به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه های شیراز صبح امروز از قطار شهری شیراز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بازدید کردند و مسئولان و کارشناسان فنی مترو شیراز گزارشی از روند و پیشرفت پروژه ارائه دادند.
در این بازدید معاون بهره برداری سازمان قطار شهری با گزارشی از روند اجرای پروژه قطار شهری گفت: تونلهای موجود در مسیر، ایستگاههای قطار شهری شیراز با ایمنی بسیار بالا ساخته شده و از خدمات رفاهی کاملی برخوردار بوده است.
حسین مرادی ادامه داد: این در حالی است که برخورداری از سیستمهای اطفای حریق پیشرفته، تهویه مطبوع، آسانسور، پلکان برقی مطابق با استانداردهای روز جهانی و به منظور رفاه حال سالمندان و معلولان با بهرهگیری از نقطه نظرات کارشناسان سازمان بهزیستی استان فارس در ایستگاههای مترو نصب شده است.
وی افزود: ایستگاه های عمیق در دو طبقه شامل سالن بلیط فروشی و طبقه سکو جهت سوار پیاده شدن مسافرین است و در بعضی از ایستگاه ها مانند وکیل الرعیا و زند که در بافت تاریخی واقع شده اند، دارای سه طبقه زیر زمینی که یک طبقه آن به صورت مجزا تجاری است.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری تصریح کرد: خط یک قطار شهری شیراز به طول 5/24 کیلومتر، طولانی ترین خط قطار شهری بوده که اتصال محدوده شرق را به غرب را میسر می کند.
مرادی گفت: این خط شامل 21 ایستگاه است که اولین ایستگاه در میدان الله (گلسرخ) واقع شده و به آخرین ایستگاه در میدان احسان ختم می گردد.
وی با بیان اینکه نخستین سری واگنهای خریداری شده شامل دو رام در بندرعباس تخلیه و مراحل ترخیص از گمرک را طی میکنند افزود: مراحل ساخت دو رام دیگر نیز به پایان رسیده و منتظر بارگیری است.