي اسلامي شدن گير كرده‌اند و هنوز نتوانسته‌اند به عنوان دانشگاه‌هاي تمدن‌ساز اسلامي براي كشورهاي اسلامي الگوي پيشرفت باشند.
 
 
 

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان ادامه داد: دانشگاه‌هاي ما بايد در خصوص تمدن‌سازي اسلامي الگوي پيشرفت ايراني – اسلامي نقش موثري در جهان به خصوص كشورهاي اسلامي ايفا كنند، همچنين توجه ويژه‌اي به نظام ملي نوآوري داشته باشند و از ظرفيت‌هاي موجود براي جذب منابع استفاده كنند.

وي در پايان گفت: براي تحقق دانشگاه‌ اسلامي بايد شبهاتي كه در بين مسئولان دانشگاه‌هاست برطرف شود تا اين طرح بتواند تحقق يابد.

رئيس دانشگاه الزهرا تاكيد كرد: لزوم راه‌اندازي شعب مختلف دانشگاه الزهرا در كشور

انيسه خزعلي گفت: وزارت علوم سياست راه‌اندازي دانشگاه‌هاي تك جنسيتي را در پيش گرفته است كه بر اين اساس لازم است شعبه‌هاي مختلف دانشگاه الزهرا در استان‌هاي مختلف كشور ايجاد شود.

وي افزود: در صورتي كه مدارك شعب مختلف دانشگاه‌ الزهرا به صورت مركزي باشد اين امر موجب مي‌شود كه مهاجرت دختران از خانواده‌ها كاهش يابد.

رئيس دانشگاه الزهرا تصريح كرد: در رتبه‌بندي دانشگاه‌ها لازم است شرايط، موقعيت‌ها و شرايط ويژه تمامي دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود

وزير علوم: عمر نوح نداريم كه منتظر ارائه متن و سرفصل از يك شورا باشيم

كامران دانشجوگفت: براي رسيدن به دانشگاه اسلامي بايد متون تدوين شده در اين دانشگاه منطبق با جهان‌بيني اسلامي و توحيدي باشد.

وي افزود: عمر نوح نداريم كه منتظر باشيم يك شورا متن و سرفصل‌هايي را به ما بدهد.
 
 
 

وزير علوم گفت: از نظر اسلام و توحيد، دانش ابزاري براي رسيدن به معلوم كه خلقت است مي‌باشد نه طبيعت.

دانشجو اضافه كرد: استادي كه متون منطبق با جهان‌بيني اسلامي و توحيدي را قبول ندارد نمي‌تواند نيروي مدنظر نظر امام را تربيت كند.

 وي با بيان اينكه استاد سكولار نمي‌خواهيم، افزود: اگر استادي سكولاريسم را ترويج بدهد موظف هستيم كه در دانشگاه‌ها جلوي آن را بگيريم و ما با چنين استادي مسئله داريم.

وزير علوم با بيان اينكه دانشگاه‌هاي كشور اساتيدي مي‌خواهند كه معتقد به جهان‌بيني اسلامي باشند، افزود: در حوزه علوم انساني به اين موضوع توجه بيشتري مي‌كنيم؛ زيرا علوم انساني به علم ما جهت مي‌دهد.

دانشجو با بيان اينكه بايد در دانشگاه‌ها بين ظاهر و باطن تناسب برقرار شود، گفت: در دانشگاه‌ها به عفاف و حجاب پايبند هستيم و بر اين امر پافشاري مي‌كنيم.
 
 
 

وي تصريح كرد: 90 سال است كه دانشگاه‌هاي ما از غرب كپي‌برداري مي‌كنند و نمي‌توان ظرف 2 سال دانشگاه‌هاي كشور را به طور كامل تغيير داد بر اين اساس در اين موضوع با تدبير در حال حركت هستيم.
وزير علوم گفت: وزارت علوم از راه‌اندازي شعب مختلف دانشگاه الزهرا در استان‌هاي مختلف استقبال مي‌كند.

وي با اشاره به هشت دانشكده دخترانه جديد به صورت اقماري در كشور گفت: برنامه داريم دانشكده دخترانه‌اي در دانشگاه البرز راه اندازي كنيم.
 
وزير علوم اضافه كرد: برخي از رسانه‌هاي غربي ايجاد دانشگاه‌هاي تك جنسيتي را معادل كفر كردن مي‌دانند و اين در حالي است كه اگر دشمنان خودشان را نيز بكشند ما در فضايي كه آنها ترسيم مي‌كنند، حركت نخواهيم كرد.
 
 
 

دانشجو تاكيد كرد: ما در فضايي حركت مي‌كنيم كه دين مبين اسلام ترسيم كرده است و ما دينمان را از مراجع ديني مي‌گيريم.

عزت دانشجويان ايثارگر در دانشگاه‌ها حفظ شود

وي گفت: بار مالي براي دانشجويان ايثارگر پيش بيني شده است و بر اين اساس، نبايد به دليل بدهي اين دانشجويان به دانشگاه، عزت اين افراد خدشه دار شود؛ بلكه بايد عزت دانشجويان ايثارگر در دانشگاه‌ها حفظ گردد.

وزير علوم افزود: عزتي كه امروز در كشور وجود دارد به دليل ايثارگري‌هاي اين افراد است و نبايد با دانشجويان ايثارگر برخوردي شود كه در شأن آنان نباشد.

درآمد دانشگاه‌ها بيشتر از هزينه‌هاي آنها است

دانشجو گفت: در حال حاضر افزايش درآمدهاي اختصاصي دانشگاه‌ها بيشتر از هزينه‌هاي آنها است.

وي اضافه كرد: ما افتخار مي‌كنيم كه 50 درصد تحقيقات در دانشگاه‌ها براي ارتقا و افزايش توان دفاعي كشور است و تمام دانشگاه‌ها در اين عرصه فعال هستند.
 
وزير علوم تصريح كرد: تحقيقات دانشگاه‌ها در راستاي جهت دهي افزايش توان دفاعي كشور برنامه‌ريزي مي‌شود.

دانشگاه‌ها بايد آينده پژوهي در تكنولوژي را دنبال كند

دانشجو با بيان اينكه دانشگاه‌ها بايد به فناوري، علم و تكنولوژي آينده دنيا توجه كنند، گفت: براين اساس بايد آينده پژوهي در تكنولوژي مورد توجه آموزش عالي قرار گيرد.

وي اضافه كرد: دانشگاه‌هاي كشور بايد بدانند كه طي 10 سال آينده تكنولوژي دنيا به چه سمتي حركت خواهد كرد.

وزير علوم افزود: در جامعه نيازمند تحقيقات پايه و بنيادي نيز هستيم و اين بدين معنا نيست كه اساتيد و محققان كشور نتوانند از تحقيقات پايه و بنيادي در راستاي ارتقاي علمي كشور و توليد مقالات علمي گام بردارند.

در جذب اعضاي هيئت علمي هيچ مشكلي وجود ندارد

دانشجو گفت: بارها تكرار كرده‌ام كه دانشگاه‌ها در جذب اعضاي هيئت علمي هيچ مشكلي ندارد؛ مگر اينكه برخي از گروه‌هاي آزمايشي در برابر اين برنامه مقاومت مي‌كنند.

وي افزود: دانشگاه‌ها هر چقدر توان جذب اعضاي هيئت علمي را داشته باشند، وزارت علوم رديف استخدامي براي آنها دارد.

امكان پذيرش 30 ‌هزار دانشجوي دكترا در دانشگاه‌هاي كشور

 وزير علوم با بيان اينكه افزايش تحصيلات تكميلي با حفظ كيفيت، مورد توجه وزارت علوم است، گفت: با امكانات و تجهيزات موجود دانشگاه‌ها، مي‌توان 30 هزار دانشجويي دكترا پذيرش كرد كه اين رقم سه برابر ظرفيت فعلي است كه دانشگاه‌ها دانشجوي دكترا پذيرش كرده‌اند.

دانشجو اضافه كرد: براي افزايش ظرفيت پذيرش دانشجوي دكترا در دانشگاه‌ها بايد استانداردهاي من درآوردي را كنار گذاشت؛ زيرا افزايش پذيرش دانشجوي دكترا موجب توليد علم و جهت‌دار كردن علم در كشور مي شود.
 
 
 
 
وي بيان كرد: در سال 88 تعداد كل رشته محل‌هاي مقطع دكتراي تخصصي 1043 رشته محل بود و اين در حالي مي باشد كه در حال حاضر اين تعداد به 2244 رشته محل افزايش يافته است.

وزير علوم تصريح كرد: تعداد دانشجويان دكترا در سال 88، 35 هزار نفر بود كه اين تعداد در حال حاضر به 48 هزار نفر رسيده است.

قرائتي: مسئله ازدواج موقت بايد در دانشگاه‌ها راه بيفتد!

حجت‌الاسلام قرائتي گفت: بحث اسلامي شدن دانشگاه‌ها مقوله‌اي است كه در وزارت علوم بويژه در ميان روسا جدي گرفته نمي‌شود.

وي اضافه كرد: اينكه دخترها و پسرها در دانشگاه از هم جدا شوند مثل دانشگاه امام صادق (ع) و يا دانشگاه الزهرا اتفاق خاصي رخ نمي‌دهد.
 
 
 

رئيس ستاد اقامه نماز بيان كرد: مسئله‌اي كه من بايد عنوان كنم اين است كه شما خودتان را سر كار گذاشته‌ايد و هيچ اقدامي در خصوص جداسازي دختر و پسر از يكديگر انجام نداده‌ايد؛ چه اشكالي دارد كه ما اينها را به جز در موارد ضروري از يكديگر جدا كنيم.

قرائتي ادامه داد: بعد از 33 سال از انقلاب، قرآن تازه به دانشگاه‌هاي ما وارد شده است اما ما حاضر نيستيم جوري آن را تدريس كنيم كه خروجي آن دانشجويان قرآني باشد.

وي يادآور شد: بحث نماز تاكنون در دانشگاه‌ها جدي گرفته نشده و بايد به حال آن گريه كرد؛ ما اينقدر اعتراض كرديم تا درصدي از اين بي‌توجهي‌ها حل شده است.

رئيس ستاد اقامه نماز گفت: شما بياييد يك نفر دانشجو را در دانشگاه‌ها پيدا كنيد كه بگويد من بي‌دين بودم و دانشگاه من را متدين كرد.

قرائتي گفت: معارف موجود كه در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود، دانشجوي متدين نمي‌سازد؛ بنابراين بايد تصميم جدي براي حل اين مشكلات گرفته شود و اگر شما بتوانيد تصميم جدي بگيريد قطعاً موفق خواهيد شد.

وي گفت: وظيفه ما اين است كه مزه دين را به دانشجويان بچشانيم؛ اما هنوز تفسير و نهج البلاغه در دانشگاه‌ها جا نيفتاده است.

رئيس ستاد اقامه نماز تاكيد كرد: شما كه گزينش شده اين نظام هستيد، مي‌توانيد جلسه تفسير در دانشگاه‌ها برگزار كنيد و قرآن را از محدوديت بيرون بياوريد.

قرائتي با اشاره به نوع روابط دانشجويان و اساتيد در دانشگاه‌ها گفت: برخوردها در دانشگاه‌ها علمي شده كه اين باعث افزايش مشكلات اخلاقي در دانشگاه‌ها شده است؛ بنابراين مشكل ما تحصيلات نيست، بلكه اخلاق و برخورد مي باشد.
 
 
 

وي ادامه داد: برخي از درس‌ها در دانشگاه‌ها فقط به خاطر مدرك مي باشد و اين بلايايي است كه به جان دانشگاه‌ها افتاده و بايد تصميمي بگيريد كه اين مشكل حل شود.

رئيس ستاد اقامه نماز با اشاره به توجه به ازدواج دانشجويي در دانشگاه‌ها گفت: مسئله ازدواج موقت بايد در دانشگاه‌ها راه بيفتد؛ وگرنه در محيط دانشگاه انجام حرام و گناه افزايش پيدا مي‌كند و بنابراين بايد براي ازدواج دانشجويي فكر اساسي شود.

قرائتي گفت: كارهايي كه شما الان در محيط دانشگاه انجام مي‌دهيد، پرهزينه و بدون خروجي است؛ در صورتي كه مي‌توان با هزينه‌هاي كمتر خروجي‌هاي موثرتري به دست آورد و مثلاً گفت‌وگوي اختصاصي براي دانشجويان موثرتر است.

وي گفت: كتاب «اسرار نماز» را بايد هر دانشجو بخواند و جلسات تفسير قرآن در دانشگاه راه‌اندازي شود و خلاصه حرف من اين است كه قرآن در دانشگاه‌ها مهجور واقع شده و وضع نماز خوب نيست و نبايد خودتان را قانع به كارهاي مدرن و رسمي كنيد؛ بلكه بايد كارهاي عاطفي و روابط خصوصي را ترويج كنيد.
 
وزير علوم در جمع خبرنگاران: اردوي مختلط برگزار شود بشدت برخورد مي كنيم

كامران در حاشيه برگزاري دومين نشست روساي دانشگاه‌هاي سراسر كشور كه در دانشگاه شهيد بهشتي برگزر شد در جمع خبرنگاران گفت: برگزاري اردوهاي مختلط در دانشگاه‌ها ممنوع بوده و اگر گزارشي دريافت كنيم حتما با آن برخورد مي‌شود.

وي افزود: برگزاري اين اردوها خلاف قانون است و با دانشگاه‌هاي خاطي برخورد سختي مي‌شود.

وزير علوم ادامه داد: سياست وزارت علوم اين نيست كه اين گونه اردوها در دانشگاه‌ها برگزار شود، اما گزارشي از برگزاري اين نوع اردوها به وزارت علوم داده نشده است؛ چرا كه روزهاي ابتدايي كارمان در سال‌هاي پيش، برخورد سختي با مديران دانشگاه‌هايي كه اين اردوها را برگزار مي‌كردند، شد.

دانشجو اضافه كرد: حتما اين موضوعات بررسي مي‌شود و بويژه با مدير دانشگاه برخورد خواهد شد.
 
 
 

وي در خصوص دانشگاه‌هاي تك جنسيتي نيز گفت: ‌اين گونه نيست كه دانشگاه‌هاي تك جنسيتي فقط غيرانتفاعي هستند؛ بلكه دانشگاه‌هايي كه تاسيس مي‌شود مانند كوثر در خراسان شمالي يا دانشگاه تك جنسيتي سمنان، رفسنجان و البرز دولتي هستند.

وزير علوم افزود: ما در حال رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي هستيم كه شهريه اين دانشگاه‌ها توسط رتبه آنها دريافت شود و كيفيت اين دانشگاه‌ها بايد قابل رقابت با ساير دانشگاه‌ها باشد.

دانشجو در خصوص دانشگاه‌هاي تك جنسيتي دولتي نيز گفت: ‌تلاش مي شود اين دانشگاه‌ها نيز از نظر سطح علمي با دانشگاه‌هاي ديگر رقابت كنند.
 
وزير علوم همچنين عصر امروز در حاشيه برگزاري نشست روساي دانشگاه‌هاي سراسر كشور در جمع خبرنگاران گفت: برخي از گروه‌هاي آموزشي در برخي از دانشگاه‌ها اعمال نمره‌هاي مصاحبه داوطلبان آزمون دكتري را سليقه‌اي تعيين كردند كه بر اين اساس، نمره برخي از داوطلبان صفر شده است.
 
وي افزود: برخي از اساتيد به دانشجويان دانشگاه‌هاي خودشان نمره بيشتر داده و به دانشجوياني كه از ديگر دانشگاه‌ها آمده بودند، نمره صفر دادند.
 
وزير علوم با بيان اينكه موضوع صفر شدن نمره مصاحبه برخي از داوطلبان آزمون دكتري در وزارت علوم در حال بررسي است، گفت: اين موضوع بررسي مي‌شود و در صورتي كه دانشگاه‌ها چنين اشتباهاتي را انجام داده باشند به آنان تذكر داده مي‌شود.
 
اساتيد سكولار كه در دانشگاه‌ها ترويج سكولاريسم كنند، در دانشگاه جايي ندارند
 
دانشجو گفت: اساتيد سكولاري كه ترويج سكولاريسم و ضددين مي‌كنند بايد در جاهاي ديگري فعاليت كنند و در محيط دانشگاه جايي ندارند؛ زيرا دانشگاه محل تربيت است.
 
وي اضافه كرد: هر فردي كه دغدغه ديني و اسلامي داشته باشد، نمي‌گذارد كه ترويج ضددين در محيط دانشگاه صورت گيرد.
 
وزير علوم بيان كرد: ‌در دانشگاه ها ترويج ضدديني مي‌كنند كه جامعه دانشگاهي آنها را تصفيه كرده و من نيز به اين تصفيه كمك مي‌كنم.
 
اعزام دانشجو به كشور كانادا براساس سياست هاي كلان كشور تصميم گيري مي‌شود
 
دانشجو با اشاره به تعطيلي سفارت كانادا گفت: اين موضوع موضوع جديدي نيست و دانشجوياني كه در اين كشور تحصيل مي‌كنند نبايد نگراني داشته باشند.
 
وي افزود: اعزام دانشجو به كشور كانادا براساس سياست‌هاي كلان كشور خواهد بود.
 
تحول در علوم انساني يك پروسه است
 
وزير علوم با بيان اينكه تحول در علوم انساني يك پروسه است، گفت: پروسه تحول در علوم انساني تا ظهور امام زمان ادامه خواهد داشت.
 
دانشجو با بيان اينكه پروسه تحول در علوم انساني از سوي وزارت علوم آغاز شده است، گفت: تأكيد ما در وزارت علوم استفاده از تغييرات سرفصل‌ها بود كه با توجه به مسئوليت شوراي تحول علوم انساني قرار است كه سرفصل‌هاي علوم انساني در اين شورا بازنگري و پيگيري شود.
 
وي تصريح كرد: در حال حاضر، 15 كارگروه ويژه مشترك در حوزه علوم انساني ميان وزارت علوم و شوراي تحول علوم انساني ايجاد شده است كه اين كارگروه‌ها از بعد ساختاري و درك مشترك به تفاهم رسيده‌ اند.
 
وزير علوم با اشاره به تحويل 400 سرفصل بازنگري شده حوزه علوم انساني از سوي وزارت علوم به شوراي تحول علوم انساني گفت: اين سرفصل‌ها در اختيار شورا قرار داده شده و شورا مسئول بررسي اين سرفصل‌ها است كه بعد از تصويب اين شورا به وزارت علوم ارسال و در شوراي برنامه‌ريزي درسي بررسي و بعد از طي اين مراحل به دانشگاه‌ها ابلاغ مي‌شود.
 
دانشجو اضافه كرد: وزارت علوم توقع دارد كه اگر 10 سرفصل در اين شورا بررسي شد، اين سرفصل‌ها سريعا به وزارت علوم ارائه شود تا بتوان در دانشگاه‌ها از اين سرفصل‌ها استفاده كرد.
 
طرح‌هاي كلان ملي ارتباط دهنده حوزه، دانشگاه و كاربرد
 
وي با اشاره به تصويب 38 طرح كلان ملي در شوراي عتف گفت: اين طرح‌ها ارتباط دهنده حوزه، كاربرد و دانشگاه‌ها خواهند بود.
 
وزير علوم اضافه كرد: ‌در راستاي اجراي طرح‌هاي كلان ملي، كميسيون‌هاي تخصصي با حضور وزارتخانه‌هاي مختلف كشور شكل گرفت كه مهرماه امسال كنسرسيوم نفت طرح ملي ازياد برداشت از مخازن را آغاز مي‌كند.
 
17 هزار شغل فناورانه از سال 84 تاكنون در كشور ايجاد شده است
 
دانشجو گفت: در سال 84، 3299 شغل فناورانه در مراكز رشد و واحدهاي فناوري كشور ايجاد شده بود كه اين رقم در سال جاري به 21 هزار شغل رسيده است كه اين امر نشان دهنده ايجاد 17 هزار شغل فناورانه از سال 84 تاكنون بوده است.
 
 
 
 
وي افزود: تعداد پارك‌هاي علم و فناوري كشور نيز از 14 پارك در سال 84 به 31 پارك در سال جاري رسيده و همچنين تعداد واحدهاي فناور مستقر در مراكز رشد كشور نيز از 676 واحد در سال 84 به 2700 واحد در سال جاري رسيده است.
 
انجام مطالعات بحران كاهش جمعيت در وزارت علوم
 
وزير علوم گفت: طرح مطالعات بحران كاهش جمعيت در اين وزارتخانه انجام شده است.
 
دانشجو اضافه كرد: ‌اين وزارتخانه در آيين نامه مرخصي كه در سنوات تحصيل محسوب نشود، تغييراتي داده است كه بر اين اساس، به مادران دانشجو يك ترم قبل از تولد فرزند و چهار ترم بعد تولد فرزند مرخصي ارائه مي‌شود.
 
وي افزود: اين آيين نامه از ترم گذشته در دانشگاه‌ها اعمال شده است.
 
وزير علوم تاكيد كرد: سياست ‌ديگر وزارت علوم براي تسهيل در فرزندآوري دانشجويان، قرار گرفتن دانشجويان دختر در كنار خانواده‌هايشان است.
 
دانشجو گفت: در صورتي كه دختران در هنگام تحصيل در دانشگاه محل سكونت خود تحصيل كنند موجب مي‌شود كه اين افراد در صورت وجود فرزند بتوانند از خانواده‌هاي خود كمك بگيرند.
 
دانشگاه مركز تبليغ براي كانديداها نيست
 
وي گفت: دانشگاه‌ها مركزي براي تبليغ كانديداها نيست؛ بلكه دانشگاه‌ها محل پرسش و پاسخ و مناظره علمي و اعلام سياست‌ها براساس مباني علمي است.
 
وزير علوم گفت: دانشگاه جايگاهي است كه در آن افراد حرف علمي و منطقي بزنند و نبايد در دانشگاه‌ها بحث هاي تبليغاتي مطرح شود.
 
دانشجو در پاسخ به سوالي مبني بر كانديد شدن وي در انتخابات رياست جمهوري گفت: من وزير احمدي نژاد هستم و به هيچ چيز ديگر غير از وزارت علوم فكر نمي‌كنم.
 
وي خاطرنشان كرد: ترجيح من اين است كه نيتم را آلوده به چيزهاي ديگر نكنم و تمام فكرم را براي كار در وزارت علوم و دانشگاه‌ها به كار گيرم؛ زيرا كساني كه اعلام آمادگي براي حضور در اين عرصه را كرده‌اند، بسيار زياد هستند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار