زیر گذر هفتگی اقتصاد در «خبرگزاری دانشجو»؛
کد خبر:۳۶۵۱۱۲
گزارش/ قیمت انواع خودرو از درب کارخانه تا بازار
بازار پاییزی خودرو دستخوش تصمیمات نادرست و کارشکنیهای پیاپی/ آیا زمان خرید فرا رسیده است؟
افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت، اعتراضات مکرر و بینتیجه نمایندگان مجلس برای کاهش قیمت، کارشکنی خودروسازان در نصب استانداردهای خودرو، توقف چند روزه شمارهگذاری خودرو از سوی پلیس راهور و دیگر تصمیمات ناگهانی و نادرست، همه و همه از عواملی بود که موجب شد تا بازار پاییزی خودرو روزهای رکودی خود را همچنان ادامه دهد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"، این روزها بازار خودرو رنگ و بوی پاییزی به خود گرفته است و با وجود رشد تولید که از سوی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است باز هم روزهای رکودی خود را ادامه میدهد و هنوز رونق فرا نرسیده است.
در ماههای گذشته افزایش قیمت چند باره خودرو و اعتراضات مکرر نمایندگان مجلس برای کاهش قیمتی که هیچگاه محقق نشد، مردم را از خرید باز داشت تا این بازار را بیش از گذشته به رکود فرو رود.
البته بخشی از این رکود را نیز میتوان به کارشکنی خودروسازان در نصب کپسول آتشنشانی دانشت که به عدم شمارهگذاری این خودروها منتهی شد و همین تاخیر چند روزه در شمارهگذاری خودروها به افزایش 500 هزار تا 2 میلیون تومانی برخی از خودروها انجامید. البته این موضوع نیز همچون گذشته با وساطت سازمان ملی استاندارد تا ابتدای سال 94 به تعویق انداخته شده و شمارهگذاری خودروها از سر گرفته شد اما به هر حال تاثیر خود را بر این بازار آشفته بر جای گذاشت چرا که مردم با وجود حل و فصل موقتی ماجرا باز هم دست نگه داشتهاند تا همین افزایش قیمت نیز دستخوش تغییراتی شود.
اعلام ورود خودروی پژو 206 تیپ 2 نیز که از مدتها قبل خبری شده بود و بالاخره گروه صنعتی ایران خودرو روز گذشته اعلام کرد که طرحهای فروش آبان ماه محصولات ایران خودرو آغاز شده است. به هر حال آنگونه که فعالان بازار خودرو میگویند اعلام ورود این نوع از خودرو و علاقمندی مردم به خرید آن، از تمایل خرید سایر خودروهای هم قیمت کاست.
بنابر این گزارشات میدانی نشان میدهد قیمت انواع خودرو همچون تندر90 و پژو پارس با افزایش مواجه شده است، به نحوی که آنگونه قیمت پژو پارس در حدود یک و نیم میلیون تومان و قیمت تندر 90 اتومات نیز سه میلیون و حتی در برخی موارد تا 4.5 میلیون تومان نیز افزایش داشته است، اما در انواع دیگر خودروها از جمله پراید، پژو 405 یا انواع خودروی پژو 206 تغییرات قیمتی چشمگیر نیست و بازار هم به قیمت این خودروها چندان واکنش نشان نداده است.
در این میان، همچنان تفاوت قیمت چشمگیری میان قیمت خودرو در بازار و نمایندگیها وجود دارد و آنگونه که قیمت نمایشگاهداران و آگهیهای روزنامهها نشان میدهد، فاصله قیمتی میان نمایندگی و بازار آزاد، در برخی از مدلهای پرتیراژ فاصلهای بین 500 هزار تومان تا بعضا 3 میلیون و 800 هزار تومان است و در برخی از خودروهای خاص همچون مگان، مزدا 3 و تندر فاصله قیمتی 3 تا 26 میلیون تومانی به چشم میخورد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی "خبرگزاری دانشجو"، قیمت انواع خودرو سواری در کارخانه و همچنین بازار آزاد به شرح زیر است:
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
قيمت رانا و سمند اليكس و سورن را لطفا بگزاريد