به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، سرتیپ خسرو عروج امروز در جمع مسئولین و نیروهای شاخص بسیج دانشجویی دانشگاه های کازرون در دانشگاه سلمان فارسی، با اشاره به وضعیتی که امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی در جهان به وجود آوردند، گفت: امام (ره) با انقلاب اسلامی و طراحی نقشه راه برای جمهوری اسلامی ایران، دنیا را متوجه یک پدیده نو در عالم دیانت و سیاست کردند.
وی ضمن توضیح پیرامون مبنای حرکت امام خمینی (ره) پیرامون اسلامی خاطرنشان کرد: امام (ره) دیانت و سیاست را عین هم می دانستند و الگوی حرکتشان را در انقلاب اسلامی نهضت امام حسین (ع) و حرکت عاشورایی به شمار می آوردند.
این یادگار دفاع مقدس درباره الگوی عاشورا در انقلاب اسلامی گفت: امام (ره) واقعاً بر این باور بودند که «کلّ یومٍ عاشورا و کلّ عرضٍ کربلا» و در جلسات خصوصی با فرماندهان جنگ این مطلب را صریح تر بیان می داشتند و اعتقاد داشتند همه مسئولان جمهوری اسلامی باید عاشورایی عمل کنند.
قائم مقام دانشگاه امام حسین (ع) خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: پیشنهاد می کنم به واقعه عاشورا از منظر دیگری توجه نمایید و آن را با امروز ما مقایسه نمایید.
عروج در بخش دیگری از سخنان خود ضمن برشمردن برخی از فصول انقلاب اسلامی بیان داشت: اولین فصل حرکت ما در انقلاب اسلامی، حرکت بر پایه «اسلام ناب محمدی» است که امام خمینی (ره) برای ما آن را بر اساس قرآن و سنت به ارمغان آورد.
وی «حرکت کیفی» را دومین فصل در انقلاب اسلامی برشمرد و توضیح داد: در حرکت کیفی باید هزینه های زیادی پرداخت چون که بار آن سنگین است و ممکن است در این مسیر از طرف نزدیکان خود مانند: همرزمان، دوستان، خانواده و ... مورد شماتت قرار گیریم.
عروج ادامه داد: در حرکت کیفی باید تکلیف گرا باشیم و به کمیت نباید نگاه کنیم.
فرمانده پیشین سپاه ولی أمر با بیان ویژگی حرکت کیفی توضیح داد: از آنجایی که حرکت کیفی بر مبنای توحید می چرخد، از مرزها و زمان ها فراتر رفته و باعث هماهنگی در دو نفر یا دو گروه در دو نقطه از کره زمین یا دو زمان مختلف می شود.
عروج ضمن اشاره به «انتقال محتویات فکری نسل اول و دوم به نسل سوم و چهارم انقلاب» تصریح کرد: دلایل و عواملی در طول عمر انقلاب پدید آمد که ما را زمین گیر کرد و باعث شد نظام فکری- معرفتی نسل اول و دوم به طور کامل به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل نشود.
وی ضمن پرداختن به حرکت بر محور حق و عدالت افزود: حرکت در این مسیر ممکن است غربت را به همراه داشته باشد.
قائم مقام دانشگاه امام حسین (ع) اضافه کرد: علت این غریب ماندن تکان خوردن قلب مؤمن و بهتر عرضه شدن نیازها در برابر حق تعالی است، همان طور که هر چه به ظهر عاشورا نزدیکتر می شدیم، چهره امام حسین (ع) تابناک تر و نورانی تر می شد، بنابراین کسی که می خواهد در مسیر انقلاب اسلامی گام بردارد باید کمربندش را محکم ببندد.
وی ضمن بیان شکل گیری نوعی معرفت دفاعی در قلب جوانان امروز، به خاطره ای از فتنه 88 اشاره کرد و بیان داشت: در جریان اوایل فتنه 88، از آنجایی که آقا فرموده بودند در این مرحله باید «آرام سازی» صورت گیرد، علی رغم زخمی شدن تعدادی از بچه ها، دست به هیچ اقدامی نزدند که این موضوع باعث شد که در یک دیدار خصوصی به حضرت آقا عرض کنم که این جوان ها اگر از جوان های صدر انقلاب بالاتر نباشند، مطمئناً پایین تر نیستد.
عروج «قدرت درونی» را یکی دیگر از ویژگی افراد در مسیر حق دانست و اضافه کرد: افرادی که در مسیر حق حرکت می کنند هر چند ممکن است غریب بمانند، اما قادر خواهند بود با درون خود موج و انقلاب به پا کنند که این قدرت ناشی از انجام کارهایی مانند نماز اول وقت و اسرار آن است.
قائم مقام دانشگاه امام حسین (ع) در بخش پایانی سخنان خود به مسائل سیاسی و راهبرد دشمن در برابر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: تا زمانی که سیاست مذبوحانه داخلی و خارجی به هم گره نخورد دشمنان انقلاب به ایران تجاوز نخواهد کرد.