کد خبر:۲۸۳۸۹۸
نقش سینما و تلویزیون در 9 دی؛

بصیرتی که «قلاده های طلا» و «پایان نامه» را راهی سینما کرد / «خواب‎های بلندی» که «سایبانش» ویران شد

سینما در ماندگار کردن 9 دی و فتنه تنها در فیلم‌های سینمایی «پایان‌نامه» و قلاده‌های طلا سهم داشت و سهم تلویزیون هم 4 فیلم تلویزیونی و یک سریال بود.

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ امروز 9 دی ماه است؛ روزی که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز «بصیرت» شناخته می شود؛ روزی که ملت ایران بصیرت را در مقابل فتنه نشان داد.

 

چهار سال از فتنه 88 گذشته است و امروز در این گزارش بررسی کردیم که سهم سینما و تلویزوین برای ثبت آن روزها و روشنگری مردم چقدر بوده است؛ مطمئناً ماندگار کردن این روز بیشترین سهمش به سینما و تلویزیون برمی گردد.


سینما در ماندگار کردن 9 دی و فتنه تنها دو سهم داشته است؛ سهم تلویزیون هم چهار فیلم تلویزیونی و یک سریال بوده است.


فیلم های سینمایی «پایان نامه» و «قلاده های طلا» سهم سینما بوده است و فیلم‌های تلویزیونی «سایبان»، «ذهن خاموش»، «مهتاب روی سکو» و «ابابیل» و نیز مینی‌سریال «خواب بلند» پنج فیلم تلویزیونی برای این روز هستند.


فیلم سینمایی «پایان نامه»


چهار دانشجو برای رساندن پایان‌نامه به استاد، به طور ناخواسته درگیر ماجرایی پیچیده می‌شوند. این داستان در ماه‌های پس از انتخابات سال 88 اتفاق می افتد و برخی از زوایای پنهان حوادث آن زمان را به صورت نمادین آشکار می کند.


عوامل اصلی فیلم عبارتند از تهیه‌کننده: مؤسسه فرهنگی هنری مرآت‌هنر (روح الله شمقدری)، مجری طرح و کارگردان: حامد کلاهداری، مدیر فیلمبرداری: شاپور پورامین، صدابردار: بهروز معاونیان، نویسنده: هادی کلاهداری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حسن حج‌گذار، طراح صحنه و لباس: علی وطن‌دوست، طراح گریم: ایمان امیدواری، موسیقی: سیدبهنام ابطحی، جلوه‌های ویژه میدانی: داوود رسولیان، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: بهنام خاکسار، تدوین: داوود یوسفیان، صداگذار: سید محمود موسوی‌نژاد، تولید: مجتبی متولی، مهدی ورپایی، مدیر تدارکات: حسین بخشی‌پور، منشی صحنه: مارال فتحی، عکس: مهدی دلخواسته، بازیگران: حامد کمیلی، بهاره افشاری، کامران تفتی، محمد صادقی، چکامه چمن‌ماه، هادی دیباجی، نیما شاهرخ‌شاهی، میرطاهر مظلومی، علی اوسیوند، میرحسین معلومی، مریم کاویانی و با حضور: داریوش ارجمند، محمدرضا شریفی‌نیا، احمد نجفی و جمشید هاشم‌پور.

 

فیلم سینمایی «قلاده های طلا»


قلاده‌های طلا فیلمی از ابوالقاسم طالبی محصول سال 1390 است که حوادث پس از انتخابات 88 را به تصویر کشیده‌ است؛ امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، حمیدرضا پگاه، حسین سحرخیز و علی رام نورایی از جمله بازیگران این فیلم بودند.


این فیلم حاشیه هایی زیادی را بعد و در حین اکران پشت سر گذاشت.


ماجرا با برنامه‌ریزی گردآمدگان دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل و ضدانقلاب و دیگر مخالفان نظام برای شلوغ کردن انتخابات آغاز می‌شود.


با توجه به این که در تاریخچه دنیا ترور هر شخص باعث افزایش محبوبیت همقطارانش شده، تصمیم بر این می‌شود که سید محمد خاتمی که نامزد احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران خواهد بود را ترور کنند و با این ترور جریان ایشان محبوب شود و مملکت را پله پله به آشوب بکشانند.


با اقدامات ایشان، 9 خرداد 1388 در دستشویی هواپیمای اهواز-تهران بمب می‌گذارند که بر فراز تهران منفجر شود. وزارت اطلاعات از این قضیه باخبر می‌شود، ولی معلوم می‌شود که خاتمی با پرواز پیش که رده‌یک (فرست کلاس) بوده‌است آمده، با این حال خدمه پروازی به‌موقع بمب را یافتند و پس از فرود اضطراری سریع به باند انداخته و هواپیما سالم می ماند.


با شکست عملیات مخالفان جمهوری اسلامی ایران، مازیار فنایی زاده، جاسوس ارشد ایرانی‌تبار ام‌آی6 از سوی سرپرست ایرانی تبار خود یعقوب قادری (مک گورین)، مأمور می‌شود به ایران بیاید و پیامدهای انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران را راه بیندازد و مدیریت کند. مقر واسط در استانبول است.


جاسوس که در وقایع 18 تیر 1378 نیز دست داشته‌است، با تغییر قیافه به ایران می‌آید. وزارت اطلاعات جاسوس را شناخته و مأمور خود را، به عنوان راننده تاکسی ، مامور مراقبت از وی می کند. او از طریق تلفن همراهش که ماهواره‌ای است از سوی جاسوسی دیگر ام‌آی6 که به وزارت اطلاعات نفوذ کرده‌است بوسیله پیامک از این قضیه اطلاع می‌یابد و با کشتن راننده می‌گریزد.


با این اتفاق دکتر جواد رخ‌صفت مامور ارشد اطلاعات ایران به این ماجرا شک می‌کند و عامل اخراج ماموری دیگر می‌شود که به او شک کرده‌است. مامور دوم مدام تکرار میکند که قرار است در ایران کودتای مخملی اتفاق بیفتد ولی موثر واقع نشده و بیرونش می کنند.


انتخابات برگزار شده و نتیجه‌اعلام می شود. در این هنگام جاسوس در یک خانه تیمی است که در آن‌جا سلطنت‌طلبی ثروتمند با همسرش، دو زن عضو سازمان مجاهدین خلق و یک هم‌جنس‌گرای متخصص کارهای رایانه‌ای و وب هستند پیام را از خارج می‌گیرد و در شبکه اینترنت پخش می‌کند که با رمز «تقلب بزرگ» در انتخابات تقلب شده‌است.ماجرا از این‌جا شدت می‌گیرد
 

فیلم تلویزیونی «سایبان»


فیلم تلویزیونی «سایبان» با موضوع جاسوسی و گروگانگیری برای پخش در روز 9 دی آماده کرده است.  بازیگران این تله فیلم حسن جوهرچی،کاوه سماک باشی،مجید مشیری،محسن افشانی و مریم کاویانی هستند.


وی درباره افرادی که قرار بود روبروی دوربین بروند،تشریح کرد: امروز طبق برنامه برنامه ریز سکانس های درگیری را کار می کنیم؛ چون ماهیت اصلی کار گروگانگیری و اعتراف گرفتن از چند گروگان است و آقای افشانی،سماک باشی و خانم کاویانی مقابل دوربین می روند. در واقع ما در حال ساخت یک فیلم سیاسی هستیم. ما ترفندی را به کار گرفتیم که سه سکانس بگیریم.


تکاور درباره استفاده از تکنیک دوربین روی دست در فیلمش خاطرنشان کرد: در شروع داستان دوربین روی ریل و سه پایه بود و میزانسن به صورت کلاسیک چیده می شد اما بعد از گروگانگیری از دوربین روی دست استفاده کردیم و این تا حدودی ریتم ما را بالاتر برد. حدود 25 تا 30 دقیقه کار مونتاژ همراه صداگذاری انجام می شود.


این کارگردان درباره استفاده از جلوه های ویژه در اثرش تصریح کرد:ما به دلیل شلیک اسلحه از ویژوال افکت استفاده کردیم و شلیک اسلحه و ایجاد زخم را به دلیل صدایی که ایجاد می کند، حذف کردیم. احسان فانیان از خارج از کشور به ایران آمدند و از ایشان برای کارگردانی بخش ویژوال استفاده کردیم.


تکاور درباره صحنه های اغتشاشات بیان کرد: صحنه های اغتشاشات ما مطمئنا در خیابان های اطراف گرفته نمی شود و تمهیداتی صورت دادیم تا از خود فضای لوکیشن های بعدی مانند شرق تهران استفاده کنیم. تا یک هفته دیگر فیلمبرداری داریم و تدوین به صورت همزمان صورت می گیرد.


این کارگردان درباره موسیقی تله فیلم«سایبان» اظهارکرد: برای موسیقی علاقه به استفاده از موسیقی رپ دارم. اگر بتوانیم این موسیقی را به فضای سیاسی و اهداف سیاسی نظام نزدیک کنیم، تأثیر مناسب تری روی جوانان می گذارد. مثلا موسیقی مرگ بر آمریکا می تواند نزدیک به این فضا باشد. نوع ترانه سرایی باید با سیاست مداری همسو شود اما شعر به صورت انتقادی و کاملا پیشنهادی است. سه خواننده پیشنهاد دادیم تا انتخاب و قطعی شود.


وی درباره علت انتخاب نام«سایبان» برای تله فیلمش گفت:«سایبان» کسی است که سایه ایجاد می کند؛ به عبارتی تکلیف روز مشخص است اما تکلیف سایه مشخص نیست و این عدم قطعیت به معنای حضور داشتن فردی در سایه است که ما آن را نمی بینیم و سایبان اصلی همان فتنه گر اصلی است.


تکاور درباره قصه فیلم یادآوری کرد: شخصیت اصلی چون از آن طرف مرزها به ایران آمده و خانواده اش را در یک اتفاق از دست داده، انتقام شخصی هم دارد و اخلاق را رعایت نمی کند.


این کارگردان درباره نویسندگان فیلمنامه«سایبان»عنوان کرد: فیلمنامه این اثر به وسیله حسین تراب نژاد و آقای زندی نوشته شده است. من گاهی از فیلمنامه نویس درباره انتخاب بازیگر اجازه می گرفتم و به توافق می رسیدیم اما شرایط تغییر کرد.


تکاور با اشاره به اینکه قرار است با دو دوربین کار کنیم،درباره علت آن توضیح داد: دو دوربینه کار کردن به دلیلی برمی گردد که کارگردان یا تهیه کننده برای خودش لحاظ می کند. مثلا یک صحنه تصادف یا جنگ پرهزینه است و به همین دلیل از دو دوربین استفاده می شود. احساس بازیگر وقتی به اوج می رسد،کارگردان تصمیم می گیرد از چند دوربین استفاده کند. دلیل استفاده از دو دوربین در کارهای این چنینی بیشتر عجله است تا نگاه بیننده خسته نشود. اساسا در قالب تلویزیون، پلان سکانس های طولانی اسیر پلان-سکانس های طولانی می شوند.


وی درباره زمان تله فیلم«سایبان»گفت: پیش بینی ام براساس فیلمنامه این است که کار حدود 97 دقیقه و طولانی می شود اما دوست دارم 83 دقیقه شود.


محسن افشانی:نقش فرید را به عنوان دوره دیده اردوگاه اشرف ایفا می کنم.


محسن افشانی که به دلیل فریادهای مکرر صدایش گرفته، درباره نقش خود توضیح داد: من نقش فرید را بازی می کنم. او فرد دوره دیده ای در اردوگاه اشرف است که به ایران می آید و در این جریانات خودش را با دیگران همراه می کند.


وی ادامه داد: فرید از فرانسه به ایران آمده و در نهایت متوجه می شویم او همان فردی است که باعث تیرزدن به یک شخصیت شده و او را به بیمارستان آورده است.


افشانی عنوان کرد: به طور اتفاقی گروهی که از جبهه مقابل و حزب اللهی بودند به بیمارستان می آیند و فرید از فرصت سوء استفاده می کند و تنشی به وجود می آورد و طرفین را نسبت به یکدیگر بدبین می کند. گروگانگیری صورت می دهیم تا انتهای قصه که پلیس و یگان ویژه مسئول بررسی این وضعیت می شوند و ...


کاوه سماک باشی:«سایبان» از گروه خاصی جانبداری نمی کند


کاوه سماک باشی نیز یکی دیگر بازیگران این فیلم است و درخصوص نقش خود توضیح داد: داستان این فیلم مربوط به دوگروه است که عده ای بسیجی و گروهی هم متعلق به جریان سبز هستند و من جزو گروه بسیجیان هستم. نقطه قوت این داستان این است که به هیچ جهتی سوق پیدا نکرده و از گروه خاصی جانبداری نمی کند. من تجربه چندکار با آقای تکاور داشتم و با وجود خستگی از سریالی در شبکه آی فیلم، پیشنهاد این کار را قبول کردم و از کار راضی هستم.
 

این بازیگر درباره دیدگاه عامه نسبت به فیلم هایی با رگه های سیاسی گفت:من به دیدگاه کارگردان نسبت به کار اطمینان دارم و آقای تکاور عینا مثل فیلمنامه پیش نمی روند،بلکه برخی سکانس ها و دیالوگ ها را کم و زیاد می کنند. ایشان کارگردانی است که ذهنش دائما درگیر فعالیت است. گاهی اوقات بازیگر باید ریسک کند و در این میان اطمینان به کارگردان می تواند نشانگر همه چیز باشد.


فیلم تلویزیونی «ذهن خاموش»


علیرضا کمالی نژاد، سارا منجزی، امیر دلاوری، پرویز فلاحی پور، نیلوفر شهیدی و... بازیگران اصلی پروژه هستند که تست گریم نهایی آنان نیز هفته گذشته انجام شده است.


داستان «ذهن خاموش» با محوریت نحوه ترور دانشمندان هسته ای توسط تروریست ها درباره فعالیت گروه ترور دانشمندان هسته ای ایرانی است که درصدد ترور یک دانشمند دیگر کشورمان هستند تا اینکه... 

 

این تله فیلم قرار است از شبکه اول سیما پخش شود و سایر عوامل اصلی آن عبارتند از: تهیه کننده: الهام ابراهیمی، نویسنده: علی خودسیانی، مدیر تصویربرداری: سیروس عبدلی، صدابردار: ناصر انتظاری، مدیر تولید: رضا نصیری نیا، طراح گریم: نوید فرح مرزی، طراح صحنه و لباس: نسیم سیگارودی، تصویربردار: سیدهادی پویا، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حمید بهرامیان، عکاس: مهسا طیب طاهر، منشی صحنه: فرشته عروجی، دستیاران کارگردان: نگار پناهی، ابراهیم معماریان، دستیاران صدابردار: حمید غیبی، سیاوش عطاخانی، دستیاران صحنه: مسعود اوسطی، سجاد گیلانی، مرضیه صدق آمیز، مهشید رضایی، دستیاران گریم: سمانه ممیزی، سجاد شاه گلدی، پوریا بهرام فر، دستیاران تصویربردار: محمد گودرزی، مصطفی محمدحسن، محمد کاظمی.


فیلم تلویزیونی «مهتاب روی سکو» به کارگردانی فیما امامی دیگر فیلم تلویزونی است که در خصوص 9 دی ساخته شده است.
این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی فردی را روایت می‌کند که برخلاف اعتقاداتش در حادثه‌ای دچار تناقض فکری می‌شود... .

 

حسین محجوب، مرضیه خوش‌تراش، امیررضا دلاوری، علی اسکندری، آتش تقی‌پور، مهدی صباغی، میثاق فاریابی‌دوست‌‌، محمد ذوالفقاری، بهاره ریاحی، حسین زوار کعبه، ‌محمد غیاث‌آبادی، نوبر قنبریان، ابوالحسن مروج، پروین ملکی، زهرا عروجی، حسن زمانی، عصمت قجر، ونک کشوراسلامی، امین خنکال، منیژه لشکری، فاطمه عالیخانی، طوبی نصرالهی، قمر اعلایی، مهدی صابر و ارشیا نظری بازیگران اصلی این تله فیلم هستند. سایر عوامل اصلی پروژه عبارتند از: مجری طرح: مجید کریمی، نویسندگان: رضا دریانوش، فیما امامی، مشاور فیلمنامه: مهران کاشانی، مدیر تصویربرداری: ساعد نیکذات، صدابردار: فرخ فدایی، طراح صحنه و لباس: اصغر نژادایمانی، طراح چهره‌پردازی: محسن موسوی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: رضا بختیاری‌نیک، عکاس: سمیه میری، مدیر تولید: شهاب شمسایی، تدوین: هایده صفی‌یاری، دستیار تدوین: بهمن داداشی.

 

فیلم تلویزیونی «مسیر روشن»


داستان فیلم تلویزیونی «مسیر روشن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسن آخوندپور درباره یک نوجوان است که لحظه فوت مادرش به او قول می‌دهد تا آخر عمر از برادر پنج ساله‌اش مراقبت کند.


حدود 20 سال از آن روز گذشته و این دو بردار با هم اختلاف‌های اعتقادی پیدا کرده‌اند، برادر بزرگتر که دکتر ستاره‌شناس شده برای رصد یک اتفاق بی‌نظیر کهکشانی عازم کویر یزد می‌شود و...


سام درخشانی در نقش وحید برادر بزرگ، حسین سلیمانی در نقش حمید برادر کوچک، سمانه پاکدل در نقش لیلا همسر وحید، زهره حمیدی در نقش مادر دو برادر بازیگران اصلی این تله فیلم هستند .


از عوامل پشت دوربین این تله‌فیلم 90 دقیقه‌ای هم که در گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک تهیه شده می‌توان به نویسنده مهدی سجاده‌چی، تصویربرداران داود و مصطفی رحمانی، صدابردار نادر تاج آبادی، گریم حجت خاکپور و طراح صحنه غفار رضایی اشاره کرد.
 

فیلم تلویزیونی ابابیل


جواد مزدآبادی که کارگردانی فیلم تلویزیونی «ابابیل» را به مناسبت نهم دی ماه برای شبکه دو سیما عهده‌دار بود،  در خصوص این فیلم گفت: با پخش فیلم‌هایی به مناسبت حماسه‌ی نهم دی، تابوی قصه شکسته شد و نقطه‌ی عطفی در تاریخ تلویزیون به وجود آمد تا به سمت ژانرهای سیاسی برویم، این اولین بار بود که تلویزیون یکسری فیلم‌های سیاسی مربوط به تاریخ معاصر بعد از انقلاب را تولید و آن‌ها را پخش کرد. فکر می‌کنم با این اتفاق نقطه‌ی عطفی در تاریخ تلویزیون به وجود آمد تا فیلم‌های سیاسی هم وارد ژانرهای تولید آثار نمایشی شوند.


وی با اشاره به حساسیت‌های تولید فیلم‌ها و آثار سیاسی در تلویزیون، اینگونه بیان کرد: به هر حال در ساخت چنین آثاری حساسیت‌های کار بالاست؛ ضمن اینکه ما باید پذیرش عمومی جامعه را هم در نظر بگیریم. در این فیلم‌های تلویزیونی که اخیرا به مناسبت نهم دی ماه به روی آنتن رفت، بازخوردها برایمان خیلی مهم بود؛ ضمن اینکه از همان روز اول خط مشی ما مشخص شده بود. در واقع هدف این بود که همه‌ی مسایل به شکل عادلانه به تصویر کشیده شود.
 

او اضافه کرد: در فیلم «ابابیل» قرار بر این بود که به هر دو طرف قضیه پرداخته شود و حرف گروه مخالف و موافق یکسان شنیده شود و قصد ما اصلا این نبود که چیزی به عنوان گروه مخالف و موافق ارائه دهیم؛ چرا که اصلا هدفمان این نبود که بحث مقایسه را به راه بیندازیم و بگوییم حق با کیست.


کارگردان فیلم «ابابیل» در ادامه با تاکید بر اینکه قصد تلویزیون از پخش چنین فیلم‌هایی به مناسب نهم دی، دادن هوشیاری به بینندگان است، خاطرنشان کرد: تمام اهداف تلویزیون در راستای پخش فیلم‌هایی با مناسبت 9 دی، این بود که با توجه به انتخابات سال آینده یک هوشیاری کامل نسبت به فعالیت گروه منافق و کشورهای غربی بدهد؛ چرا که آنها همیشه در تلاش هستند تا به ایران لطمه وارد کنند و بهانه‌ای هم بهتر از انتخابات پیدا نکردند. در واقع هدف این بود که اتفاقات سال 88 مجددا تکرار نشود؛ البته ممکن است که یکسری اختلاف‌نظرها و عقاید نسبت به کاندیداها وجود داشته باشد اما نه اینکه بخواهد منجر به آشوب شود.


مزدآبادی گفت: در فیلم‌های تلویزیونی پخش شده به مناسبت نهم دی ماه، تمام حرف ما این بود که همه ماجراهایی که در آن دوران رخ داد، فقط مقصرش مردم نبودند و گاهی سیاستمداران خودمان هم اشتباهاتی انجام دادند که بازخورد آن در جامعه متبلور شد.


وی گفت: به هر حال اگر قرار باشد فیلم‌های سیاسی برای تلویزیون ساخته شود، دورانی به نام دوره‌ی گذار را باید طی کنند، این دوره بدین معناست که ما باید اینگونه فیلم‌ها را در راستای بالا بردن ظرفیت عمومی جامعه تولید کنیم. در این میان بعضی از مخالفان حرفشان را راجع به فیلم بزنند و در مقابل برخی از موافقان هم طرفداری کنند، با این روند شرایط فراهم می‌شود تا فیلم‌های سیاسی وارد ژانر تلویزیون شوند که فکر می‌کنم اگر این اتفاق بیفتد مطمئن باشید، جامعه ما خیلی راحت می‌تواند تمام حرف‌ها و نقدهایش را در راستای رفتار سیاستمداران و مردم در قالب فیلم به تصویر بکشد.


این کارگردان تاکید کرد: در ساخت فیلم «ابابیل» تمام تلاشمان این بود که ژانر سیاسی را هوشمندانه وارد تلویزیون کنیم که خدا را شکر این اتفاق افتاد.

 

فیلم تلویزیونی «فاصله کانونی»

 

تله‌فیلم «فاصله کانونی» محصول تامین برنامه شبکه بوده و در آن داستان زندگی یک زوج جوان در برخورد با فتنه 88 دیده می‌شود.


ناصر دانشجوی جوان که به تازگی باسولماز همکلاسی خود برای ازدواج محرم شده اند با موضوع فتنه 88 درگیر می‌شوند.
 

 ناصر تلاش دارد سولماز را از صف مخالفان قانون‌شکن و آشوبگران بی منطق جدا کرده و او را به سمت صحیح و ابراز نظر قانونی سوق دهد اما سولماز با تندروی های خود هم زندگی شخصی و هم رفتار اجتماعی خود را دچار آشوب و دگرگونی می کند و ...


جعفر دهقان، حسن اسدی، عزت اله مهرآوران ، میرطاهر مظلومی، سولماز آقمقانی ، صدیقه کیانفر، یاسر جعفری و افسانه ناصری بایگران این فیلم هستند.

 

مینی سریال «خواب بلند»


مصطفی علمی‌فرد تهیه‌کننده این سریال با اعلام پخش این سریال افزود: طرح اولیه این اثر از سوی سیمافیلم به من پیشنهاد شد که با توجه به مضمون کار و چند لایه بودن داستان که در آن زمان یک سیناپس 70 صفحه ای در اختیار ما قرار گرفته بود بسیار علاقه مند شدم تا تولید آن را بر عهده گیرم.


وی درباره داستان این سریال گفت: قصه درباره صبا و امیر زوج روزنامه نگاری است که در یک دفتر روزنامه فعالیت می کنند . در بحبوحه انتخابات 92 مقاله ای توسط صبا تنظیم گردیده که بخاطر شرایط ملتهب جامعه برای چاپ آن با مخالفت همسرش امیر که سردبیر روزنامه نیز هست مواجه می گردد و این امر باعث کدورت بین آنها شده و صبا نیز به کشورش بدبین می شود و بیان می کند که در این کشور آزادی وجود ندارد تا اینکه...
 

وی تصریح کرد: لعیا زنگنه ، امیر حسین مدرس، امیررضا دلاوری، محبوبه بیات ، خاطره حاتمی ،مجید شمیری ، زهرا سعیدی و امیر کاظمی نقش‌های اصلی «خواب بلند» را ایفا کرده‌اند.


وی افزود: بخش عمده‌ای از داستان در فضای انتخابات امسال می‌گذرد اما در فلاش بک هایی به اتفاقات بعد از انتخابات سال 88 و حماسه نه دی نیز پرداخته می شود.
 

وی تصریح کرد: تصویربرداری این مینی سریال از 25 آبان آغاز شده و همچنان ادامه دارد و کلیه لوکیشن ها در تهران است.


این تهیه کننده اذعان داشت: کار در 6 قسمت 45 دقیقه ای تولید شده و پخش آن از سه شنبه دهم دی ماه ساعت 20:45 از شبکه سه سیما آغاز می شود.


فهرست عوامل سازنده این سریال عبارتند از: مجری طرح : شرکت هورشید فیلم ، مدیر تولید: طاهر امنی ، دستیار تهیه : مهدی حیدری ، مشاور تهیه : فاطمه حیدری ، مشاور اجرایی : محمد عفراوی ، مدیر برنامه ریزی: رضا اصغری ، دستیار اول کارگردان:محبوبه نظری، دستیار دوم کارگردان: رضا روحی ، مدیر تصویربرداری : اسماعیل آقاجانی ، مدیر صدابرداری : کامران کیان ارثی، طراح صحنه و لباس : علی مربی، طراحی و اجرای گریم:آرمین اسماعیلی، تدوین: حسن ایوبی، حسین حشمت نیا، موسیقی: پوریا حیدری،مدیر تدارکات: حمیدرضا حاجی زاده، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: اکبر آقامحمدی ، طراحی و اجرای تیتراژ: فرید ناظر فصیحی.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
محمد_ت
-
۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۴
درودبرايران بزرگ:توي اينگونه فيلمهامانند سخنرانيهاي اين روزا،همه گناه هابه گردن بيگانگان ميافته،مانندقضيه اقتصادي کشور،مانند اجناسي که درکشورتوليدميشه،پس سهم خيانت خاتمي،موسوي،کروبي، قوه قضايي بي عرضه کجاست؟سهم سهل انکاري مسيولين ايران خودرو،سايپا...........
شايدربطي ندارن اين قضايابهم،ولي خوب فک کنيد؟.
اگه اين الم شنگه راخاتمي آغازنميکردوبه موسوي تبريک نميگفت وکروبي که آرايش ازآراي باطله کمتربوداراجيف نميگفت،چندتاجوون خام، چندتن منافق،چندتن مغرض پيدانميشدند،درايران بزرگ هياهووغوغانميکردند،اياکشورهاي ديگردراين موقعيتي که داشتيم،براستي ميتونستن کاري بکنند؟؟؟آياروحاني گجسته راآمريکابماتحميل کرديا؟؟؟؟؟؟؟
1
0
پربازدیدترین آخرین اخبار