به گزارش خبرنگار"خبرگزاری دانشجو"از مشهد، محمد خدادی امروز در اختتامیه دوازدهمین همایش بین المللی "بسیج و رسانه" در مشهد گفت: گفتمان انقلاب اسلامی مشکل تکنولوژی ندارد، ما مشکل مهارت نداریم بلکه مشکل درک داریم که نمیتوانیم موقعیت فعلی خود را درک کنیم.
وی ادامه داد: روزی جنگ بود و ما به این جنگ با همه تهاجمات و حملاتش باور داشتیم و به حفظ انقلاب فکر میکردیم، امروز این درک باید بیشتر باشد.
مدیر عامل خبرگزاری ایرنا با تاکید بر اینکه ما نظر تولید میکنیم نه خبر گفت: خبر ما مخاطب محور نیست و متاسفانه ما مخاطب خود را نمیشناسیم.
وی گفت: باید این سوال را از مدیران رسانهها و فعالین عرصه رسانه پرسید که رسانههای ما به چند زبان زنده دنیا مسلط هستند و چقدر منابع را به صورت به روز دریافت میکنند و در تولید اطلاعات در کجای دنیا قرار دارند.
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا ضمن بیان اینکه متأسفانه ما مخاطب خود را نمیشناسیم خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه شود، ساختارها و جمع آوری اطلاعات است.
وی با بیان اینکه باور من این است که این سمینار نباید اختتامیه داشته باشد بلکه افتتاحیه برای حرکتهای بعدی باشد تصریح کرد: برنامه بسیج رسانه و گفتمان ولایت این است که بتوانیم چنین برنامههایی را ادامه دهیم تا بتوان در محیط رسانهای کشور اثرگذار بود.
این فعال حوزه رسانه با بیان اینکه برای این سمینار باید دبیرخانه دائمی تشکیل شود گفت: ما باید بدانیم در 48 ساعت گذشته در آمریکا کتابی منتشر شد که در آن به مسئله خبرپراکنی تأکید بسیار داشت در این مسیر باید از خود بپرسیم در مصاف با این واقعیتها در کدام نقطه قرار داریم؟
خدادی در پایان گفت: در این میان آنچه مهم است این است که اطلاعات عملیات و ترفندهای رسانه ای را گسترش دهیم.