کد خبر:۳۵۴۵۶۳
یادداشت/

ناخن پای خانم بازیگر، سگ آقای خواننده و لایک‌های ما!

 این همه لایک و قربان صدقه از طرف مردم؟ آن هم برای قوزک پا؟! برای بدن برهنه در دریا؟ برای کفش‌های یک توله سگ؟!!!

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ سیده سارا توانگر-  یک خواننده نسبتاً پر طرفدار در اینستاگرام تصویری از توله سگش منتشر می‌کند. زیرش هم می‌نویسد: کفش‌های جدید آقای میکی!

 

ده‌ها هزار طرفدار آن خواننده، کفش‌های جدید توله سگ را لایک می‌کنند. هزاران نفر هم کامنت می‌گذارند و کفش‌های جدید را به آقای میکی تبریک می‌گویند و قربان صدقه اش می‌روند.

 

یک خبرنگار، واقعه را ثبت می‌کند و به خواننده تذکر می‌دهد که این کار در شأن شما نیست. شما الگویید و باید شئون جامعه را رعایت کنید. و جناب خواننده، فی الفور پاسخ کوبنده می‌دهد: زندگی شخصی م است. به شما ربطی ندارد. شما حسودید. شما بدگویید و می‌خواهید مرا خراب کنید...!

 

فردا، خبر منتشر می‌شود و طرفداران دو آتشه ی آقای خواننده می‌ریزند توی سایت و آن خبر. و هر توهینی که به ذهن آدمیزاد می‌رسد یا حتی نمی‌رسد را برای خبرنگار می‌فرستند. توهین‌هایی شنیع. به خانواده خبرنگار. به مقدسات. به مقامات مملکتی. به همه چیز. به همه کس. آن قدر که نمی‌شد هیچ یک از آن‌ها را تایید کرد....

 

تمام شد. دل طرفداران خنک شد. لبخند تلخی هم بر لب خبرنگار نشست: تمام این توهین‌ها برای من اجر و حسنه است. من این خبر رو برای امر به معروف و نهی از منکر تنظیم کردم...

 

***

 

حمایت یک خواننده دیگر از یک رقاص بدکاره غربی، انتشار ناخن‌های لاک زده یک بازیگر دیگر و هزاران لایک و قربان صدقه از طرف طرفدارانش، انتشار تصویر برهنه فلان هنرمند شهیر در دریا و... . بعضی از این اتفاقات با واکنش‌های منفی روبرو شد و تمام این‌ها با یک جمله توجیه شد: زندگی شخصی م است و به کسی مربوط نیست.

 

واقعاً زندگی شخصی خودت است؟ اگر زندگی شخصی‌ت است، پس توی صفحه "اجتماعی"ت چه کار می‌کند؟

 

یعنی نمی‌دانی که این تصویر را همه هوادارانت می‌بینند؟

 

یعنی تو نمی‌دانی با انتشار یک عکس یا ویدئو در اینترنت، آن تصویر عمومی‌تلقی می‌شود؟

 

یعنی تو نمی‌دانی که قداست ساحت هنر، نمی‌گذارد که هر عکس و جمله و رفتاری را در این "حریم بسیار شخصی(!)" به خوردِ مردم بدهی؟

 

یعنی اصلاً تو همه جزئیات زندگی شخصی ت را در اینستاگرام و فیس بوکت می‌گذاری...؟

 

جواب اظهر من الشمس است. هر عقل سلیمی‌می‌داند که این‌ها بهانه است و توجیه‌های خنده دار. اما نکته تلخ  و مهم تر آن جاست: این همه لایک و قربان صدقه از طرف مردم؟ آن هم برای قوزک پا؟! برای بدن برهنه در دریا؟ برای کفش‌های یک توله سگ؟!!!

 

***

 

یک هنرمند یک آدم معمولی است. که بعد از یک اتفاق هنری یک دفعه هنرش گل می‌کند و معروف می‌شود. و این خودِ ما هستیم که او را معروف می‌کنیم. و اگر ما به او اعتنا نکنیم هیچ فرقی با خودِ ما نمی‌کند. اما ما به او اعتنا می‌کنیم. از او امضا می‌گیریم. قربان صدقه اش می‌رویم. اگر جایی او را ببینیم با ذوق و شوق برای همه تعریف می‌کنیم. اگر در شبکه‌های اجتماعی هم باشیم قطعا او را دنبال می‌کنیم. و نگاه که می‌کنیم می‌بینیم جزئیات  زندگیش را هم می‌دانیم. برای همین است که طلاق فلان آدم معروف مثل بمب صدا می‌کند و همه سایت‌ها و مجله‌ها را در می‌نوردد. برای همین است که سایتهایی که عکسهای زندگی هنرمندان را منتشر می‌کنند بشدت پر کلیک‌ند. و برای همین است که گیشه باجه‌های مطبوعاتی مملکت‌مان پر است از مجله‌های زرد و بی‌خاصیتی که درباره آن آدم معروف‌ها می‌نویسد.

 

 

آن آدم معروف می‌شود. و بعد ناخود اگاه بخاطر داشتن این همه هوادار غرور می‌گیردش. و بعد باد می‌کند. و وقتی می‌بیند نظرش برای هوادارانش مهم است شروع می‌کند به اظهار نظر درباره همه چیز. و بزرگتر می‌شود بین مردم. و بزرگتر و بزرگتر و مثل حباب ناگاه می‌ترکد!

 

شجریان را یادتان هست؟ همه ما عاشق صدایش بودیم. همه ما می‌مردیم برای ربنایی که ماه رمضانمان باهاش گره خورده بود. اما شجریان دوست داشتنی ما یک دفعه موقع فتنه88، ناگاه زد زیر میز بازی و به همه مقدسات‌مان توهین کرد. و قرائت‌های شخصی و منحرفش از دین را با نخوت و غرور تحویل ما مردم داد. بله! یک خواننده که بخاطر صدای خوبش بین مردم مطرح شد، شروع کرد به اظهار نظرهای سیاسی و فقهی!  و حتی به عقاید بخش وسیعی از هوادارانش توهین کرد...

 

کسی که خودمان او را باد کردیم، تیشه برداشت و افتاد به جان خودمان...!

 

حالا کسی حواسش نبود که باباجان! ما "صدای" این بنده خدا را دوست داشتیم نه عقایدش را. یا فرضا ما بازیِ فلان بازیگر را دوست داشتیم و رأی سیاسی‌ش اصلاً برایمان مهم نبود!

 

دیگر کسی نمی‌پرسد اگر آن اول‌ها فقط هنرِ آن هنرمند برایمان مهم بوده، پس چرا حالا نظرات دینی و اجتماعی و سیاسیش هم مهم شده؟!

 

تمام حرف اینجاست: ما فقط یک "شاخصه" را دوست می‌داریم؛ اما تمام "شخصیت" طرف برای‌مان مهم می‌شود.

 

صادق باشیم. این‌ها همه جوگیری خودمان است. اگر خودمان هوشیاری می‌کردیم یقیناً هیچ هنرمندی جرأت نمی‌کرد چیزی جز هنرش را در معرض نمایش عمومی‌بگذارد. یقیناً هیچ بازیگری به خودش اجازه نمی‌داد عکس سگ و گربه ی خانگیش را برای طرفدارانش به اشتراک بگذارد. و هیچ خواننده ای نظرات شاذ و بعضا خنده دارش را در هر زمینه سیاسی، فرهنگی اجتماعی را منتشر نمی‌کرد.

 

صادق تر باشیم: برای ما "من قال" خیلی مهم تر از "ما قال" است...

 

و همین است که بعضی‌ها از هر رفتار زشت و زیبای آدم محبوبشان حمایت می‌کنند. و ناخن پای فلان خانم بازیگر 28000 لایک می‌گیرد. و توله سگ آقای خواننده 7000 لایک می‌گیرد. و هزاران نظر و قربان صدقه...

 

همین است که رفتن شادمهر و گلشیفته، دنیای هنر‌مان را تکان می‌دهد. و همین است که کشف حجاب فلان خانم بازیگر در "صدای آمریکا" همه‌مان را پریشان می‌کند...

 

و همین است که باعث می شود اظهار نظر سیاسی شاذ یک ذاکر اهل بیت برای بچه هیئتی هایمان شنیدنی باشد و مهم. و همین است که باعث می شود ما حواسمان نباشد که ما تشنه ذکر آسمانی حضرات اهل بیت هستیم، نه ذاکر. و همین است که باعث می شود حواسمان نباشد که "ذکر" برای ما قداست دارد نه "ذاکر"...

ما هم چنان زود ذوق می‌کنیم. حتی وقتی چادر را روی سر یک بانوی بازیگر می‌بینیم شروع می‌کنیم به متن‌های عاشقانه نوشتن برایش. و اگر حامد زمانی ای در موسیقی پیدا کنیم که ارزشی می‌خواند، او را تنها امید موسیقی کشور می‌خوانیم و قربان صدقه اش می‌رویم و برایش کمپین تسبیح آبی‌ها راه می‌اندازیم و نا خواسته شروع می‌کنیم به باد کردن حبابش...

 

حواسم هست که هم از هنرمندنماهای ضد انقلاب اسم بردم و هم انقلابی‌ها. چون این موضوع در همه طیف طرفدارها وجود دارد. چون همانقدر که جماعت سبز به هنرمندانش تعصب افراطی دارد، حزب اللهی‌ها هم دارند. نگاهی به کامنت‌های صفحات شخصی هر دو طیف بندازید. عین هم هستند. هر دو پر از ابراز احساسات افراطی. هر دو پر است از قربانت بروم و فدایت بشوم و تو بی‌نظیری و فلان و بهمان...

 

و چه بد است که خودِ آدم‌ها را "ارزش" می‌گیریم، نه "ارزشی خواندنش" را...

 

و چه بد است که آدم‌های محبوب‌مان را ملاک و میزان حق می‌گیریم، نه حق را ملاک شناخت اشخاص...

 

و چه بد است که حتی از یک انتقاد ساده از آدم محبوب‌مان هم زود ناراحت می‌شویم...

 

و چه تلخ است که بعضی دیگر از ما حاضرند برای حمایت از تمام رفتارهای آدم محبوبشان به همه کس و همه چیز توهین کنند و ناسزا بگویند...

 

پ.ن: حضرت ابوتراب علیه السلام فرمود: نبینید که می گوید، ببینید چه می گوید...

 

حضرت ابوتراب علیه السلام فرمود: حق را بشناس و بعد اهل آن را بر اساس آن بشناس...

 

جان کلام همین دو تا درّ آسمانی مولاست. والسلام...

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات بینندگان
فرزانه خانم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
آخ حرف دل مارو گفتي
بخدا شورشو در آوردن هرچيم ميگي ميگن زندگي خصوصي مردم به تو ربطي نداره
دمت گرم.مطلبت عالي بوددددددددد
لايك واقعي مال شماست :)
95
0
مجید غلامی
۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
خداییش حرف حقی زده شده نمیشه به سادگی از این موضوع گذشت. الگو یعنی علی ع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
خوب بود. متاسفانه ما بچهمذهبی ها هم از این آفت مصون نیستیم. علما رو رها کردیم و چسبیدیم به عده ذاکر و مداح که معلوم نیست علم و تقواشون در چه حده که شماام بهش اشاره کردی.
36
5
کهیعص
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
چه ربطی داره من تو عمرم بیشتر از مادرم عالم و روحانی دیدم چند تا میخوای برات مثال بزنم که روی هرچی اسرائیلی سفید کردن . اصل حرفت باید اصلاح بشه که هرکی روی اصول و معیار موند ما حامیش هستیم روحانی و مداح نداره.
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
خواهر گلم خیلی صفا کردم
آفرین
به قول یکی انشالله همیشه در این راه «ثابت قلم» باشی
به معنای واقعی کلمه عالی بود
56
0
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
واقعاً همین طوره چقدر برخی آدم ها ضعیف و بدبخت هستند که یک کسی مثل خودشون رو می پرستند.بت پرستی هنوز هم وجود داره.اصلاً طرفدار بودن یا هوادار بودن چه معنی داره؟
حالا طرفدار یه آدم حسابی باشی خوبه برام پیامک اومده بیا عضو باشگاه هوادارن برج میلاد شو؟؟؟؟!!!!
37
0
ناشناس
۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
وای هرروز این پیامک برای منم میاد از همراه اول. دیگه خسته شدم. off رو میفرستم میگه شما عضو هیچ جایی نیستین ولی بازززززز میاد
باران
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
اون تیکه ی حامد زمانی رو قبول ندارم!چون اینطور نیست!
همه ی طرفدارای ایشون میدونن که اگر از راه راست جدا بشن دیگه طرفدارشون نیستن!
پس این حرف شما به نظرم اشتباهه!چون برای ماها اون چیزی که میخونه مهمه و ارزش کاراش...
(در ضمن همچین کمپینی نیست که شما فرمودین :| )
این یه انتقاد بود امیدوارم دلخور نشین.
یاعلی
25
8
ناشناس
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
ولی باید بپذیریم که حامد زمانی هم ممکن الخطاست، تا پس فردا اگه خدای نکرده خطایی ازش سر زد کاسه چ کنم چ کنم دست نگیریم! به جای طرفداری های احساسی و افراطی باید حمایت منطقی و دعا بکنیم براش...
ناشناس
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
من اصلا واژه هواداری یا طرفداری رو قبول ندارم، حمایت منطقی و عقلانی رو ترجیح میدم.
باران
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
درسته ولی حالا که یه آدم این طوری پیدا شده , نباید رسانه های خودی الکی الکی بهشون گیر بدن..!
ما همه با هم تو یه جبهه ایم ..اگر کسی مثل آقای زمانی به دنبال ارزشها بود ما باید ازشون حمایت بکنیم..
نسیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
عالی بود واقعا حرف دل منو زدی
38
0
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
احسنت بر شما
کاملا منطقی و درست...
38
0
ناشناس
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
موافقم
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
اینجا هنر را دستاویز خیلی از کارها قرار می دهند و آدمهایی کم ارزش هم هستند که بهانه می خواهند تا حماقت و نادانی خود را ابراز کنند .
اما شما امید داشته باش هستند افرادی که درک می کنند حرفهایتان را امید داشته باش مردان و زنان با ایمان و فهیم پارسی همیشه یار و یاور شماست در مقابله با جهل و نادانی بی خردان .
33
1
من
Iran, Islamic Republic of
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
عالی بود
39
1
Mr.229
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
امروزه تو جامعه ی ما این جمله که"زندگی خصوصی خودم هست" جلوی امر به معروف و نهی از منکر ایستاده و متاسفانه خیلی ها به بهانه اینکه نمیخوان تو زندگی مردم دخالت کنن امر به معروف و نهی از منکر رو کنار گذاشتن...
56
1
ناشناس
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
متأسفانه اکثر این افراد بی شخصیت از طریق صدا و سیمای ملّی و با بیت المال ایرانیان الکی گنده شده اند !
بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
اینا که کفش لیس زده ی سگشو یا ناخن پای عمشو میزارن تو اینترنت کمبود مغزی و کمبود عاطفی دارن و کمبود جنبه ی شدید و اینا هم که میرن لایک میدن یه مشت بیکار که تو کفه ناخن عمه ی فلانیو پشم گوشه سگه فلانی....... اینا از چشم به بالا تعطیلن ول کنید بزارید به حال خودشون بیکار الاف و خوشحال باشن.... ایشاله اون دنیا با همین سگه خوانندهه محشور بشنو سوپه ناخن بخورن دور هم
35
0
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
از یک سری آدم بیخود که کارشون صبح تا شب تو شبکه های اجتماعیه که فقط حرف مفت میزنند نباید بیشتر از این انتظار داشت
به قول رضا صادقی که میگفت...
خندههای زورکی
اشک های یواشکی
شب و روزی بی هدف
آدمهای الکی....
26
0
امیر رستم زاده
Poland
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
هنرمندای ایرانی ، به غیر از چندتاشون مثل آقای چاوشی ، مفت نمی ارزن :|
18
10
مینا
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کسای دیگه هم هستند لطفا چشمانتان را باز کنید مثل حامد زمانی.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
درود بر شما و آفرین بر جسارتتان...حرف حق تلخ است...اما واقعیت جامعه همیاست متاسفانه افراد دارند ارزشی می شوند نه کارشان
39
0
ناشناس
Germany
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
لیافتشون بیشتر از این نیست
30
3
انا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
افرین عالی بود قلمت نافذتر
45
2
سید حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
بسمه تعالی
اقای خبرنگار گل گفتی کسانی را که اگر یک کارساده بهشان بدهی نمی توانند بخوبی از عهده ان بر ایند را انقدر باد میکنیم که هم خودشان هم خودمان امر برایمان مشتبه میشود که نکند چیزی هستند و فراموش میکنیم که اینها را اگر حمایتمان را از انها قطع کنیم خیلی معمولی و شاید پایین تر باشندو خودمان انها را درست کردیم و حالا برای خودمان باعث دردسر میشوند. شعری منسوب به فردوسی است که میگوید که: رستم یلی بود در سیستان منش کردمش رستم دستان . از این تاسف بارتر که هیچ حدو مرزی برای علاقه مان قائل نیستیم و اینکه کسی خوب میخواند و یا خوب بازی میکند کهدلیل این نیست که تمام اعمال و رفتارش درست باشد و از این باز تاسف بارتر اینکه شخصبت مان و فرزندانمان را مناسب با او شکل میدهیم و از خسارتهای جبران ناپذیرآن
22
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
بچه سگ همون توله سگ سابقه ؟
24
3
Mr.han
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
اره خوب بود
اما خوب باید بعضی ها تشویق بشن تا کاری رو که درسترو انجام بدن
مثلا اگر اقای خواننده یک کار ارزشی خوند چرا تشویق نشه تا بدونه کارش رو دوست داشتن
من هم موافقم با حرفتون اما اگر می گفتید به اندازه تشویق بشن خوبه
و بعضی ها هم نهی شن
وقتی یک گروه خواننده راک امریکایی درباره همه چیز اظهار نظر میکنند و هیچ وقت عاشقانه نمیخونند جز برای خدا و در بعضی مواقع هم در باره دجال هم خوندن(توصیفش کردن)
اگر همون گروه در ایران ما بودن تا حالا سر به نیست میشدن چون سبکشون نصبت به کارشون خوب نیست
خوب ما ایرانی ها همه روی یک سینی هستیم که از اطرافش در حال ریختنیم(افراطی گری) و اون هایی هم که هستن واقعا حواسشون باشه که مثل ما نشن :|
خوب بود و موفق باشید
9
2
سمانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
عالی بود.افرین به شما خبرنگار حق طلب ....ان شاالله همیشه موفق باشید.
54
3
علیرضااکبری
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
همون اول مقاله رو که خوندم تا تهش رو رفتم و دیگه ادامه ندادم و بعد تهش رو خوندم ؛ جمله ی مولا
آبجی جدی با این نوشته حال کردیم
کمک خواستید مدیونید نگید
از بچه های جاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
مردشور اون زندگی شخصی لجنشونو ببرن! مایه ننگ ملتن... خواهش می کنم اسم هنرمند روی این آدما نزارید! اینا "هنرمندنما" هستند... حالا طرفداروش کین؟ یک مشت دختر پسر علاف الکی خوش... مقصر خود مردمن که این بی جنبه های بی شخصیت رو بزرگ می کنن!
7
3
ناشناس
۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
الان چیزی که بسیییییییار مهمه جمعیته.رای با اکثریت
بسیار بسیار متاسفانه
همون دختر و پسر علاف که میگی جمعیتشون بالاست.
اگه هنر داریم جمعیت حزب اللهی با عقل و منطق و نه افراطی را زیاد کنیم
ناشناس
۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
بهتر نبود صحبت هاتون رو با لحن ارامتر و کلمات مناسبتر بیان می کردید ؟
ادب نشانۀ شخصیت شماست.
ناشناس
۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
از ادم های گونی ساز نباید بیشتر از این حرف ها انتظار داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
احسنت... کاملا دقیق و درست. بله متاسفانه ما ایرانی ها شدیدا احساساتی هستیم، خیلی زود ذوق می کنیم، خیلی زود جوگیر می شویم، و متاسفانه خیلی از ضربه ها رو هم از همین جاها می خوریم... حالا حالاها باید روی خودمون کار کنیم... باید تمرین کنیم که معیار فقط "حق" هست نه "شخص"...
12
3
م ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
ممنون از قلم زیباتون!!! (سعی کردم از شخصه شما تعریف نکنم و از شاخصتون تعریف کنم)

خیلیامون دچار این نگاه باینری به مسایل و افراد شدیم.....
8
2
شادمهریها
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
اسم شادمهر رو نمی آوردی 100 در صد موافقت بودم. ولی حالا 99درصد موافقتم سارا خانم خواهر شجاع و حق گوی من. پیامبر فرمودند برترین مردم آنست که حق را بگوید به نفعش باشد یا ضررش. یا علی التماس دعا
8
11
م.ح.
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸
جانا سخن از زبان ما میگویی.
متاسفانه اینم از پیشکش های فرهنگی غرب برای ماست، که هنرمندا برای هنرمند بودنشون جزء بزرگان و الگوهای جامعه شمرده میشن.
15
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۳
سلام با این متن ونظرات کمی به جامعه ی پرازهیاهوی اندرویدی بدون تذکروتوبیخ کردن" امیدوار شدیم که بالاخره کسانی پیدا شدند که درکنارتذکردادن به لاابالی گری برخی هنرمندان به توبیخ کردن افراطی های مذهبی هم پرداختند..............
7
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۴
ممنون. تلخ بود اما حقیقت بود
19
1
سید دیباجی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
با سلام. دوست عزیز. به حضرت علی (ع) هم خیلی جسارت و توهین کرده و هم اینک نیز تکرار میشود. اکنون نیز تکرار میشود.بزرگوار علی از بیان حقیقت دست بر نداشت. اجر شما بابت روشنگریهایتان محفوظ است. ولی شما 7000 لایک را که زیاد نمیدانید. آنهم مشخص نیست که ان و از کجایند. مهربان خیلی از این خواننده های معلوم الحال خواستند در دانشگاه های مختلف و در شهرستانهای گوناگون بخوانند. آیا توانستند؟ .... بودند عزیزانی که دغدقه اسلام و انقلاب و آرمانهای بزرگ مرد ایران، امام خمینی کبیر و رهبر عزیزمان در دلشان می تپد. اینهایی که عمری محبوب بودند ولی دلشان با مردم نبود، خودشان تبر به ریشه خودشان زدند. بماند این افراد که از راه رسیده به ظاهر محبوبند، به همین سرعت مغضوب دل مردم با ایمان و وفادار میشوند.اجرت با صاحب
6
3
زهره برغمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
متشکرم. بسیار متن معقول و منطقی بود . واقعا نباید به افراد نگاه افراطی داشت . یک نفر تا وقتی حرفش درست است که بر مبنای ارزشهای دینی و اخلاقی جامعه باشد .وقتی مغرور از شهرت شد و باطن واقعی خودشو نشون داد دیگه ارزش حمایت نداره. به قول مولا علی (ع) نبینید که میگوید ببینید چه میگوید.
10
2
سید میلاد حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
متاسفم برای جوانانی که این چنین ادمهای معلوم الحالی شدن واسشون الگو-خبرنگار حق طلب تو نیز طرفدارانی داری کم یا زیاد مهم نیست مهم حق بودن راه توست...خداقوت
23
2
شهرام واحدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
حق را بشناس و بعد اهل آن را بر اساس آن بشناس...
جانم به قربان مولا... که متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را...
همیشه برای ما راه رو مشخص کردند
17
1
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
قسمت مربوط به خانم چرخنده و آقای زمانی اصلا درست نیست.... چرا وقتی بین اوون همه هنرمند غیر ارزشی که خودتون هم ذکر کردید نباید قدر معدود هنرمندای ارزشیمون رو بدونیم و بیشتر هواشون رو داشته باشیم تا توی این راه ثابت قدم تر بشن؟؟؟!!!!!
36
8
باران
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
کاملا باهاتون موافقم
ناشناس
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
قدر شون رو بدونید ، بادشون نکنید که نترکند ، حیف نشدند ...
هنوز نشدن ها ، ایشالله هیچ وقت هم نشن اما نکنید ...
منظورش این نیست که حمایت نکنید ، منظورش اینه که اونها رو نکنید ملاک حق ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
من هم با این قسمتش موافقم که "اگه خصوصیه پس چرا میذاریدش جایی که همه ببینن"
67
3
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
ببخشید که این حرفو میزنم اما واقعا خاک تو سر اون کسانی که همچین ادمهایی رو الگوی خودشون قرار میدن.....وقتی مولا علی ع شیر مردان و بانو فاطمه زهرا س هستند وخدای مهربان اونها رو افرید تا بهترین الگوها رو داشته باشیم چرا براستی چرا همچین بازیگران وخوانندگانی رو الگوی خودمون قرار میدیم...خدا اخر وعاقبت همه مارو بخیر کنه ...
49
3
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
احسنت پاینده باشید و سرفراز
27
0
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷
عالی و منصفانه بود...، خداقوت.
29
0
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
وای به حال اون قومی که خواننده و بازیگر بشن الگو .....................................
38
0
بهاره
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
همیشه یکی از جملاتی که هنرمند ها میزنن اینکه: مردم باید نقد پذیر باشن و جنبه ی نقدشون رو بالا ببرن
تعجب می کنم اونها حق دارن فیلم بسازن و اگر قشری رو به نقد کشیدن نباید به کسی بربخوره و مردم جنبه ی نقدشون رو بالا ببرن
ولی مردم ایران حق ندارن در مورد کارهای بی فرهنگیشون نقدی بنویسه
و اگر نوشته شد و به دلشون خوش نیومد،ما آدم بده هستیم که چرافضولی کردیم.
اصلا کلمه اینستاگرام رو درست ترجمه نکردن شاید ترجمه درستش این باشه
شبکه ی اجتماعی با عکسهای خصوصیآنچنانی و اگر به مزاج مخاطب خوش نیامد به درک چون فضولی
13
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
خیلی خوب بود جایی واسه حرف نیست
11
0
ع.ر.ه
-
۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
احسنت خدا خیرتون بده انصافا که حرف دل ما رو زدید...
بخش عمده ای هم به اشتباهات صدا و سیما برمی گرده وقتی تو هر مناسبت و عیدی خواننده و بازیگر رو میاره و اونا رو گنده می کنه
وقتی تو شب شهادت حضرت علی (ع) بازیگر نقش مالک اشتر رو میاره!!!!!!!!!!!!! و هزاران موارد مشابه که خودمون میاریمشون ولی بقیش دیگه دست ما نیست...
12
2
زهرا .ن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
بسیار عالی بود . حرف حق رو زدید . کاش گوشی برای شنیدن بود
9
0
کانون9دی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
احسنت. دقت نظر ... عدم تعصب بی جا... عدم توجه به " مردم چه می گویند"... تکلیف شناسی...همه اش خوب بود. خدا توفقیتان بدهد
2
0
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
احسنت احسنت احسنت درود درود درود
وای به حال جامعه ای که مطرب و فاحشه ها هنرمندان اون باشند و در هر موضوعی هم اظهار نظر بی سوادانه میکنند
5
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
ساراجان موفق باشی. مطالبی که می ویسی به حق و قلمت شیرینه.
موفق باشی
حق یارت
1
0
هوشنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
خواهش میکنم اسم هنرمند روی این افراد نگذارید فقر فرهنگی عده ای باعث شده اینها رشد کنند نه هنرشان
0
0
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
متن گویاست. بهتره تلاش کنیم این فرهنگ اشتباه را از خودمون و جامعه‌مون بیرون کنیم.
5
0
پربازدیدترین آخرین اخبار