در نگاه کلی، رسانه ملی اصلاً نتوانسته نگرش واقعی به زن مسلمان ایرانی و انقلابی را به نمایش بگذارد و بیشتر از آن که هنر را برای مردم بخواهد هنر را برای گروه اندکی تقلیل داده.
گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ در مقاله پیشین، موضوع بحث تا به آنجا رسید که نگرش و دغدغه جنگ در دهه 60 جای خود را به نگرش توسعه و سازندگی در دهه 70 داده بود و از همین رو صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان بزرگ ترین بنگاه رسانه ای نظام اسلامی از این تغییر نگرش استثنا نبود، اما با اتمام دوران سازندگی دوران جدیدی با نام اصلاحات شروع شد که یکی از اصلی ترین شعارهایش توسعه سیاسی و آزادی فرهنگی بود، همین نگرش موجب بروز اتفاقات جدیدی در نگاه فرهنگی مردم و به تبع آن مسئولان شد؛ اتفاقاتی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان تهاجم، شبیخون و ... به فرهنگ نام می برند. این نگرش جامعه زنان را بی نصیب نگذاشت و تغییرات جدی حتی در پوشش زنان جامعه پیش آمد که هر چند نگرش غالبی و قطعی نبود، اما یکی از نگرش های موجود در جامعه به شمار می رفت.
در این جا نیز باز هم مسئولان رسانه ملی از این تحولات بی نصیب نبوده و آنان نیز به این تغییرات روی خوش نشان دادند؛ نمونه قابل ذکر این جریان را در سریال «تولدی دیگر»، ساخته داریوش فرهنگ و با بازی لعیا زنگنه می توان دید؛ فیلمی که دقیقاً نگاه زن آن روز را که متجّمل، با حجابی غیر از چادر و دیگر نمادهای زن شهرنشین غرب بود به تصویر می کشید، البته نباید از چند مفهوم اسلامی نهفته در فیلم که کاملاً ذاتی به نظر می رسید، گذشت، اما به هرحال این فیلم ماجرای یک خانواده ثروتمند را به نمایش می داد که اصلاً زندگی نمی کردند و بیشتر غرق در تجملات و کاسبی های روزمره بودند؛ در این سریال یک حادثه موجب می شود که مادر خانواده متحول شود و به قیمت زندگی خود پی ببرد؛ این فیلم تا آنجایی که زن شهرنشین را مورد انتقاد قرار می دهد بسیار عالی است، اما زمانی که به تحول آن می پردازد، دقیقاً خرابکاری می کند و تمام این تغییرات با توجه به این حادثه طبیعی رخ داده و نشانی از تحول عمیق فکری در آن نیست؛ در واقع زن به تصویر کشیده شده زنی واقعی و صرفاً برای قشر خاص است و نمی تواند نماینده زنان ایرانی باشد.
مسافری که از هند نیامده بود
هر چند پس از آن، رویکرد رسانه ملی کمی تغییر کرد و فیلم های واقعی تری چون «پس از باران» به گارکردانی سعید سلطانی و تا حدودی هم «دختران» اصغر توسلی با بازی آتنه فقیه نصیری به روی آنتن رفت، اما رسانه ملی باز هم به نگاه قبلی خود بازگشت و فیلم «مسافری از هند» با بازی شیلا خداداد دقیقاً همانند فیلم «تولدی دیگر» نشانگر خانواده ثروتمندی بود که به دلیل مشکلات خانوادگی شدید، حتی میان خود نیز خیانت کاری و نفاق داشتند، البته به نظر می رسد کارگردان این فیلم قصد تبلیغ اسلام را داشته است که به جز در تیتراژ پایانی در هیچ جای فیلم نتوانسته بود این موضوع را به خوبی القا کند.
در این فیلم مسلمانان ایرانی و بیشتر زنان مسلمان ایرانی را اهل گناه و زن هندی را اسطوره خداشناسی معرفی می کند، در حالی که اصلاً در جامعه اصیل ما این چنین نیست و شاید در خانواده های ثروتمند به این شکل باشد؛ که در موقع ساخت فیلم مذکور شاید کمتر از یک درصد مردم ایران جزو این خانواده ها به حساب می آمدند، البته نباید از نگاه تخریب ثروتمندی بدون حد و مرز این سریال به بی انصافی گذشت که خود همین سوژه نیز بسیار خوب و قابل تقدیر است.
در نگاه کلی، رسانه ملی اصلاً نتوانسته است نگرش واقعی به زن مسلمان ایرانی و انقلابی را به نمایش بگذارد و بیشتر از آن که هنر را برای مردم بخواهد، هنر را برای گروه اندکی تقلیل داده و بیشتر برای این گروه به ساخت فیلم پرداخته است، هر چند سریال «ریحانه» قصد داشت فیلمی برای نسل اول و سوم انقلاب در معرفی زن انقلابی باشد، اما در این فیلم هم سهیلی زاده نتوانست دقیقاً زن انقلابی ایرانی را به تصویر بکشد، این فیلم بسیار جالب و جذاب بود و در نوع خود مفاهیم خوب بسیاری را به یدک کشید.
ریحانه ای برای زنان انقلابی
فیلم ریحانه داستان دختری از خانواده متوسط را روایت می کند که در روند زندگی عادی خود، ناگهان متوجه می شود از نظر پیشینه خانوادگی آن چیزی نیست که تا کنون فکر می کرده است، همین مسئله زندگی او را دچار تحول شدید می کند و او را با مشکل بحران هویت روبرو می سازد، هرچند در این فیلم هم ما دچار بیماری عشق های مثلثی هستیم، اما مفاهیم انقلابی فراوانی که در آن یافت می شود، جبران کننده تمام این مشکلات است؛ در یکی از اوج های قابل تقدیر این سریال وقتی است که پدر خانواده متوجه می شود کسی که به خواستگاری دخترش آمده یکی از اعضای سازمان جنایتکار ساواک است و وی در هنگام نماز صبح اعلام می کند که دیگر حاضر نیست دخترش را به عقد او دربیاورد و جالبتر آن است که اسرار مرد خواستگار را برای خانواده اش بازگو نمی کند.
پس از ایجاد این حس خوب که قرار است رسانه ملی نیز برای جامعه فیلم های دقیق تری بسازد و میزان نزدیکی آن به گروه های اصلی جامعه بیشتر باشد، باز هم شاهد فیلم «نرگس» بودیم؛ فیلمی که نماینده مشکلات بچه های دهه اخیر بود؛ آدم هایی که با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می کردند، البته این نگاه هم دارای نقایص فراوانی بود که در این مقاله قصد پرداختن به آن را ندارم، اما در هر حال همین که رسانه ملی متوجه علاقه مردم به فیلم هایی شده که برخاسته از میان خود آنهاست، اتفاق مبارکی است.
اما پس از کسب موفقیت های چشمگیر سریال های شبانه، باز هم صدا و سیمای ایران اسلامی به سراغ چشم بادامی ها رفت؛ این بار خبری از سال های دور از خانه نبود، بلکه بحث سر جواهری در قصر بود؛ این جواهر که یانگوم نام دارد، از بچگی همانند اوشین دچار مشکلات زیادی است و با تلاش های شبانه روزی سعی می کند خود را مطرح کند و به دربار سراسر فساد امپراتور راه یابد.
جواهری در قصر تهاجم فرهنگی
درباره فیلم یانگوم همین نکته بس که با ساختن یک فیلم توانستند بسیاری از وقایع تاریخی را به خود نسبت دهند؛ در واقع یانگوم همانند اوشین به اسطوره ای به یاد ماندنی در اذهان مردم ایران تبدیل شد که با تلاش و کوشش، چندین بار با فساد مبارزه کرد و در آخر توانست به بالاترین درجه مقام زن در دربار برسد؛ این علاوه بر خطر می تواند یک نقطه تاریک در رسانه ملی ایران باشد؛ رسانه ای که اسطوره هایی بزرگ چون حضرت زهرا (سلام الله علیها) و خدیجه (سلام الله علیها) و یا مادران انبیا چون حضرت مریم (سلام الله علیها) دارد.
اگر بخواهیم با خوشبینی نگاه کنیم، باید بگوییم که این فیلم هیچ سمت و سویی به فمنیست نداشته و صرفاً خواسته به تلاش زنان نگاه خوب و تشویقی داشته باشد و در خود این تشویق هم نوعی اسطوره سازی جهانی کند و به دنیا نشان دهد که در فرهنگ آسیای شرقی نگاه به زن از قدیم به این بازی بوده است که خود دروغ تاریخی است، پس از خروج یانگوم، این بار نوبت به وفا دختر مثلاً لبنانی رسیده که فرهنگش را برای ما عرضه کند.
چشم بادامي چيه ؟!! اون ها هم انسانند و اشرف مخلوقات....ايراني ها از همه نژادپرست ترند...
علي
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
پس عربا چي
حسين
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
حالا شما چرا بهت برميخوره، کي به انسانيت اونا گير داده؟، ميگه که ما خودمون الگو کم نداريم که صدا و سيما اينا رو برا جامعه الگو کرده.
عبدالله
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
بسم الله الرحمن الرحيم
کسي با رنگ پوست يا چشم اونا کار نداره!!
بحث در مورد فرهنگ ماست،بحث در مورد اينه که رو ذهن جوانان ما کار ميشه تا اسطوره هاي ديني و ملي خودشون يادشون بره و يه اسطوره ناپايدار مثل يانگوم توذهنشون بمونه
Lee Young Ae
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
هرکسي از ظن خود شد يار من...
ايراني جماعت کلا فکر ميکنه خدا مال ايناست و تو کشورهاي ديگه (نعوذ بالله) خدا نيست!!!
فقط ايرانيان که خدا رو ميشناسن و پله ي هفتم عرفانند...بقيه هم که همه کافرند و ملحد و جهنمي و پيف پيف بو ميدن!!
ايراني ها عرب ها رو که رسما تو تلويزيون تحقير ميکنند!! چيني ها رو که اظهر من الشمس...
ترکها که...
افغاني ها که ديگه نذاريد بگم...
کره اي ها رو که ميگن چشم بادومي (دقيقا شبيه کلمه nigger به سياهپوستا)
...ببخشيد اگر شما نژادپرست نيستيد !! پس عمه ي من نژادپرسنه ؟!! يا شايد تعريف نژادپرستي عوض شده؟!!
علي
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
من بازم ميگم از عرب نژادپرست تر نداريم-کاري ندارم به همديگه رحم نميکنن ولي خيلي نژادپرستن
يعني به من قدرت ميدادن، اون کسي رو که پاي سريالاي کره اي رو به ايران بازکرد مي سوزوندم مثل کسايي که طاعون ميگرفتن تا کس ديگه اي نگيره(شوخي کنايه از جدي). الگوي دختر بچه ها شده يانگوم پسر بچه ها هم جومونگ. باز يه مدت الگوي پسرا شد مختار اما با پخش دوباره ي اين سريالاي کره اي تغيير ميکنه، دخترا که هنوزم همون يانگومه. آقا ما هيچکسو نداريم بهش بنازيم؟ الگوش کنيم واسه بچه ها؟ يلدا بايد بشه الگوي بچه ها؟ حالا شاهکاراي صدا و سيما در راهن. ديشب تو سريال مثلا طنز شبکه 5 مادره به دختره ميگه من ميخوام هر خري شوهرت بشه فقط اون فاميل بابات نشه. اينم الگوسازي. ميگم واسه اينکه صدا و سيما از ماهواره عقب نمونه يه سري سريال هاي خيانتي درست کنه. با اين نوناشون.
علي
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
اتفاقا دخترا يه مدت الگوشون سوسانو بود الانم خواننده هاي زن
يه فيلمساز به عموميت جامعه نگاه مي کنه ادماي خوب و بد داستانم از بين همونا انتخاب مي کنه شما مي خواين همه آدم هاي خوبي که تو فيلما هستند چادري باشند يا اينکه همه ي فيلما بايد طوري باشن که فقط ايراني هاي مسلمونن که رستگار مي شن و به هدفشون مي رسن!آيا واقعا حقيقت جامعه امروز اينو مي گه؟؟؟
فروشي نيستم
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
خواهر من، هر راست نشايد گفت. گناه رو نبايد جايي بگي چون قبح گناه براي ديگران ميريزه و ديگران رو بي اعتماد ميکنه.
نه تنها در مورد سريالهاي کره اي با نويسنده موافقم بلکه سريالهاي اروپايي و امريکايي نيز اي چنين است ولي در مورد روند ساخت سريالهاي ايراني به آن شوري که نويسنده مي گويد نيست. مثلا در سريال رستگاران با يک زن محجبه و اجتماعي روبرو هستيم يا در سريال نرگس با يک دختر جوان و دلسوز و جسور مواجهيم. همچنين در سريال دوران سرکشي مشکلاتي از جنس دختران مطرح مي شود علي رغم تمام مشکلات توسط خود زنان حل مي شود و صده ها مثال ديگر که نبايد تاريخ تلويزيون را خالي از اين آثار ديد. هرچند که تلويزيون اسطوره سازي از زن ايراني و ايده آلي ننموده ولي تصويري نسبتا عمومي از بانوان و دختران ايراني و اسلامي ارائه داده است . مثل عفت سريال دودکش يا سريال همسران و خانه سبز و فاکتور هشت و صاحبدلان و چندين مثال ديگر.
خب بايدم يانگوم و جومونگ برا بچه هاي ما بشن اسطوره , وقتي صدا و سيماي ايران فيلم قشنگ نميسازه و فيلماي کشورهاي ديگه رو پخش ميکنه مردم و بچه ها هم بايد به فيلماي کره اي جذب ميشن!!!!!
ما فيلم کدوم يک از بزرگان رو ساختيم ؟ فيلمي از شاهنامه ي فردوسي از حافظ و.... ساختيم ؟
فيلمي از بزرگان دين به تازگي ساختيم که بچه هامون جذب اين فيلما بشن؟
نه , متاسفانه کم کاري شده!!!
سلام. من دقيقا نميفهمم يعني چي که ميگيم تا حضرت زهرا و ... هستند چرا اين فيلم ها الگو بشه؟ اين حرف حرف درستيه که ما الگوهاي بسيار متعالي داريم و بايد اونها را بولد کنيم ولي پخش اين فيلم ها رو نفي نمي کنه. بايد کم کم کار رو شروع کرد . اگر به يکسري آدم هايي که هيچي رو قبول ندارن (مثال عرض ميکنم) يکدفعه امام علي عرضه بشه، اون رو پس ميزنن چون هيچ سنخيتي با اونها نداره، اما بايد کار را آسه آسه شروع کرد.اسلام اول گفت شراب نخوريد بياييد نماز بخونيد بعد گفت خوب نيست بعد حرام کرد. بايد اول با الگوهايي شروع کرد که به مردم شبيه هستند. اين مثال رو در فيلم هاي جنگي هم مي بينيم.يک دفعه يه فيلمي مثل اخراجي ها چرا مشهور ميشه چون مخاطب و بازيگران شبيه هم هستند و همديگرو درک مي کنند و اينجوري مخاطب از بازيگر و فيلم اثر مي پذيره اما اگه همه افراد خيلي خوب و عالي و اسنان کامل باشند (مثل يه فيلم بود چندسال پيش نشون ميداد يک نفر به سام دادشي توش بود که همه پشت سرش نماز مي خوندن) خب اينجوري مخاطب با فيلم احساس نزديکي نمي کنه و ميگه اين چيزا و اين افراد فقط مال فيلماست. بايد فيلم سازي رو از خارجيا ياد بگيريم. يه لاست مي سازه همه جور آدم توش هست. ضعيف النفس، قوي النفس، خوب، بد و ... اين جوري همه مخاطب ها بايکي از اعضاي فيلم احساس قرابت مي کنن.نميشه که هميشه بگيم تا زمانيکه حضرت زهرا و ... هستند نبايد اينا الگو بشن، چه ايرادي داره؛ ما مي خواييم مفاهيم خوبي رو به نسل امروز يا بديم، بهشون بگيم به پدر و مادر احرتام بذاريد (جومونگ اين کارو کرد) يا بگيم بايد پشت کار داشته باشيم (يانگوم). در کنارش براي ائمه خودمون هم فيلم بسازيم و اونا رو معرفي کنيم به نسل جوون تا بدونن اين الگوها کامل ترند و وجود داشته اند. و از يک طرف ديگر نزنيم يانگوم و جومونگ رو کامل نابود و سياه نمايي کنيم. بلکه منصفانه نقدشون کنيم تا مخاطب بدونه جومونگ احرتام به والدينش خوب بود اما اين نکته توي فيلمش ايراد داشت و با اسلام همخواني نداشت. حواست باشه مخاطب. با اين حرفايي که تو نظرات قبلي بود فقط مردم رو از رسانه هاي خودمون دور مي کنيم. خدا رو شکر که خدا به آقاي "فروشي نيستم" قدرت نداد. شکر
فروشي نيستم
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
با بخشي از حرف هات موافقم(مخصوصا با بخش خدارو شکر که به من قدرت نداد) ميگيم تو هري پاتر و ارباب حلقه ها و غيره، خدا نقشي نداره اما آيا گفتيم تو زندگي اين کره اي ها اصلا خدا وجود نداره؟! ما نگفتيم نکته مثبت نداره همون احترام به پدر و مادر اگر براي رضايت خدا نباشه معرفت نمياره. ميدوني فرق غربي ها و شرقي ها (خارجي ها) با ما تو احترام به پدر و مادر چيه؟ اونا احترامشون واسه اينه که فردا خودشون پدر و مادر شدن بچه هاشونم به اونا احترام بذارن. ما دنبال معرفتيم وگرنه همه اگه جريمه باشه کمربند ايمني ميبندن. زمينه سازي براي الگو هاي بزرگ درسته اما نبايد از صفر شروع کرد. پس فرق ما با اعراب زمان جاهلي چيه؟ ما مثلا متمدن تريم نبايد از صفر شروع کرد.
سلام
در اعتراض به پخش سريال نوشدارو از شبکه يک با صحنه هاي وهن انگيز تعارف و قبح زدايي قليان و استمرار آن و ... با روابط عمومي سيما (162) تماس بگيريد.
اطلاع رسان و تريبون حقايق جامعه باشيد.
-با سپاس-
شقايق
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
دوستان اين مطلب را دقت کنيد.
حالا وقت ماست تا جلو پخش همچين فيلم هايي را بگيريم.
وجود فيلم هايي که حاوي نکات اخلاقي هستند مانند جواهري در قصر که تماما حاوي مطالبي از قبيل پاکي ،استقامت،فرهنگ کهن و زيباي اقوام مختلف دارد با کجاي اسلام و مسلمانيت منافات دارد؟چرا ما سعي در پوشاندن ضعف خود با گرفتن ايرادهاي واهي از عملکرد ديگران داريم .غير از اين است که با محدود کردن فضاي رسانه ملي مردم را به سمت شبکه هاي ماهواره اي سوق مي دهيم.مگر احاديث متعددي آموختن ولو از غير مسلمان را فراموش کرده ايم،بهتر است با اين نگاه هاي متحجرانه که با بي شرمي تمام آنرا جز اصول ومباني به اسلام نسبت مي دهيم پرهيز کنيم. زيرا با اينکار باعث دور شدن و دلزدگي جوانان از دين زيباي اسلام مي شويم.
ر.م
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
دوست عزيز مگه نمي دوني 60درصدش سانسور بود فيلماش تو گوشيا بلوتوث ميشد که اصلا به فرهنگ ما نمي خوند
خنده دار
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
60 درصد سانسور؟!! پس اصلا معلومه اصلش رو نديدي؟
سريال يانگوم اولين سريال در کل تاريخ صداوسيما بود که کمتر از 50دقيقه نبود(فرق اصلش و TV در حد 30ثانيه تا 2دقيقه در هر قسمت بود)
شايد رياضي ضعيفي داري وگرنه نميگفتي 60%
جالبه بدوني خودکشي يونسنگ و بانوچويي هم نشون داده شد و سانسور نشد
ميرزا
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
اي بي ادبا چرا اون 40درصد سانسور نشده رو ديدين-
حقيقت
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
خداييش اين فيلما کمترين سانسور دارن تازه سانسوريم باشه در رابطه با آواز و اينجور چيزا باشه من ک خيلي خوشم مياد بهتر از فيلمهاي دوبله فارسي غير اخلاقي ماهواره هايي هست که تو تمام خونها جاخوش کردن بزرگ وکوچيکم ميبينند مثلحريم سلطان و.... باز فيلمايي که صدا وسيماي خودمون ميزاره هم محتواي قشنگ و جذابي داره هم کل فيلم سانسور کمتري داره من اصلشم ديدم قابل توجه دوستي ک مويگه اصلش60درصد سانسور داره
يه حديثي ميفرمايد که جاهل را نديدم مگر اينکه يا دچار افراط است يا تفريط. اين سريال يانگوم هيچي نداشته باشه آينه 80 درصدي نظام اداري ماست، در ضمن خيلي از آيات قرآن رو ميشه به صورت عملي توش ديد:
- سرانجام کساني که از گناهان کوچک پرهيز نميکنند تکذيب خداوند است (سرگذشت گيوم يونگ)
- واعاقبة للمتقين
- و الله مع الصابرين
- ليس للانسان الا ما سعي
اگر بانوان ما مثل يانگوم عمل کنند وضع ايران چندين پله بهتر ميشه:
- ياد ميگيرن با نداري بسازن
- ياد ميگيرن هرکي ابراز علاقه کرد يهو رفيق نشن
- ياد ميگيرن احترام بزرگتر رو نگه دارن و ...
چرا از نميگيم کار خوب خوبه و ميگيم ما خوبيم، اونها از افسانه اينو ساختن اگر مثل ما سند واقعي داشتن غوغا ميکردن. حالا قضاوت با خودتون.
علي
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
برداشت شما از متقين چيه؟!
جعفر
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
برادر من يه حديثي ديدم يعني چي
اولا تو سر سگ بزني حديث جعلي در مياد
دوما توجه کنيد که توي اين سريال اصلي ترين بحثي که بهش توجه نمي شه و خيلي زير پوستي روش کار شده بحث پذيرش نظام سلطه است توجه مي نمويي
هيشکي نيست بگه چرا همه عالم و آدم بايد عين خر کار کنن که عاليجناب خوشش بياد خوب مي خوام 100 سال سياه خوشش نياد فقط به خاطر اينکه اولين پسر شاه بوده همه بايد بهش خدمت کنن تو يکي از سکانس ها بانو نمي دونم چي ميگفت «آفرين يانگوم که جون خودتو به خطر انداختي تا پادشاه خوب بشه همه ي ما بايد براي سلامتيه پادشاه جونمونو هم بديم» توجه مي کني که يعني هر چقدر هم که خوب بازي کني بايد تو زمين نظام سلطه بازي کني تو اين سريال يه آدم خوب نمي بيني که با اصل اين سيستم ظالمانه مخالف باشه بگو خب!!!!!!!!!
من کاري به اين مقاله ندارم اما الان به يک نوجوان يا جوان بگوييم در آينده دوست داري مانند چکسي شوي؟ به نظر شما چه ميگويد؟ غير از يک بازيگر يا بازيکن و...
ببينيد دوستان مثلا روشنفكرم چرا ماها مسئله رو اينقدر بزرگ ميكنيم كه تخريب شد و تحريف شد و ....بابا اين سريالا همه جاي دنيا پخش ميشه مردم ببخشيد گوسفند نيستن دنبال هر چي نشون دادن برن شماها همه مردمو مثل خودتون ديدين اينا هيچكدوم براي مردم با فرهنگ ايران اسطوره نميشن فقط مردم ميخوان از ديدن سريال لذت ببرن پس اينقدر فلسفه چيني نكنيد و بشينين سريالتونو ببينين.
جالبه
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
مردم نميرن دنبال؟..
تو اصلا ايران زندگي ميکني يا نه؟//
اصلا انتخابات 84و88و92 رو در چريانش هستي يا نه؟..
آقا بيدار شو ديگه...دير شده
کسي با رنگ پوست يا چشم اونا کار نداره!!
بحث در مورد فرهنگ ماست،بحث در مورد اينه که رو ذهن جوانان ما کار ميشه تا اسطوره هاي ديني و ملي خودشون يادشون بره و يه اسطوره ناپايدار مثل يانگوم توذهنشون بمونه
ايراني جماعت کلا فکر ميکنه خدا مال ايناست و تو کشورهاي ديگه (نعوذ بالله) خدا نيست!!!
فقط ايرانيان که خدا رو ميشناسن و پله ي هفتم عرفانند...بقيه هم که همه کافرند و ملحد و جهنمي و پيف پيف بو ميدن!!
ايراني ها عرب ها رو که رسما تو تلويزيون تحقير ميکنند!! چيني ها رو که اظهر من الشمس...
ترکها که...
افغاني ها که ديگه نذاريد بگم...
کره اي ها رو که ميگن چشم بادومي (دقيقا شبيه کلمه nigger به سياهپوستا)
...ببخشيد اگر شما نژادپرست نيستيد !! پس عمه ي من نژادپرسنه ؟!! يا شايد تعريف نژادپرستي عوض شده؟!!
بعدش 1 موافق تخريبي
بالاخره بايد دهن همه رو بست و حرف خودتون و نگاه خودتون رو هم القا کنيد ديگه
ما فيلم کدوم يک از بزرگان رو ساختيم ؟ فيلمي از شاهنامه ي فردوسي از حافظ و.... ساختيم ؟
فيلمي از بزرگان دين به تازگي ساختيم که بچه هامون جذب اين فيلما بشن؟
نه , متاسفانه کم کاري شده!!!
اين سريال داشت عقايدبودايي رو ترويج مي کرد
در اعتراض به پخش سريال نوشدارو از شبکه يک با صحنه هاي وهن انگيز تعارف و قبح زدايي قليان و استمرار آن و ... با روابط عمومي سيما (162) تماس بگيريد.
اطلاع رسان و تريبون حقايق جامعه باشيد.
-با سپاس-
حالا وقت ماست تا جلو پخش همچين فيلم هايي را بگيريم.
سريال يانگوم اولين سريال در کل تاريخ صداوسيما بود که کمتر از 50دقيقه نبود(فرق اصلش و TV در حد 30ثانيه تا 2دقيقه در هر قسمت بود)
شايد رياضي ضعيفي داري وگرنه نميگفتي 60%
جالبه بدوني خودکشي يونسنگ و بانوچويي هم نشون داده شد و سانسور نشد
- سرانجام کساني که از گناهان کوچک پرهيز نميکنند تکذيب خداوند است (سرگذشت گيوم يونگ)
- واعاقبة للمتقين
- و الله مع الصابرين
- ليس للانسان الا ما سعي
اگر بانوان ما مثل يانگوم عمل کنند وضع ايران چندين پله بهتر ميشه:
- ياد ميگيرن با نداري بسازن
- ياد ميگيرن هرکي ابراز علاقه کرد يهو رفيق نشن
- ياد ميگيرن احترام بزرگتر رو نگه دارن و ...
چرا از نميگيم کار خوب خوبه و ميگيم ما خوبيم، اونها از افسانه اينو ساختن اگر مثل ما سند واقعي داشتن غوغا ميکردن. حالا قضاوت با خودتون.
اولا تو سر سگ بزني حديث جعلي در مياد
دوما توجه کنيد که توي اين سريال اصلي ترين بحثي که بهش توجه نمي شه و خيلي زير پوستي روش کار شده بحث پذيرش نظام سلطه است توجه مي نمويي
هيشکي نيست بگه چرا همه عالم و آدم بايد عين خر کار کنن که عاليجناب خوشش بياد خوب مي خوام 100 سال سياه خوشش نياد فقط به خاطر اينکه اولين پسر شاه بوده همه بايد بهش خدمت کنن تو يکي از سکانس ها بانو نمي دونم چي ميگفت «آفرين يانگوم که جون خودتو به خطر انداختي تا پادشاه خوب بشه همه ي ما بايد براي سلامتيه پادشاه جونمونو هم بديم» توجه مي کني که يعني هر چقدر هم که خوب بازي کني بايد تو زمين نظام سلطه بازي کني تو اين سريال يه آدم خوب نمي بيني که با اصل اين سيستم ظالمانه مخالف باشه بگو خب!!!!!!!!!
اونجا ما فاميل داريم...فحش نديد..
آدم هاي خوبي اند.
بابا يانگوم (لي يونگ ا) الان ازدواج کرده، دو قلو داره..دست از سرش برنميداريد؟!
تو اصلا ايران زندگي ميکني يا نه؟//
اصلا انتخابات 84و88و92 رو در چريانش هستي يا نه؟..
آقا بيدار شو ديگه...دير شده
اين يارو کي هست که عکس لحظه ورودشو ميزارين
اين خيلي خيلي خيلي واضحه يه کم توجه به روسريش بکنيد با صورتش...........
خنده داره