به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت الاسلام رضائیان امروز در کارگاه مبانی معرفتی در جمع دانش پژوهان دوره خط امام در سالن اجتماعات اردوگاه دشت بهشت شاندیز بیان کرد: متأسفانه برخی امروز بدون اینکه متوجه باشند در قتل و کشتار اهل تسنن و شیعیان جهان در کنار گروه های تروریستی قرار دارند.
وی ادامه داد: گروهک تروریستی داعش در برابر سوال ما که از آنها خواسته بودیم به جای کشتن مسلمانان بی گناه به جنگ با اسرائیل و یاری مردم غزه بروند می گویند در قرآن آمده است که ابتدا منافق را از بین ببرید و این مسلمانان منافق هستند پس از موفقیت در جنگ با مسلمانان سراغ اسرائیل می رویم.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از مجروحین داعش در اسرائیل مداوا می شوند افزود: اگر اینان واقعا براساس قرآن عمل می کنند مگر در قرآن نیامده است که از میان یهود و نصارا دوستی انتخاب نکنید و با آنها رابطه برقرار ننماید و حتی اشاره شده است مسیح از یهود به شما نزدیک تر است اما چرا مداوای این جنایتکاران باید در اسرائیل صورت بگیرد.
حجت الاسلام رضائیان در ادامه ضمن بیان اینکه قرآن ما و این افراد معاند در منطقه یکی اما اختلاف میان ما وجود دارد گفت: باید بدانیم قبل از رسیدن به این منبع نورانی وحی باید زیرساخت های مهندسی آن را درست کنیم در حقیقت باید برویم به دنبال مهندسی فکر.
وی با بیان این سوال که چرا بای وجود مشترک بودن یک قرآن چرا برداشت های متفاوتی از قرآن وجود دارد گفت: اگر توانستیم به یک استدلال و مهندسی فکر که خداوند جسم ندارد و یدالله است فوق ایدیهم برسیم در این صورت درست خواهیم اندیشید.
این استاد دانشگاه در ادامه تفاوت رفراندوم با جمهوریت را تفاوتی ناپیدا دانست و افزود: جمهوریت خواست اکثریت است و رفراندوم ابزار رسیدن به خواست اکثریت.
حجت الاسلام رضائیان ضمن انتقاد از افرادی که می گویند باید جمهوری اسلامی را به رفراندوم بگذاریم این خواسته را بسیار معنادار دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از رفراندوم و جمهوریت به دست آمده است پس آنان که می گویند جمهوری اسلامی را به رفراندوم بگذاریم در حقیقت می خواهند جمهوری بماند و اسلام آن را فاکتور بگیرند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه مبنای ما باید قبل از پرداختن به قرآن درست باشد تصریح کرد: در ابتدا باید مبنای ما قبل از رفتن به سراغ قرآن درست باشد در غیر این صورت نه تنها به خود آسیب می رسانیم بلکه آسیب دیگران می شویم و مانند خوارج در برابر علی (ع) صف آرایی می کنیم.
وی با تأکید بر این نکته که بنی امیه نسبت به شیوه خداشناسی خود دچار اشتباه شده بودند گفت: چرا بنی امیه اجازه دادند ایمان و خداشناسی تدریس شود اما به چه دلیل اجازه ندادند تا مردم با شرک شناسی در بین مردم تدریس شوند که توان و بصیرت تشخیص حق از باطل را به دست آورند.
رضائیان در پایان با بیان اینکه مبناشناسی به تنهایی چاره حل مشکلات نخواهد بود یادآور شد: هنگامی که ما ولایت و رهبر را بشناسیم آن زمان است که می توانیم بر اساس مبنای که به آن دست پیدا کرده ایم در مسیر درست حرکت کنیم پس شناخت مبنا و حرکت پشت سر رهبر حاکم ما را به موفقیت نزدیک می کند.