کد خبر:۲۱۸۱۷۹
استاد حوزه علمیه:
نمی شود نماز خواند و بد حجاب بود
حجت الاسلام اویسی با اشاره به این که برای رسیدن دین الهی بدست ما انبیا الهی سخت ترین شکنجه ها را متحمل شدند، تصریح کرد: نمی شود نماز خواند و بد حجاب بود یا خمس نداد، در احکام دینی که اینقدر خون به پایش ریخته شده نباید استثنا قائل شد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم، حجت الاسلام اویسی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به این که انبیای الهی همگی ولایت امیرالمومنین(ع) را پذیرفته بودند و از حوادث عاشورا و بعد از آن آگاهی داشتند، گفت: یکی از موارد مهمی که ما امروز به آن بی توجهیم بحث رجعت است، بعد ظهور حضرت دو گروه انسان های خیلی خوب و خیلی بد زنده خواهند شد و رجعت خواهند کرد.
اویسی با بیان این که در همه امت ها رجعت وجود داشته است و در قرآن نیز به آن اشاره شده است، اظهار داشت: خداوند میفرماید در آن روز از هر امتی گروهی را زنده خواهیم کرد، این روز قیامت نیست چرا که در قیامت همه زنده خواهند شد و منظور از این روز همان آخر الزمان و هنگامه ظهور امام زمان(عج) است.
وی با تاکید بر این که زنده شدن معصومین بعد از ظهور از قطعیات متواتر است، اذعان داشت: این مسئله در زیارت جامعه کبیره هم مورد نظر واقع شده است.
این استاد حوزه علمیه با خاطر نشان کردن این که اعتقاد به رجعت امری صرفا اخلاقی نیست و اثرات تربیتی نیز به همراه دارد، تصریح کرد: اعتقاد به این واقعیت سبب می شود نسل امروز که امام معصوم ندیده با امید به بازگشت بعد از مرگ که همان رجعت است به درستی زندگی کند.
اویسی امام حسین(ع) را اولین حاکم بعد شهادت حضرت مهدی(عج) خواند و افزود: تمامی امامان معصوم بر زمین حکومت خواهند کرد و طولانی ترین حکومت، حکومت سید الشهدا(ع) خواهد بود.
وی با اشاره به این که برای رسیدن دین الهی بدست ما انبیا الهی سخت ترین شکنجه ها را متحمل شدند، تصریح کرد: نمی شود نماز خواند و بد حجاب بود یا خمس نداد، در احکام دینی که اینقدر خون به پایش ریخته شده نباید استثنا قائل شد و به بعضی ایمان آورد به بعضی کفر ورزید.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.