آخرین اخبار:
کد خبر:۳۵۶۱۷۵
کارشناس حوزه رسانه:

هدف رسانه‌های غربی فروپاشیدن بنیان خانواده‌های ایرانی است

کارشناس حوزه رسانه گفت: هدف رسانه‌های غربی فروپاشیدن بنیان خانواده‌های ایرانی است.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از ارومیه، شفیع بهرامیان روز گذشته در جمع دانشجویان دوره آموزشی طلیعه حکمت ویژه اهل سنت آذربایجان غربی گفت: برنامه‌ریزی جهان غرب در جهت هویت‌زدایی، دین‌زدایی، خانواده ستیزی و خانواده‌گریزی است و بر اساس این محورها به تولید فیلم و برنامه می‌پردازند.

 

وی افزود: هدف از ایجاد فیس بوک برای غرب این است که با عکس‌های ارسالی بفهمد که ذهن و فکر مردم به کدام سمت است که از آن سمت به ایران ضربه وارد کنند.

 

این کارشناس حوزه رسانه تصریح کرد: باید دقت کنیم که دشمن از طریق رسانه‌ها به شکلی نرم ذهن‌های ما را تسخیر می‌کنند؛ باید مواظب باشیم که اگر ذهنمان به تسخیر درآمد، کرامت و عزت وطن‌مان را هم میتوانیم، تقدیم کنیم.

 

بهرامیان گفت: باید از رسانه‌ها در جهت مفید استفاده کرد، مخصوصا قشر دانشجو در جامعه الویت دارد، باید اطلاع یابی درست از موضوعات داشته باشید باید درست تحلیل کنید تا اطلاعات درست و صحیحی در اختیار دیگران بگذارید .

 

وی با اشاره به تاکتیک‌های مورد استفاده رسانه‌ها در حوزه جنگ نرم گفت: برچسب زدن یکی از این اهداف است؛ از واژه‌هایی که بار معنایی منفی دارند به مردم و کشور خاصی می‌چسباند و به انها نسبت می‌دهند.

 

این کارشناس حوزه رسانه افزود: از دیگر ابزارهای مهم مورد استفاده دشمن در جنگ نرم که بیشتر مورد استفاده شبکه‌های ماهواره ای است؛ بحث شایعه است.  

 

بهرامیان تصریح کرد: تاکتیک بعدی تاکتیک قطره چکانی است؛ یعنی اطلاعات را به صورت یکجا نمی‌دهند و به صورت تیکه تیکه در اختیار ما قرار می‌دهند و مردم را تشنه شنیدن خبر و وابسته به منبع خبری می‌کنند و حساسیت‌ها سنجیده می‌شوند.

 

وی گفت: تاکتیک بعدی حذف و سانسور است، سانسور در مواقعی خوب است و در بعضی مواقع بد است و بار منفی دارد، سخنرانی بعضا از شخصیت‌ها که توسط بعضی رسانه‌های غربی سانسور شده و به صورتی پخش می‌شود که به نفع آنهاست.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار