کد خبر:۲۹۴۸۱۸
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

تکیه بر آموزش محوری باید نسبت به امتیاز محوری اولویت پیدا کند

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تکیه بر آموزش محوری به جای امتیاز محوری باید به عنوان یک اصل دیده شود گفت: بسیاری از اعضای هیئت علمی برای کسب جایگاه علمی کار آموزشی خود را رها کرده‌اند که...
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، دارابی امروز در جمع معاونین آموزشی و دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در تالار ابن سینا مشهد، ضمن اشاره به اینکه تمام مشکلات ما به دلیل افراط و تفریط‌هایی است که دامن گیر حوزه مدیریتی ما شده است گفت: در وزارت بهداشت باید مانعی بر سر افراط و تفریط‌های بسیار ایجاد شود و ما براساس استقلال دانشگاه‌ها و کسب نظارت مسئولان دانشگاهی و دانشجویان در حیطه بهداشت عمل کنیم.
 
وی با بیان اینکه اگر براساس محور برنامه‌های توسعه علم کنیم موفق خواهیم شد، ادامه داد: اگر بخواهیم نظرات فردی و سیاسی را در حوزه کاری خود داخل کنیم مطمئنا ما برگشت به عقب خواهیم داشت و این برای هیچ کدام از مسئولان فرهنگی در دانشگاه‌ها مناسب نخواهد بود.
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به برخی ساختارها و تشکیلات مشکل زا در حیطه مدیریتی خود اشاره کرد و افزود: دسته اول مشکلات مربوط به ساختار و تشکیلات است؛ نیمی از معاونین آموزشی در کشور درخواست دارند تا ساختارها در وزارتخانه و دانشگاه‌ها تقویت شود این واقعا برای ما بسیار سنگین است که چرا در هر کجا که می خواهندساختاری را کوچک کنند ابتدا از داخل وزارتخانه و محیط دانشجویی شروع می شود.
 
دارابی با بیان اینکه دانشجو و استاد هر کدام به شکلی در دانشگاه‌ها رکن محسوب می‌شوند و باید این ارکان را در جهت پیشبرد اهداف خود به کار گیریم، بیان داشت: اگر نگاهی به سال‌های 51 تا 54 بیندازیم می بنیم که به دلیل کمبود بودجه با مشکلات عدیده ای در خصوص پذیرش دانشجو روبرو بوده‌ایم اما امروزه باید پذیرش دانشجو به صورت کارشناسانه و براساس نیازهای منطقه‌ای، محلی، ملی و تا حدی جهانی صورت بگیرد.
 
تربیت دانشجو باید بر محور آموزش شکل بگیرد
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تقویت نیرو‌های طب اورژانس در حال حاضر با پیشرفت خوبی روبرو است، یادآور شد: باید موانعی و ضوابطی را که دست و پای ما را در تربیت و آموزش دانشجو می‌بندد از میان برداشته و شرایطی را جهت پذیرش دانشجو در برخی مقاطع فوق دیپلم و لیسانس با حذف کنکور داشته باشیم.
 
دارابی با شاره به اینکه جذب هیئت علمی باید براساس شاخص های استاد و دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی نهادینه شود، بیان داشت: در دانشگاه‌هایی که پست هیئت علمی کم شده است باید این اجازه را داد تا برخی پست های دانشگاهی به پست هیئت علمی تبدیل شوند.
 
اعضای هیئت علمی تمام وقت جغرافیایی را تعریف کنید
 
وی  با بیان اینکه ما معتقدیم وزارتخانه‌ها باید برای دانشگاه‌های تیپ یک دو و سه قوانین لازم را ایجاد کنند، بیان داشت: ما باید برای اعضای تمام وقت هیئت‌های علمی خود این برنامه،‌ تعریفی درست داشته باشیم که این تمام وقت به چه معناست، البته سفرهای خارجی نیز باید تحت یک ضوابط اجرایی باشد و اگر هیئت‌های علمی می‌خواهند در کمیسیون‌های خارجی حضور پیدا کنند باید ضوابط دست و پاگیر از سرراه آنها حذف شود.
 
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رشد پول‌محوری یک آفت و آسیب در دانشگاه‌های بین‌المللی به شمار می‌رود، افزود: دانشگاه‌های بین‌المللی باید در چارچوب وزارت بهداشت و نظارت هیئت علمی براساس ضوابط خاص کار خود را انجام دهند.
 
وی در پایان بازنگری نرم‌افزار سماء را به عنوان درخواست معاونین جهت حضور همه شرکت‌ها خواستار شد و بیان داشت: مشکل بیمارستان‌های آموزشی و همچنین تربیت نیرو باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی حل و اگر ما معتقد هستیم دانشجو باید شهریه بپردازد امیدواریم این اتفاق موجب نشود تا محور مادی بر محور آموزشی اولویت پیدا کند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار