آخرین اخبار:
کد خبر:۴۰۹۵۷۶
موسویان در ششمین نشست همایش دانشگاهی و دانشجویی:

سواد رسانه‌ای و تعامل با رسانه‌ها، لازمه مدیریت در جامعهٔ شبکه‌ای است

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه سواد رسانه‌ای و تعامل با رسانه‌ها لازمه مدیریت در جامعه شبکه‌ای است، گفت: سواد رسانه‌ای از اقتضائات زندگی در جامعه شبکه‌ای است.
سواد رسانه‌ای و تعامل با رسانه‌ها، لازمه مدیریت در جامعهٔ شبکه‌ای است

به گزارش گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»،سید مرتضی موسویان در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران که با موضوع بررسی محورهای فراخوان ارسال آثار همایش روابط عمومی و سواد رسانه‌ای روز گذشته در محل مرکز توسعهٔ فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. گفت: سواد رسانه‌ای به ما کمک می‌کند در جامعه شبکه‌ای به شکلی زندگی کنیم که کمتر آسیب دیده و بدانیم در شبکه‌ای شفاف که همه چیز دیده می‌شود، هستیم.


وی افزود: اگر ایران بخواهد از مرحله در حال توسعه کنونی عبور کند و به یک کشور توسعه یافته تبدیل شود، باید به سرعت آگاهی‌های خودمان را در زمینهٔ فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال بالا برده و با اقتضائات زندگی در جامعهٔ شبکه‌ای آشنا شود.


 رئیس مرکز توسعهٔ فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه انتظاری که از اعضای همایش دانشگاهی و دانشجویی هفتهٔ روابط عمومی ایران این است که تسلیم شرایط فعلی نشوند، افزود: باید با گسترش سواد رسانه‌ای در جامعه به شکل تعاملی، رسانه‌ها را مدیریت کنیم چرا که سواد رسانه‌ای و تعامل با رسانه‌ها، لازمهٔ مدیریت در جامعه شبکه‌ای است.


موسویان در خصوص شیوهٔ مواجهه با رسانه‌های نوین با بیان اینکه در مواجه با رسانه‌های نوین سه رویکرد وجود دار، تصریح کرد: نگاه حذفی،‌‌ رها کردن و در ‌‌نهایت مدیریت رسانه‌ها از جمله رویکردهای موجود در این زمینه‌ها هستند.


وی با تاکید بر اینکه ما اعتقاد داریم مدیریت رسانه بهترین شیوه ممکن است، افزود: ما باید از این منظر با رسانه‌های نوین دیالوگ برقرار کنیم و چاره‌ای نداریم جز اینکه سواد رسانه‌ای خود و جامعه را بالا برده و اجازه دهیم کاربران در تمامی جوانب کار مشارکت داشته باشند.


محمد صادق افراسیابی؛ مدیر گروه علمی تخصصی روابط عمومی دانشکده خبر و دبیر همایش دانشگاهی و دانشجویی هفته روابط عمومی ایران نیز از آماده شدن پیش نویس فراخوان همایش روابط عمومی و سواد رسانه‌ای با هدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای جامعه خبر داد و گفت: بررسی نقش سواد دیجیتالی در تحقق ماموریت‌های روابط عمومی، توجه به موضوع روابط عمومی، سوادرسانه‌ای، فنآوری‌های نوظهور و چشم انداز آینده در کنار مطالعه فرصت‌ها و تهدیدهای فناوری‌های نوین برای روابط عمومی سازمانی از جمله محورهای پیشنهادی برای برگزاری همایش روابط عمومی و سواد رسانه‌ای است.


لازم به ذکر است، برگزاری هم اندیشی «روابط عمومی و دانشگاه؛ گفت‌و‌گو و همدلی» در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه و همایش «روبط عمومی و سواد رسانه‌ای» در مهرماه از جمله برنامه‌های دبیرخانه دانشگاهی و دانشجویی هفتهٔ روابط عمومی ایران است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار