حجت الاسلام حافظ ثابت در گفتوگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در یاسوج، به شاخصه های دانشجوی آرمانی پرداخت و تصریح کرد: دانشجوی آرمانی کسی است که در همه ابعاد از لحاظ علمی، معنوی و سلامت جسم و روح رشد متعادل، متناسب و مناسب داشته باشد و با فهم عمیق، مسائل مبتلا به نقش خود را به عنوان قشری عظیم از فرهیختگان جامعه بازی کند.
وی لازمه تاثیرگذاری عمیق در جوامع را داشتن هندسه فکری قوی دانست و افزود: داشتن هندسه فکری قوی و شاکله محکم برای تحلیل مسائل و کنش و واکنش در مواقع مختلف لازمه تاثیر عمیق در جوامع است و دانشجو باید طوری افق دید خود را تعیین کند که بتواند به اتفاقات به مثابه یک جزء از یک کل نگاه بکند و ارتباط پدیده ها را ؛هر چند نامحسوس دریابد و با تحلیل عمیق، صحیح ترین تصمیم ها را بگیرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: فهم مسائل و ارتباط آن ها زاییده هندسه فکری قوی و هندسه فکری قوی زاییده مطالعه، تفکر و آگاهی از وقایع اطراف است که تا این جا، دانشجو یک دانشجوی صاحب تحلیل است و برای حرکت بر مسیر صحیح، خودسازی جسم و روح بسیار مهم است.
حافظ ثابت به بررسی 16 آذر پرداخت و گفت: 16 آذر روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی دانشجو را در آن مقطع تاریک از تاریخ که هنوز چند ماهی از کودتای 28 مرداد نگذشته بود، نشان می دهد که این واقعا درس آموز است و از بعد دیگر، این قضیه، خیانت کسانی است که به اسم روشنفکر و با قیافه آزادی خواهانه به این ملت و آرمان های آن خیانت کردند.
وی بیان داشت: کسانی به ریچارد نیکسون دکترای افتخاری حقوق دادند که سال های سال و بلکه هنوز خود و اسلافشان را به عنوان آزادی خواه و مدافع حقوق ملت معرفی کرده و می کنند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد افزود: همان هایی که در حکومت دیکتاتوری رضا خان به عنوان مشاور، وزیر، صحنه گردان و پشت صحنه حاضر شدند، در یک مقطعی با فریب، خود را به عنوان جلودار مبارزه با بیگانه جا زدند و بعد از شکست نهضت ملی شدن نفت، باز در پیکره نظام شاهنشاهی جا خوش کردند و این حرکت خزنده از مشروطیت تا پس از انقلاب و تا همین الان به اشکال گوناگون ادامه یافته است.
ثابت به اختلافات و اتفاقات منورالفکرها با درباری ها پرداخت و گفت: جریان منورالفکر غرب زده با درباری ها اختلافاتی داشتند ولی این تفاوت ها ماهوی نبود و تنها موارد جزئی را شامل می شد که در مقایسه با اشتراکات بسیار ناچیز بوده و هست؛ به عنوان مثال در بحث سکولاریزم و تفکیک دین از سیاست این ها هیچ تفاوتی نداشتند؛ در اعتقاد راسخ به فرهنگ غرب همسانی و همخوانی عجیبی داشتند؛ اما در قالب ها و شکل اجرا تفاوت هایی وجود داشت.
وی افزود: اینکه در هر مقطع زمانی کدام یک از این ها سوار بر کار باشند را خود بیگانگان تعیین می کردند؛ مثلا خود همین مصدق، در کارنامه اش سابقه سرکوب مبارزان بوشهر (تنگستان و دشتستان) را دارد و به آن افتخار می کند؛ یا مثلا او در مورد کشف حجاب با رضاخان هیچ اختلافی نداشت فقط می گوید که باید به یک روش نرم تر این کار انجام می شد، آمریکایی ها و انگلیسی ها صلاح را در این دیدند که الان، شاه بهتر منافع آن ها را تأمین می کند تا جریان حاکم. شاهد مثال هم اینکه، بسیاری از مهره های حاضر در دوره دو ساله حکومت مصدق، بعد از کودتای 28 مرداد نیز به کار گرفته شدند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد به بررسی آینده غربگراهای خود باخته پرداخت و گفت: به نظر من با بیداری ملت ها که پشتیبانی همه آن ها ملت مسلمان ایران است، این جریان غرب پرست و خود باخته به طور طبیعی از صحنه کنار می رود، یعنی این ها می بینند که ملت ها با آن ها نیستند، کم کم دارند خود را جمع می کنند. یعنی مجبور شده اند واقعیت ها را بپذیرند. البته این جریان در کشور ما چون خصوصا بعد از انقلاب لباس دینداری به تن کرده بودند تا مدت ها برای توده مردم شناخته شده نبود، ولی اکنون این روشن بینی عمومی وجود دارد.
ثابت مهم ترین شاخصه های این جریان را بی هویتی آنها دانست و گفت: این جریان از لحاظ تئوریک به مکاتب فکری بشری تکیه کرده است و قطعا با زوال این مکاتب و سقوط نظام های وابسته به آن ها، این جریان هم سقوط می کند که البته این سقوط آغاز شده و به مقاطع حساس خود نزدیک شده است.
وی بیان داشت: شاخصه دیگر این جریان تظاهر به اسلام است. اسلام منهای حکومت، اسلام فردی، اسلام اتاق های شخصی و اسلامی که هیچ کارآیی اجتماعی ندارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد افزود: شاخصه مهم دیگر آنها ولایت ستیزی این جریان است؛ چون نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه بوده و در حقیقت نقطه قوت اساسی نظام اسلامی نسبت به دیگر انواع حکومت است، با ضربه زدن به این نقطه قوت، نظام اسلامی نیز مثل بقیه نظام ها ضربه پذیر و نفوذپذیر می شود، به همین دلیل این جریان تمام توان خود را در جهت ضربه زدن به اصل ولایت فقیه متمرکز کرد که البته شکست خورد.
ثابت ادامه داد: نقطه عطف این رو در رویی میان صف اسلام آمریکایی و اسلام ولایی؛ 9 دی ماه 88 بود. دقیقا از این روز است که ورق بر می گردد و سنگرهای کلیدی دشمن یکی یکی فتح می شود، از شروع و پیروزی انقلاب های منطقه، جنبش تسخیر وال استریت تا پیروزی مقاومت فلسطین.
وی افزود: بزرگ ترین دست آورد امت اسلامی در جریان های منتهی به 9 دی ماه 88، دیده شدن نقش برجسته ولایت فقیه در مدیریت جامعه است؛ هر چند این امر با سانسور و وارونه نمایی غربی ها همراه بود، ولی با همه محدودیت ها، جایگاه جهانی ولایت فقیه و به تبع آن جمهوری اسلامی به صورت چشم گیری ارتقاء یافت. کما اینکه شواهد این سخن را در تداوم انقلاب های منطقه و جریانات جهانی به وضوح می بینیم.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد به وظیفه ما در قبال این بیداری اشاره کرد گفت: همه ارکان و اقشار جامعه اعم از دولت و مردم، باید تمام تلاش خود را برای تحقق آرمان های انقلاب، به ویژه عدالت اجتماعی و تعالی جامعه برداریم که این جز در سایه وحدت و اصلاح گری بر محور ولایت و استقامت در مسیر، میسر نخواهد شد.