به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از خرم آباد، بنیانیان روز گذشته بنیانیان در کارگاه پیوست نگاری فرهنگی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اساتید بسیج دانشگاه های لرستان و دیگر اساتید دانشگاه های کشور به میزبانی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور و مراکز استانی این دانشگاه برگزار شد، بیان داشت: دلارهای نفتی ایران در طرح هایی که غیرعلمی و فاقد پیوست فرهنگی هستند، به هدر می رود به عنوان نمونه 72 فرودگاه در کشور ساخته ایم؛ اما تنها 34 فرودگاه توجیهه اقتصادی داشته اند؛ اما در مابقی آنها باید کلی هزینه صورت بگیرد تا چند نفر مسافر جابجا شوند.
وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی به دنبال این است که ظرفیت عظیم دین را با علم تلفیق کند، افزود: متاسفانه پروژه هایی عظیمی در کشور ایجاد می شوند بی آنکه عواقب و آسیب های ناشی از این پروژه پیش بینی شده باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تاکید بر اینکه باید برای بخش های مختلف پیوست فرهنگی تعریف شود، گفت: به عنوان نمونه، اینکه انتظار داشته باشیم مردم در فضایی که روزانه با اختلاس های چند هزار میلیاردی مالیات پرداخت کنند، این انتظار نابجایی است؛ با این حال در درجه اول اگر می خواهیم که مردم مالیات دهند، باید فساد در کشور ریشه کن شود.
بنیانیان تصریح کرد: سیستم مالیاتی کشور مردم را وادار به دروغگویی می کند و بعد از طرف دیگر در سازمان تبلیغات هزینه می کنیم تا مردم راستگو شوند؛ این در حالی است که می توانیم سیستم مالیاتی را اصلاح کنیم تا مردم هم مجبور نباشند که برای مالیات ندادن دروغ بگویند و اینجاست که ضرورت تدوین پیوست فرهنگی در این حوزه مشخص می شود.
وی با اشاره به اینکه با نرم هایی که در کشور رواج پیدا کرده اند، باعث رواج بدحجابی شده ایم، افزود: چگونه می توانیم انتظار داشته باشیم که زنان ما لباس هایی غیر از لباس های نامناسبی که در پشت ویترین های مغازه ها عرضه می شوند را استفاده کنند؛ با این حال می آییم و گشت های ارشاد راه اندازی می کنیم خب مردم در چنین وضعی است که دچار تعارض می شوند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تدوین پیوست فرهنگی دانشگاه ها را یکی از مهمترین رسالت های اساتید بسیجی دانست و گفت: اگر اساتید بسیجی در تدوین پیوست فرهنگی دانشگاه های خود موفق عمل کنند، آنگاه است که صلاحیت تدوین پیوست فرهنگی استان های خود را نیز دارند.
بنیانیان تصریح کرد: با تدوین پیوست های فرهنگی دانشگاه ها می توانیم مدیران دانشگاه ها را که یک سکولاریسم پنهان در ذهن آنها وجود دارد نجات دهیم.
وی بیان داشت: امروز فرم های نظرسنجی که برای ارزیابی اساتید در بین دانشجویان توزیع می شود، به جای اینکه دلسوزی را در اساتید بیشتر و دانشجویان را به درس خواندن بیشتر تشویق کنند، موجب نابودی دانشگاه ها شده اند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تاکید بر اینکه رئیس دانشگاه نسبت به قیامت دانشجو مسئول است، گفت: هدف ما از اجرای پیوست فرهنگی این است که می خواهیم تغییرات فرهنگی را مدیریت و آن را با پیروی از منابع دینی و تجربه بشری به سمت فرهنگ مطلوب سوق دهیم.
بنیانیان افزود: اگر امروز در کشور توسعه رخ نمی دهد به این دلیل است که استاندار ما در رشته های مهندسی تحصیل کرده است تمام معاونان و مشاوران خود را نیز از رشته های مهندسی اتخاب می کند و بعد همین ها در خصوص مسائل فرهنگی و دیگر مسائل اظهارنظر می کنند و نهایتا کار به اینجا می کشد که عده ای می گویند دولت نباید در فرهنگ مداخله کند؛ در حالی که همین حرف خودش همان مداخله در فرهنگ است.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم این است که فرهنگ را در حد یک وزارت خانه تقلیل داده اند، تصریح کرد: در چنین شرایطی شاهدیم که با بهانه های مختلف مانند کمبود بودجه و اعتبار بخش های بزرگی از اسلام حذف می شود و تنها به برگزاری چند جشنواره بسنده می شود./230ب1/