کد خبر:۳۸۶۳۶۱
مدیر روابط عمومی سی و دومین دوره جشنواره فجر:

پیشبرد اهداف جشنواره فجر در گرو ثبات سیاست‌های سینمایی است

جلیل اکبری صحت در گفتگو با "دانشجو " گفت: سینمای امید تلاش دارد از شکلی از روابط اجتماعی حرف بزند که قرار است آن را نیز در سینما نهادینه کند/ هر چیزی که بتواند امور جامعه را اصلاح کند امیدوارکننده است.

جلیل اکبری صحت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی " دانشجو" در رابطه با موضوع "سینمای امید" و تأثیر آن در جامعه گفت: تمامی افراد جامعه و اقشار مختلف آن در تلاش هستند تا به سهم خود امیدواری را به صورتی مفید و ثمربخش در جامعه جابیندازند. زیرا همه به این موضوع واقف هستند که در هیچ زمان و مکانی جامعه‌ای با یأس و ناامیدی به جایی نرسیده است.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از امت‌ها و ملت‍ها توانسته‌اند با ایجاد حس امیدواری در بین خود اتفاقات بزرگی را رقم بزنند.لذا من حس می کنم که از این جهت بوده است که برای جشنواره امسال فجر چنین رویکردی یعنی سینمای امید را انتخاب کرده‌اند.

وی افزود:  از طرفی امید شعار رئیس جمهور است بنابراین آقای رضاد داد هم که رئیس جشنواره دولتی سینما است باید در این راستا و متناسب با منویات و شئونات و روش‌های دولت حرکت کنند. زمانی که سیاست دولت تدبیر و امید است بنابراین باید آقای رضاداد نیز همین سیاست را پیش بگیرد.

 

مدیر روابط عمومی دوره‌ پیشین جشنواره فجر در رابطه با شعار سی و سومین جشنواره فجر بیان داشت: در کل باید گفت که امید یک مفهوم کلان و یک مفهوم جزئی دارد به طور مثال ممکن است برای یک دانشجو داشتن 5 میلیون تومان امید محسوب شود در حالی که شاید همین مقدار پول برای یک فرد 40 ساله یک پول معمولی به حساب می آید. بنابراین امید برای هر آدم به نسبت مسائل آن فرد سنجیده می‌شود.

 

اکبری صحت اظهار داشت: سینمای امید تلاش دارد از شکلی از روابط اجتماعی حرف بزند که قرار است آن را نیز در سینما نهادینه کند.

 

وی در پاسخ به این که آیا می توان فیلمی را که تلاش دارد تا به واقعیت‌هایی در جامعه بپردازد اما به ناچار ناگزیر است تلخ کامی‌هایی را نیز به تصویر بکشد جز سینمای امید دانست گفت: از نظر بنده این گونه فیلمی نیز می تواند در حوزه سینمای امید قرار بگیرد زیرا هر چیزی که بتواند امور جامعه را اصلاح کند امیدوارکننده خواهد بود.

 

وی در رابطه به کارکرد بین المللی جشنواره فجر با موضوعیت سینمای امید گفت: همه ملت‌های دنیا نیاز به حرکت و تحرک و امیدواری ندارند بنابراین موضوعیت سینمای امید منحصر به ایران نیست بلکه بدون شک کارکرد بین المللی هم دارد. درست است که جشنواره فجر تحولات ایران را بازگو می کند اما نباید دایره ای را تصور کرد و با خود گفت که مثلا ما می فهمیم و آن ها که خارج از این دایره هستند حرف ما را درک نمی کنند.

 

اکبری صحت تأکید کرد: من امیدوارم که جشنواره فجر بتواند این روند را به صورت منطقی پیش ببرد و این پیشبرد در گرو ثبات سیاست‌های سینمایی محقق می‌شود به طوری که اگر سیاست‌های سینمایی ایران دارای ثبات باشد باعث رشد موقعیت‌ سینمای ایران می‌شود و این همان راهی است که دیگر کشورهای مطرح در حوزه سینما رفته‌اند.

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار