حجتالاسلام موسی آقاجانی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در ارومیه، تصریح کرد: امروزه سبکهای بیان مفاهیم دینی تغییر کرده و همین امر میطلبد که متولیان فرهنگی همگام با پیشرفتهای روز حرکت کنند.
وی با بیان اینکه تبلیغ دینی در شرایط کنونی نیازمند تغییر نگرشهای سنتی است، افزود: برای اینکه بتوانیم جریانسازی درستی از اندیشه دینی اسلام ناب محمدی (ص) داشته باشیم باید تبلیغ دینی را همگام با ابزارهای روز کنیم.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه ضروری است نهادهای متولی امور فرهنگی و دینی در جامعه با برنامهریزیهای تخصصی و کارشناسی شده در این حوزه وارد شوند، گفت: جذاب نبودن فعالیتهای تبلیغی سبب کمرنگ شدن حضور نسل جوان در این فعالیتها میشود.
آقاجانی تصریح کرد: اگر چه عملکرد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی قابل قبول بوده؛ ولی استمرار این موفقیت نیازمند برنامهریزهای بهروز و متناسب با مقتضیات و خواستههای نسل جوان است و توفیق هر امر تبلیغی بدون شناخت نیاز مخاطب امکانپذیر نیست.