به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، در این ارتباط یک استادیار دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند در خصوص تأثیر تلویزیون بر فرهنگ ترافیک گفت: رسانه پر مخاطب تلویزیون به دلیل ابعاد فراگیرش، تأثیر عمیق و انکار ناپذیر و جایگاه ویژه ای در تغییر نگرش افراد نسبت به فرهنگ ترافیک دارد.
دکتر مرتضی عراقی با اشاره به جایگاه تلویزیون در جامعه، ضرورت بازنگری و آسیب شناسی محتوای برنامه های تلویزیونی با موضوع ترافیک را مورد تأکید قرار داد و افزود: نسبت بسیار ناچیزی از برنامه های تلویزیون یعنی تنها دو درصد، حاوی محتوای ترافیکی است.
در این ارتباط یک کارشناس ارشد روان شناسی بالینی گفت: 87 درصد برنامه های تلویزیونی خودروی شخصی را تبلیغ می-کنند، در صورتی که 10 درصد حمل و نقل عمومی و تنها 3 درصد حمل و نقل سبز (دوچرخه سواری و پیاده روی) را ترویج می نمایند.
اعظم هاشمیان مقدم افزود: تنها 15 درصد برنامه های تلویزیونی حاوی عوامل مؤثر در جهت تغییر نگرش مثبت در استفاده از حمل و نقل عمومی هستند و عملاً 85 درصد این برنامه ها نه تنها در این ارتباط فرهنگ سازی نمی کنند بلکه عملاً مانع تغییر نگرش در این رابطه نیز می¬شوند.