به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از مشهد، جمشيد احمدي امروز در نخستين اردوي معرفتي فرهنگي حيات طيبه ويژه دانشجو معلمان نخبه و فعال فرهنگي دانشگاه فرهنگيان در مشهد گفت: اين معاونت براي توليد محتوا، تدوين مقاله، پروپزالها و طراحيهاي علمي- پژوهشي دانشجو معلمان بودجه اختصاص خواهد داد.
وي افزود: دانشجو معلمان بايد هميشه آماده انجام پژوهش بوده و در تحقيقات ساير محققان نيز مشاركت داشته باشند که اين اقدام نيز خود نوعي پژوهش است.
معاون پژوهشي سازمان مركزي دانشگاه فرهنگيان با بيان اينكه در هر تحقيق و پژوهشي؛ دريافت اطلاعات، صحت آن و رعايت عدالت در پاسخگوييها به روند اصلاح كار و تغيير برنامهها كمك ميكند، تصريح كرد: اين پژوهشگريهاي علمي، تبديل به نظريه و كتاب خواهد شد.
احمدي از دانشجو معلمان خواست در هنگامه تحصيل به توليد مقاله و تاليف كتاب اقدام كنند.
وي از اجراي طرح نيازسنجي در اردوي حيات طيبه سخن گفت و بیان داشت: اين مهم در حوزه محتوا، روشهاي يادگيري و ياددهي انجام میشود و درصدد است با تحليل برنامههاي موجود براي اردوهاي آینده و نحوه ادامه تحصيل دانشجو معلمان، برنامهريزي كند.
به گفته احمدي هيچ روشي بالاتر از تحقيق و پژوهش نيست و معصومين نيز به تدبر و پژوهش، توصيه داشتهاند.
وي دانشجو را پژوهشمحور و پژوهشگر معرفي و تاكيد كرد: اگر امروز كسي فعاليتهاي علمي و تحصيلي خودش را براساس پژوهش انجام ندهد، به سرانجام نميرسد.
معاون پژوهشي سازمان مركزي دانشگاه فرهنگيان پژوهش را روش علمي نظامدار براساس كنجكاوي تبيين کرد و خطاب به دانشجو معلمان بیان داشت: حقايق در قالب علمي كشف، بررسي و به نتايج كاربردي برسند.
احمدی پژوهشها را به بنيادي، توسعهاي و كاربردي تقسيم و تحقيقات بنيادي را ابداع نظريه و افزايش مرزهاي دانش معرفي كرد.
اين مقام مسئول تحقيقات توسعهاي را در قالب برنامههاي اجرايي كشور تعريف و تصریح كرد: چنين پژوهشهايي به طرح برنامههاي توسعه جديد ميانجامد و تحقيقات كاربردي، پژوهش را در عمل به سرانجام رسانده و به حل يك مشكل و نياز قوي پاسخ ميدهد.
وی از دانشجو معلمان خواست در حوزههاي اجرايي و خوابگاهي دست به تحقيق و پژوهش زده تا مشكلات به گونه علمي مرتفع شود.
احمدی هدف از برگزاري اردوي حيات طيبه را تعميق معرفت فعاليتهاي زيارتي و سياحتي خواند و گفت: با ارزشيابيهاي انجام شده در سه هزار پرسشنامه دادهها جمعآوري آمارها تحليل و گزارش نهايي براي بهبود كيفي خدمات آموزشي و رفاهي تكميل و اجرايي ميشود.