کد خبر:۳۹۰۳۰۱
معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه فرهنگیان کشور:

فقدان رویکرد تربیتی در معلمین موجب افت تحصیلی دانش آموزان می‌شود

معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: فقدان رویکرد تربیتی در معلمین موجب افت تحصیلی دانش آموزان می‌شود.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از خرم آباد، ساکی امروز در مراسم استقبال از دانشجو معلمان ورودی جدید دانشگاه فرهنگیان لرستان که در پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه برگزار شد، از تربیت به عنوان یکی از شایستگی های مورد نیاز معلمی نام برد و گفت: فقدان رویکرد تربیتی در معلمین و اینکه دانش آموز اصلاح ناپذیر است موجب افت تحصیلی دانش آموزان می شود و این در پژوهش هایی که در مدارس صورت گرفته اثبات شده است.

 

وی با بیان اینکه معلم باید از شایستگی تخصص موضوعی بهره مند باشد، افزود: این بدین معنا است که معلم هر درس باید توانمندی های لازم را در ارائه آن درس داشته باشد.

 

معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه فرهنگیان کشور بر ضرورت کسب شایستگی های فن آوری عمومی و اختصاصی توسط معلمین تاکید کرد و گفت: اگر معلمی این شایستگی را نداشته باشد قداست معلمی شکسته می شود.

 

ساکی با اشاره به اینکه شایستگی چهارمین مورد است که معلمین باید از آن برخوردار باشند، شایستگی دانش محتوای آموزشی است و در واقع این شایستگی از سه شایستگی دیگر مهمتر است؛ چرا که هنر معلمی و دغدغه معلمی در این شایستگی نهفته است، تصریح کرد: تمام شایستگی هایی که برای شغل معلمی نیاز هستند در دانشگاه فرهنگیان به دانشجو معلمان منتقل می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: روش تحقیق موضوعی و درس پروژه پژوهی از جمله دروسی هستند که به دروس دانشگاه فرهنگیان افزوده شده اند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار