به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو» انجمن جهانی اقتصاد در بخشی از گزارش جدید خود موسوم به «گزارش رقابت پذیری مسافرت و گردشگری 2015» به بررسی قدرت رقابت 141 صنعت گردشگری جهان از نظر قیمت پرداخته است.
در صدر رده بندی جهانی قدرت رقابت صنعت گردشگری از نظر قیمت کالاها و خدمات، کشور ایران قرار گرفته است.
شاخص رقابت صنعت گردشگری از نظر قیمت بر پایه قیمت کالاها و خدمات مورد نیاز گردشگران در هر کشور تهیه شده و نمره ای از 0 تا 10 به هر کشور داده شده است که هر چه این نمره بیشتر باشد دلالت بر قدرت رقابت بیشتر آن کشور از نظر قیمت ها در جذب گردشگران دارد.
ایران نمره 6.62 را در این شاخص کسب کرده است که بالاترین نمره در جهان است. پس از ایران، مصر با نمره 6.19 در رده دوم و اندونزی با نمره 6.11 در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند.
کشورهای یمن، گامبیا، مالزی، تونس، هند، پاکستان و الجزایر نیز در رتبه های چهارم تا دهم از این نظر قرار گرفته اند.
کشورهای صنعتی و توسعه یافته در رتبه های پایانی این رده بندی قرار گرفته اند به طوری که سوئیس با کسب نمره 2.57 در جایگاه آخر قرار گرفته است و قبل از این کشور به ترتیب کشورهای انگلیس، فرانسه، استرالیا و نروژ قرار گرفته اند.