مدینه خوبی‌ها
نقدی بر سریال های ماه رمضان؛
سریال مدینه سریالی مناسبتی است و مناسبت ساخت و پخش این سریال ماه مبارک رمضان است که این مناسبت خواسته یا ناخواسته بر محتوا و فرم سریال تاثیر می گذارد.
تعداد نظرات: ۱۰
رحمتي
-
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
سلام
به نظرم اين نوشته يک برداشت سطحي از اين سريال است . اگه قرار بود اين سريال مدينه را زني خوب و متدين و..... نشان بدهد نبايد آن را مقابل روحي قرار مي داد که بهمن مجبور به انتخاب بين يکي از آن دو بشود در صورتي که اگر واقعا مدينه را با اين خصوصيات در نظر بگيريم بايد حقي براي حس مادرانه روحي در نظر مي گرفت به هر حال اون مادرش هست و اون نبايد دايه مهربان تر از مادر مي شد .
البته اين سريال امسال تنها سريال مناسبتي ماه رمضون در نظر هست....
system.javan@yahoo.com
-
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اگه خوب سريال رو ديده باشيد به وضوح مدينه داره از حق مادر بودن روحي دفاع ميکنه و همواره بهمن رو تشويق به احترام نسبت به روحي ميکنه و در هيچ کجاي فيلم مدينه نه به بهمن و نه به همسر بهمن اجازه بي احترامي به روحي رو نميده حتي جلوي بهمن خودش هم نسبت به روحي بي احترامي نميکنه ....................... ولي به هر حال نزول جنگ با خداست حتي وقتي مادر مشوق اين امر باشه بايد موضع گرفت البته با حفظ احترام مادر
درست اشتباهي که در ستايش 1 انجام نشد
حامد
-
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خوب حق و باطل در تقابل با همديگه هستند ديگه!
چي کار بايد مي کرد؟!
بدون نام
-
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بانک که خودش يکي از مراکز شيوع ربا، طمع، سبک زندگي مصرفي است اينجا حامي اين فيلم ضد ربا شده، مطمئنا تاثير مي ذاره!!
tnt
-
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
من كه اصلن فيلم هاي چند سال اخير رو قبول ندارم محتوا ضعيف فيلم نامه ضعيف همش لوده بازي استفاده از بازيگران تكراري با همون حركات و تكه كلام ها و در كل سفارشي و جالب اينه همش قهرمان فيلم هم به زنه! البته اين بد نيست چون مخاطب اين فيلم ها هم خانما هستن ولي بهتره دست از افراط و تفريط دست برداريم و فيلمهاي نرمال بسازيم
ناشناس
-
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مطمئنيد فيلم هاي چند سال اخير ماه رمضان و ديديد؟
مثلا سريال مادرانه... شخصيت اولش زن بود؟ سريال جراحت شخصيت اولش زن بود؟ سريال در مسير زاينده رود شخصيت اولش زن بود؟ سريال خروس شخصيت اولش زن بود؟ سريال يك وجب خاك شخصيت اولش زن بود؟ سريال زير زمين شخصيت اولش زن بود؟ سريال سقوط يك فرشته شخصيت اولش زن بود؟ سريال دودكش شخصيت اولش زن بود؟؟
اگر فكر ميكنيد شخصيت اول اين فيلم ها زن بوده كه خوب اصلا تعريف شخصيت اول رو نميدونيد و بنابراين در موردش حرف نزنيد... اما نميدونيد هم پس اينكه گفتيد شخصيت اول فيلم ها زن شده هم اشتباهه و نبايد در موردش حرف ميزديد... اصلا مطمئنيد جاي ديگه اي رو نميديد؟

اتفاقا سال گذشته هم سريال دودكش سريال خوبي بود هم مادرانه...

و اتفاقا نويسنده ي سريال مادرانه و مدينه يكيه


پوري
-
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اين کجاش نقد بود؟ اصل ماجرا تو فيلم ربا نيستش، بلکه فمينيسته.
حامد
-
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
تو هر فيلمي شخصيت اول زن باشه اون فيلم ميشه فمينيستي؟؟؟!
فمينيسم مولفه هاي خاص خودش رو داره. مدينه فمينيستي نيست. اشتباه مي کنيد.
بدون نام
-
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
تعريف شما از فمنيسم چيه؟ آيا شما فکر نمي کنيد برداشت شخصي خودتون از فمنيسم رو داريد به اين فيلم نسبت مي ديد. اين که بازيگر نقش اول يک فيلم زن باشد نشان? اين است که اين فيلم فمنيستي است يا اين که در فيلم زني نشان داده مي شود که پا به پاي همسر خود بوده تا همسرش به موفقيت برسد و همه اورا در اين موفقيت شريک مي دانند،نشانّ اين است که فيلم فمنيستي است؟ بر اساس برداشتي که شما داريد اگر فيلمي از ماجراي زندگي مرد دانشمند يا شهيد و هر مرد موفقي يا زندگي موفقي ساخته شود و در آن به نقش زن در اين موفقيت توجه شود آن فيلم فمنيستي است؟؟؟؟
حامد
-
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
احسنت!
قلم رواني داريد! نقدتون خوب و درست بود.
خداقوت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار