رئیس دانشگاه مازندران گفت: محور اصلی همه بازیهای استراتژیک که در غرب تولید میشود تروریست نشان دادن مسلمانان و در نهایت ضربه به اسلام است.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ساری، احمد احمدپور روز گذشته در اختتامیه «دانشجوی بازی ساز» با تبیین بازی های رایانه ای بیان داشت: انسان به صورت ذاتی بازی های رایانه ای را دوست دارد؛ زیرا فرد در فضای مجازی به آرزوی های پنهان خود دست پیدا می کند.
وی با بیان اینکه در سال 2012 بازار بازی های رایانه ای در کشورهای مختلف دنیا از مرز 68 میلیارد دلار گذشت، گفت: کاربران امریکایی روزانه 215 میلیون ساعت را صرف بازی های رایانه ای مختلف می کنند.
رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: در آلمان از جمعیت 82 میلیونی آنها قریب به 36 میلیون نفراز کاربران بازی های رایانه ای هستند که هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد و 600 میلیون یورو و 47 میلیون ساعت را صرف این بازی ها می کنند و در فرانسه کاربران این بازی 55 درصد تخمین زده می شود.
احمد پور با اشاره به وضعیت بازی های رایانه ای در ایران افزود: در ایران حدود 46 میلیون نفر بین 7 تا 40 درصد با صنعت گیم آشنا و حدود 54 درصد از این جمعیت از کاربران بازیهای رایانه ای هستند و کاربران این بازی ها در ایران 20 میلیون نفرند که 60 درصد آنها را پسران و 40 درصد بقیه را دختران تشکیل می دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه برای نخستین بار در دنیا مسابقات بازی سازی در 24 ساعت در ایران (دانشگاه مازندران) برگزار شد، تصریح کرد: این مسابقات به صورت مجازی بوده و یک تصویر به عنوان تم اصلی مسابقات در وب سایت قرار داده شد و شرکت کنندگان طبق آن ظرف 24 ساعت یک بازی در زمینه موضوع مسابقه (صلح و دوستی جهانی ) ساختند و در وب سایت آپلود کردند.
رئیس دانشگاه مازندران افزود: این مسابقات در چهار بخش TouchTnterface,Consale Pc, web, برگزار شد و کشورهایی از آمریکا، فرانسه، برزیل، تو.نس، فیلیپین، مراکش، آلمان، هند، اندونزی، انگلیس، مصر، ترکیه و غیره شرکت داشتند.
احمدپور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اثرات بازی های رایانه بر ذهن و فکر جوانان بیان کرد: بازی های رایانه ای برخلاف فیلم های سینمایی به مخاطب این امکان را می دهد که به جای تماشاچی بودن، خود به ایفای نقش بپردازد.
وی عنوان کرد: نتایج تحقیقی نشان می دهد که 56 درصد جوانان ایرانی علاقه بسیار زیادی به بازی های رایانه ای و استفاده از اینترنت در اوقات فراغت دارند ، به گونه ای که از میان64.2 در صد جوانانی که در زمان اوقات فراغت خود مشغول بازی می شوند 7.38 درصد بازی های را انتخاب می کنند.
رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: از این رو کشورهای غربی و استکباری به دنبال این هستند تا با استفاده از بازی های رایانه مفاهیمی که مد نظر خودشان است را به قشر جوان ما القا کنند و این نشان دهنده اهمیت بازی های رایانه ای است.
احمدپور افزود: برای نمونه بسیاری از بازی ها مسلمانان را تروریست نشان می دهند و در آنها از نماد های مذهبی و اسلامی استفاده می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: استفاده از صدای عربی و فارسی برای بیان زبان تروریست ها استفاده از صدای پس زمینه مانند صدای و پخش آیات قرآن و اذان از دیگر ویژگی های این بازی های رایانه ای است که توسط کشورهای غربی با اهداف ایجاد جو بدبینی نسبت به مسلمانان می باشد .
رئیس دانشگاه مازندران در پایان با بیان اینکه استفاده از بازیهای رایانه ای تولید کشورهای غربی آثار منفی در بین نوجوانان و جوانان ما می گذارد، تاکید کرد: با توجه به آثار و تبعات منفی استفاده از بازی های رایانه ای تولید کشورهای غربی، ما باید خودمان تولید کننده خوراک فکری نوجوانان و جوانان مان باشیم.