مشروح همايش رونمايي از سند راهبردي توسعه علوم پايه؛
کد خبر:۹۵۶۳۱۳
فلاحی در گفتگو با دانشجو:
وزیر پیشنهادی علوم نظر کمیسیون آموزشیها را جلب کرد / حل مشکلات آموزش عالی با فردی انقلابی و جهادی
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: به نظر میرسد وزیر پیشنهادی علوم دولت جدید توانست نظر اعضای کمیسیون را جلب کند.
احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به نشست این کمیسیون با زلفیگل، وزیر علوم پیشنهادی دولت جدید گفت: در این نشست سوالات متعددی درباره موضوعات فرهنگی، سیاسی، آموزشی و غیره پرسیده شد و زلفیگل به تمامی آنان پاسخ داد.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ادامه داد: به نظر میرسد که وزیرعلوم پیشنهادی توانستند نظر اعضای کمسیون را جلب کنند. زلفیگل در نشست دوم برای کمیسیون اصل نود هم حاضر شد و سوالات نمایندگان را پاسخ داد.
فلاحی اظهار داشت: نمایندگان در بحث تحول مدیریت و برنامهها بیشترین مطالبه را داشتند چرا که از مدیریت فعلی حاکم بر وزارت علوم بسیار شاکی هستند. درحقیقت مطالبه نمایندگان مردم، ابطال سیستم مدیریتی و همچنین اصلاح ساختارها و محتوای آموزشی بوده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا وزیرعلوم پیشنهادی میتواند مشکلات و مسائل دانشگاهها و سیستم آموزشی را مرتفع کند یا خیر، افزود: سیستم مدیریتی کشور به نوع نگاه فرد برمیگردد. مدیران انقلابی عالم کم نداریم که متاسفانه در طی این سالها قدری منزوی شدند. متاسفانه طی سالهای اخیر بدون مبنا برخی رشتهها حذف، آییننامههایی نشر و دانشگاهها اقداماتی کردهاند که صدای افراد زیادی بلند شده است اما فردی که دارای روحیه انقلابی و جهادی باشد میتواند این مسائل را حل کند.
فلاحی همچنین از برگزاری جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با وزیربهداشت پیشنهادی خبر داد که طی آن به موضوعات علوم پزشکی و اهمیت آن پرداخته شده است.
گفتگو از محسن عبدالعلیپور
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.