رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به آسیبهای بازیهای رایانهای گفت: دینستیزی و ایران هراسی بارزترین هدفی است که از این بازیها دنبال میشود.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ساری، احمد احمدپور بعد از ظهر امروز در اختتامیه جشنواره «دانشجوی بازی ساز» که در دانشگاه مازندران برگزار شد، گفت: انسان به صورت ذاتی بازی های رایانه ای را دوست دارد؛ زیرا فرد در فضای مجازی به آرزوی های پنهان خود دست پیدا می کند.
وی ادامه داد: بازی های رایانه ای برخلاف فیلم های سینمایی به مخاطب این امکان را می دهد که به جای تماشاچی بودن، خود به ایفای نقش بپردازد.
رئیس دانشگاه مازندران تصریح کرد: نتایج تحقیقی نشان می دهد که 56 درصد جوانان ایرانی علاقه بسیار زیادی به بازی های رایانه ای و استفاده از اینترنت در اوقات فراغت دارند؛ به گونه ای که از میان 64.2 درصد جوانانی که در زمان اوقات فراغت خود مشغول هستند ،7.38 درصد بازی های رایانه ای را انتخاب می کنند.
احمدپور در بخش دیگری از سخنانش به نقش جهان سلطه در بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: امروزه با همین بازی های رایانه ای، خیلی از کشورها به هدف های مد نظر خود رسیده اند و این مربوط به زمانی بود که جنگ فیزیکی رواج داشت، اما امروزه جنگ نرم مد نظر است و یکی از ابزارهای که به جنگ نرم کمک می کند همین بازیهای رایانه ای است که ابرقدرتها با استفاده از آن حتی به حاکمیت کشور ایران نیز حمله می کنند و با زبان فارسی در این بازی ها می خواهند ضربات محکم تری به کشورمان بزنند.
وی به بررسی بازیهای رایانهای پرداخت و به آسیبهای آنان اشاره کرد و گفت: دینستیزی، بارزترین هدفی است که بازیهای رایانهای آن را دنبال کرده و به ترویج تفکر داروینیسم میپردازند.
رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به دیگر آسیب های بازی های رایانه ای گفت: اسلام هراسی و بویژه ایران هراسی در این بازیها کاملاً مشهود است؛ به گونهای که در برخی صحنه های بازی ها نوشتههایی با زبان فارسی به چشم میخورد.
احمد پور در ادامه سخنانش با اشاره به پیشرفت های سال های اخیر در صنعت بازی سازی در کشور و لزوم حضور دانشجویان و جوانان در این عرصه تاکید کرد: جوانان کشور ما در سالهای اخیر به موازات پیشرفت در عرصه های هسته ای و نانو در زمینه فناوری بازی های رایانه ای نیز رشد قابل توجهی داشته اند.
وی بیان داشت: شرکت فعال در جشنواره ها و نمایشگاه های رایانه ای آلمان، سنگاپور و امارات نشان می دهد که جوانان ما در این عرصه حرف های زیادی برای گفتن دارند.
رئیس دانشگاه مازندران افزود : تشکیل شورای عالی فناوری مجازی به دستور مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این موضوع و نگاه عمیق معظم له به علم و فناوری می باشد.
احمد پور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به فرهنگ غنی و برخورداری از شخصیت های اسلامی - ایرانی در زمینه بازی های رایانه ای رشد بالایی داشته است .
وی تصریح کرد : با توجه به وجود مشاهیر بزرگ در ایران، می توان بازی های رایانه ای زیادی ساخت که رویکرد کاملا بومی، ایرانی و فرهنگی داشت.
رئیس دانشگاه مازندران در پایان با تمجید از حماسه جوانان میهن اسلامی در هشت سال دفاع مقدس افزود: استفاده از قهرمانان هشت سال دفاع مقدس باید در بازی های رایانه ای کشور مشهود باشد، به عنوان نمونه عملیات والفجر هشت که با طراحی فوق العاده ای همراه بوده است.
احمد پور خاطرنشان کرد: توصیه من به شما فرزندان جوانم این است که دفاع مقدس را به صورت بازی های رایانه ای بسازید و به جهانیان عرضه کنید.