آخرین اخبار:
کد خبر:۴۱۰۲۸۹
در همایش «رسانه، سرخوشی، اسطوره» مطرح شد

مصرف بالای رسانه مانع تاثیرگذاری شیوه‌‌های تدریس بر دانشجویان می‌شود

استاد رسانه و هنرهای ارتباطی دانشگاه سانفرانسیسکو امریکا گفت: تجربه چندین ساله من در تدریس نشان می‌دهد که شیوه‌های تدریس ما باعث تربیت دانشجوی موفق نمی‌شود؛ و مصرف رسانه‌ای بسیار زیاد، یکی از عوامل موثر بر این مسئله است.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از اصفهان، همایش تخصصی رسانه با موضوع «رسانه، سرخوشی، اسطوره» با حضور پروفسور آرتور آسابرگر، استاد رسانه و هنرهای ارتباطی دانشگاه سانفرانسیسکو امریکا؛ توسط گروه علوم اجتماعی دانشگاه اصفهان، بنیاد ملی نخبگان و فرهنگسرای رسانه اصفهان برگزار شد.

 

در ابتدای این همایش، پروفسور آرتور آسابرگر گفت: چهار شیوه اصلی برای تحلیل رسانه‌ای شامل روش‌های نشانه شناسی، تحلیل جامعه شناختی، تحلیل روانشناسی و تحلیل مارکسیستی هستند.

 

وی ادامه داد: تجربه چندین ساله من در تدریس نشان می‌دهد که شیوه‌های تدریس ما باعث تربیت دانشجوی موفق نمی‌شود؛ و این شاید به دلیل مصرف رسانه‌ای بسیار زیاد باشد، چرا که در کشور امریکا به طور متوسط هر آمریکایی نزدیک به ۱۱ ساعتش را به تلویزیون و رادیو اختصاص می‌دهد و این مسئله باعث اشباع رسانه‌ای می‌شود.

 

استاد رسانه و هنرهای ارتباطی دانشگاه سانفرانسیسکو امریکا افزود: همچنین بر اساس پژوهش‌های انجام شده، اگر یک استاد خوب درس را تدریس کند، با این وجود فقط ۲۰ درصد به او گوش می‌دهند و از آن ۲۰ درصد نیز فقط ۱۲ درصد واقعا متوجه بحث‌های کلاس می‌شوند.

 

آسابرگر با تاکید بر لزوم مشارکت دانشجویان در کلاس‌ها، خاطر نشان کرد: دانشجویان باید فعال باشند و باید در کلاس‌های درس به سمت کاربردی شدن مباحث تئوریک حرکت کرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شناخت طنز، کار سخت و پیچیده‌ای است، اظهار داشت: چهار رویکرد اصلی برای توضیح خندیدن وجود دارد.

 

استاد رسانه و هنرهای ارتباطی دانشگاه سانفرانسیسکو امریکا ادامه داد: برتری‌جویی که ارسطو و هابز درباره آن صحبت می‌کنند، پرخاش ماسک‌دار که به نوعی با تجاوز و خشونت همراه است و فروید آن را مطالعه کرده است، ناهماهنگی شناختی و مشکل ارتباطی و سوء تفاهم‌ها مهم‌ترین رویکردهای اصلی خندیدن می‌باشند.

 

آسابرگر در بخش بعدی سخنان خود به اسطوره‌ها اشاره کرد و افزود: اسطوره‌ها به رفتارهای ما شکل می‌دهند و  فرهنگ ما را می‌سازند.

 

وی در پایان گفت: اسطوره‌ها در دنیای امروز حضور پر رنگی دارند، و بررسی‌های روانکاری و روانشناسی نشان می‌دهد رسانه‌ها برای اثربخشی اخبار و محتوای خود از این اسطوره‌ها بسیار بهره برداری می‌کنند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار