به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، آیتالله مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با وزیر و مدیران وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به اهمیت مقام کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام جایگاه بسیار ولایی را برای کار و کارگران در نظر گرفته است که در هیچ مکتب دیگری دیده نمیشود.
وی افزود: قطرات عرق کارگران در هنگام کار پاداشی همچون قطرات خون شهداء در میدان جنگ دارد و همچنین در روایات آمده است که خواب یک کارگر پس از خستگی کاری، عبادت محسوب میشود.
نگاهی جدید به توسعه کار و کارگر شود
معظم له با اشاره به وظایف سنگین سهولت در زمینه اشتغال زایی گفت: با توجه به مشکلات عدیده و تحریم همه جانبه دشمن؛ ایجاد اشتغال در کشور کاری ارزشمند است که باید این روند توسعه یابد؛ همچنین باید نگاهی جدید به توسعه فرهنگ و کار و کارگر در کشور داشته باشیم. باید بهترین کار و خدمت رسانی را به مردم ارائه دهیم. زیرا باید کار فرهنگ در کشور را نهادینه کنیم.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: در حوزه تامین اجتماعی و بهزیستی فعالیتهای خوبی ارائه شده از جمله طرح معلول در خانه؛ زیرا باید ایتام، معلوین و نیازمندان را در بستر خانهها و محیط گرم خانوادهها رشد داد، نه اینکه آنها را در یک اتاق محبوس کنیم، باید به آنها کمک کرد تا زندگی بهتری داشته باشند.
پرداخت یارانهها از اول اشتباه بود
معظم له با اشاره به پرداخت یارانهها افزود: متاسفانه پرداخت یارانهها از اول نیز اشتباه بود و با شعارهای غیر واقعی فعالیتهایی انجام شد که نتیجه آن مشکلات عدیده اقتصادی امروز کشور است، ما معتقدیم که بیش از نیمی از مردم کشور نیازی به یارانه ۴۵۰۰۰تومانی ندراند نباید مردم را به اینگونه پولها وادار کرد و به جای آن باید کار تولید و توسعه کشور را الگو قرار دهیم.
وی بیان کرد: اگر این کسری بودجهای که به خاطر یارانهها در کشور ایجاد شده با هدفمندی صحیحح ایجاد میشد؛ امروز بسیاری از مشکلات کشور حل میشد. دلیلی ندارد که کسانی که درآمد کافی دارند با سوء استفاده از این وضعیت، کشور و مردم را متحمل این هزنیهها نمایند.
این مرجع تقلید ادامه داد: به طور کلی این گونه پولها اشکال شرعی دارد و کسی که نیاز به این پول ندارد؛ نباید آن را بگیرید. اگر خلوص نیت در این زمینه رعایت شود؛ مشکلی نیز به وجود نمیآید و این سرمایه عظیم صرف رشد و تولید و اقتصاد عمومی کشو ر خواهد شد.
گران کردن نان سفره مردم که گفتند نقدی مابه التفاوت آن را پرداخت خواهیم کرد ، فقط یک مرحله پرداختند بقیه مردم را چیز فرض کرده و صدایش را هم در نیاوردند آیا شرعاً جایز بود.