کیارش اسدیزاده کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی «خبرگزاری دانشجو» در رابطه با علل ضعف فیلمنامهنویسی در سریال و فیلمهای سینمایی، اظهار داشت: در ابتدا بنظرم باید یک کارگروهی متشکل از اساتید، کارشناسان، فیلمسازان و فیلمنامه نویسان تشکیل شود و بحث و تبادل نظری راجع به فیلمنامه خوب یا بد صورت بگیرد وخروجی آن را در یک متن مدون شده در اختیار کارگردان و نویسندگان بگذارند تا بر اساس آن خط مشی، فیلم های خود را کلید بزنند.
کارگردان «شکاف» در ادامه افزود: به نظرم فیلمساز و نویسنده باید ساعات زیادی را صرف دیدن فیلمهای داخلی و خارجی از گذشته تا به امروز کند تا بتواند با یک تحلیل درست و شناخت کافی از مسائل و اتفاقات روز از مقاطع دور تا به زمان فعلی فیلمهای را بنویسد و بسازد.
کارگردان «گس» بیان کرد: متاسفانه منتقدین فقط عیب و ایراد از فیلم میگیرند. در گذشته وقتی همین منتقدان فیلمی را ساختند در آن ضعفهای متعددی را مشاهده کردهایم. خارج از گود سخنوری کردن خیلی راحت است چرا که فیلمساز در زمان تولید فیلم خود با مشکلات متعددی مواجه است. این مسئله فاصله زیادی بین فضای فیلمنامه اولیه تا آن چیزی که در فیلم مخاطب می بیند ایجاد میکند.
اسدیزاده راجع به فعالیتهای آینده خود به خبرنگار سینمایی دانشجو عنوان داشت: فعلا طرحی دارم که تم اجتماعی دارد. شاید یک سال نوشتن این فیلمنامه زمان ببرد، در هرصورت ساخت فیلم بعدی زمان مشخصی ندارد.