به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجتالاسلام صدیقی امشب در جشن بزرگ انقلاب در مهدیه مشهد با اشاره به دوران رضاخان گفت: رضاخان با چادر و حجاب که نماد اسلامیت جامعه ایرانی است به مقابله برخواست و به صورت واضح و آشکار با مقدسات دین مقابله کرد اما در زمان محمدرضا شاه شکل مبارزه با دین تغییر کرد و در کتابها شاهد ترویج جدایی دین از زندگی بودیم.
وی با بیان اینکه دین اسلام دین مبارزه با ظلم، جهل و مدیریت است گفت: در متن قرآن قوانین حکومتی، قضایی، حقوقی و تربیتی وجود دارد، قرآن دین جامع را به همه جهانیان عرضه میکند؛ دین برای آبادی دنیا و آخرت ما آمده است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: هر کس بگوید دین اسلام به ظالم و استکبار چه کار دارد قرآن را نفی کرده است.
حجتالاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: امروز انگلیس و امریکا جرات حمله به شما ملت را ندارند چون اگر شما حکومتی شیعی نمیداشتید و از نیروی منظم دفاعی برخوردار نبودید وهابیت نمیگذاشتند شما نفس بکشید، وهابیت در پاکستان خونخواریهای را انجام میدهد که اگر میتوانست در ایران نیز انجام میداد.
وی با بیان اینکه در اندونزی شیعیان را مجبور به سنی شدن و یا آنها را از کشور بیرون میکنند گفت: دین و قرآن، ما را به اطاعت از رسول امر کرده و در زمان غیبت نیز علما بهعنوان پیشوایان شیعه معرفی شدهاند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان داشت: کسی که قرآن را قبول دارد نمیتواند بگوید دین از سیاست جداست مگر میشود یهود در فلسطین خون بریزد و عالم دینی نسبت به وقایع فلسطین بیتفاوت باشد؟ کسی که میگوید دین از حاکمیت جداست میخواهد بگوید دین به زندگی شما ربطی ندارد.
حجتالاسلام صدیقی افزود: این حرف یهودیان است و سکولار را یهودیان و مسیحیانی که دین را قبول ندارند دامن میزنند اما در قیام امام حسین (ع) اینگونه نیست و مسلمانان با طاغوت مبارزه میکنند.
وی با بیان اینکه کسانی که نفی ولایت میکنند دست پیامبر را از نظام مسلمانان کوتاه میدانند خاطرنشان کرد: دین برای دادن رنگ بندگی خدا آمده است، بازار که دین ندارد جهنم است.
این سخنران مذهبی تأکید کرد: همه مسئولینی که با دین فاصله دارند مسئول اسلامی نمیتوانند باشند بلکه غاصبند. مسئولین نظام اسلامی بندگان خدا هستند و باید در خدمت بندگان خداوند باشند و با تابعیت از یک مرجعیت دینی مسئولیت خود را انجام دهند.
انقلاب اسلامی، آشتی دادن دین و حکومت
وی بالاترین کار انقلاب اسلامی را آشتی دادن دین و حکومت دانست و خاطرنشان کرد: اگر در دنیا بنگریم منهای انقلاب ما در سایر نقاط دنیا، دین با زندگی فاصله پیدا کرده امام آمد و اسلام را در متن زندگی انسان قرار داد.
حجت الاسلام صدیقی با اشاره به برخی رنجشهای مردم نسبت به برخی از برخوردهای که در ادارات با آنها میشود گفت: نگوید با اینکه انقلاب شده مردم را در برخی ادارات میرنجانند ما نمیگویم این حکومت امام زمان است بلکه یک قدم به آن نزدیک شدهایم این انقلاب نسبت به زمان شاه بهتر است که کنار گنبد امام رضا (ع) مغازههای شراب فروشی موجود بود.
حجتالاسلام صدیقی تأکید کرد: امروز شهرها به برکت دین آباد شده است و این در حالی است که در زمان طاغوت ما نه جاده، نه انرژی هستهای و نه پیشرفت علمی داشتیم.
وی با اشاره به ایمان و اعتقاد دانشمندان انقلاب اسلامی گفت: من دانشمندان جوانی را دیدم که ماهواره فجر را طراحی کرده بودند. از سیمای این جوانان نور میبارید اینها به برکت انقلاب اسلامی و نفس پاک نائب امام زمان (عج) است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران هویت یک انقلاب را در کسی که پرچم در دست اوست، دعوت و شعارها در انقلاب و خواست مردم و همچنین نوع مسیر دانست و بیان داشت: رهبری در زمان امام حسین (ع) به دست یک امام معصوم بود شعارهای یاران حضرت امر به معروف و نهی از منکر بود و افرادی خداپرست در کنار امام (ع) در عاشورا حضور داشتند.
وی افزود: این امر برخلاف انقلاب مشروطیت است که یکی از افراد ارمنی علمدار آن شده بود.
وی بیان داشت: روزی از حجتالاسلام زنجانی که مشروطیت را امضا نکرده بود علت این عدم امضا را پرسیدند گفت: مشروطیت چیست؟ گفتند مشروطیت برای آزادی شماست. حجتالاسلام زنجانی گفته بود برای آزادی من آخوند یک ارمنی علمدار شود این مشروطه به سامان نمیرسد. از دل همین مشروطیت رضاخان به بیرون آمد و چادر زنان را برداشت.
حجتالاسلام صدیقی ادامه داد: در انقلاب اسلامی رهبری انقلاب را مرجعی دست اول به عهده گرفت و پشت این نهضت طلبههای مدرسه فیضیه، زنان و مردان و تمام اقشار مسلمان شرکت کردند.
شعار مردم برای انقلاب شعار شکم نبود
خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه شعار مردم در انقلاب بحث شکم نبود گفت: مردم دین و آزادی میخواستند. همه قشرهای مسلمان به مرجع تقلیدشان لبیک گفتند و شعارشان این بود نهضت ما حسینیاست رهبر ما خمینی است ما برای اسلام قیام کردیم و مرجع تقلید رهبری را به دست داشت.
فلسفه شهادت در قرآن
حجتالاسلام صدیقی در ادامه با اشاره به شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: در قرآن فلسفه شهادت در چند مورد بیان شده که یکی از آنها مقابله با فتنه است یکی از برکات شهادت آمادگی مردم برای شهد شهادت است که به ندای مرجعشان لبیک میگویند که اثر این شهادت زودودن فتنه و برقراری امنیت در کشور است.
وی بیمه کردن مساجد و پایگاههای مذهبی و همچنین باز شدن راه برای آیندگان را از دیگر فلسفههای شهادت در قرآن بیان کرد و با مهم دانستن دمیدن روح شهادتطلبی در جوانان گفت: هشت سال دفاع مقدس باعث امنیت و استقلال کشور شد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به گرانیهای اخیر در جامعه گفت: امروز این گرانیها که در جامعه به وجود آمده از غفلت و سوءمدیریت است. امروز انقلاب اسلامی در امنیت و استقلال و وفور نعمت به سر میبرد. مسئولین ما باید دست به دست هم بدهند و گرانیها را مهار کنند.
حجتالاسلام صدیقی با اشاره به فرمایشی از امام خمینی(ره) که «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد» گفت: این شهادت باعث ایجاد فرهنگ، بینش و بصیرت میشود.
راهکارهای حصول دوران جوانی
وی معامله با خدا و انجام آنچه را که برای مردم مفید باشد را از راههای نتیجه دادن دوران جوانی انسان دانست و گفت: خداوند در قرآن میفرماید«هر چه پیش شماست از بین میرود اما هرچه به خدا دادید خدا برایتان نگه میدارد». ما باید عوض نق زدن و بهانه گرفتن، بگوییم کربلایی هستیم و تا آخرین لحظه جان در راه خدا ایستادگی میکنیم.
خطیب موقت جمعه تهران گفت: اگر قرار شد دولت به جان مجلس و یا مجلس به جان مردم بیفتد این امر کفران نعمت است. این امنیت در هیچ جای دنیا که به برکت خون شهدا حاصل شده نیست و ما باید قدر آن را بدانیم.
حجتالاسلام صدیقی اولین وظیفه ملت را در برابر شهدا شناخت موقعیت شهدا و دفاع از راه آنها ولایتمداری، آبادانی کشور، حفظ اتحاد، ایثار و گذشت دانست و تأکید کرد: اگر اسلام میخواهید پشت سر ولایت فقیه باشید راه امام باقی است و کار سازنده شما مبارزه با جهالت است.