کد خبر:۲۶۵۲۰۸
توافق نعمت‌زاده و پژویان؛

شکستن انحصار خودرو به جای قیمت‌گذاری دستوری

بر اساس شواهد، وزارت صنعت و شورای رقابت به توافق رسیدند که به جای قیمتگذاری دستوری، با کاهش تعرفه‌ها انحصار را بشکنند.
شکستن انحصار خودرو به جای قیمت‌گذاری دستوری

به گزارش خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، اخبار پراکنده و غیر رسمی حاکی از آن است که ظاهراً وزارت صنعت و شورای رقابت در مسئله قیمت گذاری خودرو به نتیجه رسیده اند.


شواهد دلالت بر این دارد که این دو نهاد، با تغییر راهبرد بنا دارند به جای تعیین قیمت برای خودروهای داخلی، با کاهش تعرفه، واردات خودروهای خارجی بازار را از رقابت انحصاری موجود خارج کنند و بازاری رقابتی را ایجاد نمایند.


در صورت عملی شدن این تصمیم، خودرو از لیست کالاهای انحصاری خارج می شود و ورود شورای رقابت در قیمت گذاری آن منتفی می گردد و شاهد آزادسازی قیمت ها در بازار داخلی خودرو خواهیم بود.


وزارت صنعت اعتقاد دارد که صنعت خودرو انحصاری نیست که شورای رقابت با این موضع مخالف بود، اما با این شرایط نظر هر دو طرف لحاظ خواهد شد.


رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل اصفهان نیز در مصاحبه ای اعلام کرده، تعرفه گمرکی خودروهای خارجی 30 درصد کاهش خواهد یافت تا بازار از این رکود خارج شود.


به عقیده بسیاری از کارشناسان، این اتفاق باید مدتها پیش رخ می داد تا قیمت ها در یک مکانیسم طبیعی در بازار تعیین می شد؛ در این موضوع، نهادهای دولتی نباید به طور مستقیم دخالت کنند، بلکه باید شرایط را مدیریت نمایند.


با انتشار این خبر قیمت خودرو در بازار اندکی کاهش یافت و میزان تقاضا برای خودرو نیز کم شد، به این ترتیب متقاضیان منتظر اخبار بعدی و قیمت های پایین تر هستند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات بینندگان
بدون نام
-
۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
انشالله که اين دروغ راست باشد...
9
0
بدون نام
-
۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳
اين حرکت در جهت منافع انحصاري خودروسازان ورانت خوارانش است چون همه مي دانند که علاوه براينکه باتوجه به محدوديت منابع ارزي ، ارزي براي واردات خودرو و رقابت با خودروي داخلي موجود نيست اين خود خود خودروسازاننند که در واقع وارد کنند عمده خودرو به کشور هستند پس کارد دسته خودش رو نمي بره!!!!
1
0
پربازدیدترین آخرین اخبار