به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، ابراهیم حقیقی طراح سیمرغ جشنواره فیلم فجر گفت: اجرای سیمرغ در سال گذشته علیرغم همه تلاشهایی که انجام شد به دلیل محدودیتهای ساخت که هنوز وجود دارد، آن را از شکل و مفهوم اصلی دور کرده بود و در عمل آن حجم نتوانست مفهوم رویایی و دست نیافتنی سیمرغ را به نمایش بگذارد. همین علت سبب شد تا نشان جشنواره همچون تندیس بسیاری از جشنوارههای دیگر به یک نشان قابل دسترسی تبدیل شود و از هدف طراحی اولیه سیمرغ فاصله داشته باشد.
حقیقی ادامه داد: در این دوره ما تلاش کردیم تا بتوانیم آن نگاه متعالی که در فرم سیمرغ بود (بلندی قامت، کشیدگی و پرداخت به جزئیات) را به سازندگان انتقال دهیم اما با مشورتها و اتودهای انجام شده در حجم و کریستال این مفهوم هنوز قابل اجرا نیست و همین علت باعث شده بود که در طراحی سال گذشته تندیس تبدیل به حجمی شود که فاصله زیادی با معنای اصلیاش داشته باشد.
وی تصریح کرد: ساخت تندیس باید نشانهای از سینما را در خود جای دهد.استفاده از بلور و کار ترکیبی در اجرای تندیس برای ایجاد تلالو و بازتاب روشنایی هدف طراحی مجدد نشان جشنواره فجر است که سعی شده با تغییرات اندکی به طرح اصلی نشان جشنواره نزدیک شویم. ایجاد انعکاس نور در پایه تندیس یکی از مهمترین تغییرات جزئی است که در حال طراحی است؛ کاری که به لحاظ فنی و اجرایی در سالهای گذشته قابل اجرا نبود. البته هنوز نمونه اول و کامل آن نهایی نشده است تا بتوانیم درباره آن تصمیمگیری کنیم، اما تلاشمان بر این است که بهترین کیفیت را با حداقل تغییر داشته باشیم.
حقیقی در پایان اظهار امیدوار کرد: که با نهایی شدن یک شکل واحد از تندیس به ثباتی برسیم که مورد تائید و پذیرش عموم اهالی هنر و سینما باشد.