نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشگاه مازندران مبتکر بازی های رایانه ای کشور است و یکی از نکات برجسته ای که در دومین جشنواره ملی دانشجوی بازی ساز مشهود است فضای کاملا دانشجویی آن است.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ساری، حسین علیزاده بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دانشجوی بازی سازی که در دانشگاه مازندران برگزار شد، با اشاره به نقش انجمن های علمی در توسعه کشور گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال 1389 ، مطابق با مطالعاتی که انجام شد به این نتیجه رسید که باید از انجمن های علمی حمایت شود .
وی در ادامه با اشاره به اقدامات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در حمایت از انجمن های علمی افزود: در سال 1389 از شش مسابقه علمی حمایت شد، در سال 1390، سیزده مسابقه و در سال 1391، هفده مسابقه و در شش ماهه اول امسال بالغ بر ده مسابقه را حمایت کردیم .
نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رشد انجمن های دانشجویی در کشور بیشتر شده است و توجه دانشجویان به موضوع بازیهای رایانه ای قابل توجه بوده است به طوری که این معاونت تا کنون 46 مسابقه را با یک و نیم میلیارد تومان حمایت کرده است.
وی با بیان اینکه این معاونت برای تمام انجمن ها به صورت عام برنامه ریزی می کند و از تمام مسابقات دانشجویی حمایت می کند، تاکید کرد: هدف معاونت در حمایت از انجمن های علمی دانشجویی ، ایجاد بستری لازم برای مکانیزه کردن آن برای رشد است و ارتباط این مسابقات با صنعت برای این معاونت بسیار مهم است، این مسابقات باید محلی برای ارتباط با صنعت شوند.
علیزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی دانشجوی بازی ساز در دانشگاه مازندران، ضمن رضایت از سطح برگزاری این مسابقات گفت: دانشگاه مازندران مبتکر بازیهای رایانه ای کشور است و یکی از نکات برجسته ای که در دومین جشنواره ملی دانشجوی بازی ساز مشهود است فضای کاملا دانشجویی آن است و این اقدام بسیار ارزشمند و کم نظیر است.
وی تاکید کرد: انجمن بازیهای رایانه ای دانشگاه مازندران نقش بسزایی در تبیین رسالت این جشنواره ها درسطح کشور دارد.
علیزاده در پایان گفت: این مسابقات، ورزشی است برای دانشجویان که بتوانند در اجرای یک کار گروهی و همچنین ارائه خلاقیت، نقش ایفا کنند.