کد خبر:۴۱۵۰۹۲

همایش ملی رسانه و گردشگری در مشهد آغاز به کار کرد

همایش ملی رسانه و گردشگری در جهاد دانشگاهی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، علی اکبر شمسیان امروز در همایش ملی «رسانه و گردشگری» که در جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، با اشاره به این‌که قابلیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی ایران بر کسی پوشیده نیست، بیان داشت: گردشگری در جهان به عنوان یکی از پربارترین عوامل در ارتقاء اقتصاد یک کشور مطرح می‌شود به طوری که بالاترین ارزش افزوده نسبت به سایر فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم دارا می‌باشد.

 

وی ادامه داد: بر اساس اسناد توسعه کشور بخش گردشگری ایران باید چند محور معرفی فرهنگی غنی کشور، تحقق رشد اقتصادی پایدار، روابط دیپلماتیک و ارائه تصویری روشن از انقلاب را مد نظر قرار دهند.

 

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ضمن اشاره به این‌که بر اساس آمار ایران باید در سال ۱۴۰۴، ۲۰ میلیون گردشگر خارجی را جذب کند، تصریح کرد: بر اساس این آمار در حال حاضر شهر مشهد سالانه دارای ۲۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است که این آمار تقریبا هفت برابر جمعیت خودش را تشکیل می‌دهد، بنابراین رسیدن به این آمار گردشگر خارجی دور از دسترس نمی‌نماید.

 

شمسیان در ادامه با بیان این‌که سال‌هاست که صاحبنظران از نقش رسانه‌ها در پیشرفت امر گردشگری و ارتقاء سطح جامعه سخن گفته‌اند، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی در رابطه با نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ گردشگری بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید بیش از این به آن توجه شود و برگزاری این همایش زمینه‌ای است جهت برگزاری همایش بزرگ و ملی رسانه و گردشگری در سال آینده است.

 

وی در پایان از آغاز به کار سرویس خبری تخصصی با موضوع زیارت و گردشگری توسط جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در آینده نزدیک خبر داد.

 

لازم به ذکر است در این همایش یک روزه دو کارگاه روزنامه‌نگاری گردشگری برگزار خواهد شد و اساتید و مسئولان دخیل در امر گردشگری به بررسی نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ گردشگری خواهند پرداخت.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار