بهرنگ دزفولیزاده عکاس حرفه ای سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی «خبرگزاری دانشجو» در پاسخ به اوضاع شغلی این صنف، اظهار کرد: تقریبا سرمایه یک اثر سینمایی برای جذب بازیگرهای مطرح و امکانات خوب در جهت ارتقا کیفیت اثر بیش از یک میلیارد تومان است که از این مبلغ کمتر از ۲ درصد به عکاس یک پروژه سینمایی تعلق می گیرد. بعضا همکاران بنده با رقم هایی بر سر کار سینمایی حاضر می شوند، که خنده دار و مضحک به نظر می رسد، هر چند کسانی هم به علت علاقه زیاد به سینما تحت شرایط سخت هم با پروژه های مختلف همکاری می کنند ولی این نکته نباید باعث نادیده گرفتن زحمات و حقوق اولیه عکاس شود.
این عکاس در رابطه با استفاده از غیر حرفه ای ها در این شغل گفت: در برخی پروژه ها عکاسانی را دیدهایم که هیچ عقبه عکاسی در زمینه سینما ندارند، در پی آن کارگردان و فیلمساز از عکس های گرفته شده ناراضی است، علت آن به نحوه عکاسی شخص عکاس برمی گردد کما اینکه تعاریف عکس های مطبوعاتی با گیشه و نیز پوستر بسیار متفاوت است، این مهم را فقط عکاسانی که در سینما استخوان خرد کرده اند، درک و لمس می کنند.
وی در ادامه افزود: عکس های گیشه یا مطبوعاتی بخشی از فیلم ها اصلا بیانگر مضمون و داستان اثر سینمایی نیست، این نقطه ضعف بزرگی برای پروژه های سینمایی به حساب می آید. مخاطب عکس و پوستر فیلم ها را در نشریات مکتوب و الکترونیکی یا سر در سینما مشاهده می کند، به خیال اینکه به دیدن یک اثر کمدی می رود راهی سالن سینما برای فیلمی در ژانر اجتماعی می شود. فیلمسازان نباید این اشتباه را مرتکب شوند لذا انتقال مفهوم فیلم از طریق عکس بسیار به فروش فیلم کمک می کند.
دزفولی تاکید کرد: با موافقت اعضای شورای مرکزی که سرپرستی آن بر عهده علی نیک رفتار است و حمایت وزارت ارشاد همچنین تعامل با تهیه کنندگان و فیلمسازان، تصمیم به تشکیل کانون عکاسان سینمای ایران گرفته ایم. این کانون ار نحوه جذب عکاس تا همکاری عکاسان با پروزه های سینمایی چارتی را در اختیار عکاسان و تهیه کنندگان قرار می دهد. سعی و تلاش این کانون سر و سامان بخشی به وضعیت درآمد وامنیتی شغلی عکاس ها و تعامل با سرمایه گذاران فیلم ها جهت کمک به بازگشت مالی هزینه های پرداخت شده به جیب صاحبان فیلم است.
این عکاس در پایان به خبرنگار سینمایی «خبرگزاری دانشجو» گفت: با توجه به اقدامات شورای مرکزی، انجمن عکاسان ایران با حمایت وزارت ارشاد و تعامل با فیلمسازان به نظر میرسد، در نیمه دوم سال جاری بتوانیم فعالیت های کانون را به سمتی نقطه ایده ال برسانیم. معتقدم مجموع این فعالیت های کمک شایانی به کیفیفت عکس های پروژه سینمایی در ۳ بعد مطبوعات، گیشه سینما و پوستر خواهد کرد.