ادامه انتصاب سياسي در مراكز علمي؛
کد خبر:۳۵۲۸۷۹
حجتالاسلام قرائتی مطرح کرد:
تاکید بر ضرورت آموزش مسائل دینی از طریق معلمان/معلمان عملگرا باشند
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ضمن تاکید بر ضرورت آموزش مسائل دینی از طریق معلمان گفت: معلمان باید بر اساس آموزههای دینی بتوانند مسائل را از طریق عمل انتقال دهند.
به گزارش گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، حجتالاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اردوی معرفتی فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور گفت: معلمان سرمایهداران اصلی جامعه اسلامی هستند که اگر تمام مردم جهان را مصرف کننده درنظر بگیریم باید معلمان را تولیدکننده علم و فرهنگ یک جامعه بدانیم.
وی افزود: سرمایه دارترین مردم کره زمین معلمان هستند که بر این اساس تمام مردم جامعه باید خود را مدیون معلمان بدانند و معلمی شغل انبیاء است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: شما به عنوان دانشجو معلمان این سرزمین همیشه از خداوند بخواهید نیتتان خالص باشد.
قرائتی با بیان اینکه وجود قرآن برای جامعه کنونی امری حیاتی است، بیان کرد: بعضی از آیات قرآن معنی خاص دارد؛ بعضی از آیات قرآنی همانند سوره مبارکه طلاق همه انسانها را شامل میشود و مانند اکسیژن برای زندگی انسان ضروری است.
وی خطاب به دانشجو معلمان سراسر کشور گفت: سعی کنید در موقعی که تدریس میکنید نیتتان فقط رضای خدا باشد که این نیتهای پاک است که به کارها ارزش میدهد، اگر نیت خدا باشد خداوند مسیری نورانی پیشروی اندیشمندانی همچون شما معلمان قرار میدهد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: در اسلام چیزی به نام فارغ التحصیلی وجود ندارد، باید دروس خارج از دانشگاه را مورد مطالعه قرار داد و همیشه بر این باور باشید که میخواهید درس را برای به دست آوردن خدا میخوانید.
حجتالاسلام قرائتی به ویژگی معلمان برتر اشاره کرد و گفت: معلمی در سطح عالی و واقعی است که انس با قرآن و روایات داشته باشد و آن را به دانش آموزان خود انتقال دهد، بر اساس آموزههای دینی، معلمی اثر گذار است که بتواند مسائل خود را از طریق عمل انتقال دهد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.