آخرین اخبار:
کد خبر:۴۱۵۵۱۰
آمار معاون عمرانی شرکت مترو

۴ ميليارد سفر از ابتداي فعاليت مترو

معاون عمرانی شرکت مترو گفت: از ابتدای فعالیت مترو (از سال ۷۷) تاکنون، چهار میلیارد سفر انجام شده است.

به گزارش گروه اجتماعی «خبرگزاری دانشجو» گرامی با بیان اینکه توسعه ای که در سال های اخیر اتفاق افتاده دهها برابر دهه گذشته بوده است، افزود: سال گذشته نخستین رکورد تونل سازی در بخش نیمه شمالی خط 3 مترو اتفاق افتاد به گونه ای که هفته ای 500 متر تونل ساخته می شد.


وی همچنین گفت: سال گذشته احداث تونل به روش مکانیزه با استفاده از دستگاه تی بی ام روزانه به 52 متر رسید.


وی گفت : متروی کشورمان جزء‌ ده متروی برتر جهان قرار دارد و با تکمیل نیمه شمالی خط 3 مترو که 17 کیلومتر است و 11 ایستگاه دارد از نظر طول خطوط مترو به مقام دهم دنیا ارتقا پیدا خواهیم کرد.


گرامی با اشاره به اینکه در شرکت مترو در بخش ساختمانی و تجهیزات گام های خوبی برداشته ایم ، افزود:‌ در بخش ساختمانی، صد درصد بومی شده ایم اما در بخش تجهیزات 60 درصد مربوط به تولیدات داخلی است و بقیه از خارج تامین می شود.


وی درباره استفاده از مترو و صرفه جویی در سوخت افزود: تاکنون بر اساس آمارهای جهانی تاکنون 9 میلیارد لیتر سوخت صرفه جویی شده است و با ساختن هر خط مترو 16 هزار شغل مستقیم ایجاد می شود.


گرامی گفت: از دیدگاه زیست محیطی و تاثیر آن در کاهش آلودگی هوا و صوتی نقش حمل ونقل جاده ای 76 درصد ، در تولید گازهای آلاینده هواپیما 12 درصد ، وسایل حمل ونقل دریایی 10 درصد و حمل ونقل ریلی 2 درصد است.


وی افزود: بر اساس اعلام سازمان ملل خسارت ناشی از آلودگی هوا در سال 2008 در ایران 8 میلیارد دلار ، 2014 یازده میلیارد دلار و در سال 2019 به پانزده میلیارد دلار خواهد رسید که این موضوع ضروری است که مسئولان توجه بیشتری به توسعه خطوط مترو داشته باشند.


معاون عمرانی مترو تهران گفت: برای توسعه خطوط مترو سه هزار واگن نیاز داریم که در حال حاضر 1000 واگن سفارش داده ایم که قرار است ظرف مدت یکسال ساخته و یا وارد شود.


گرامی گفت : 400 واگن در داخل تهیه و 600 واگن نیز از خارج کشور وارد خواهد شد.


وی در خصوص حمایت دولت در بخش توسعه مترو گفت : گرچه مشکلات دولت را می دانیم اما در بخش توسعه مترو نیاز به کمک های دولت است و اگر در مترو هزینه کنیم در جاهای دیگر هزینه ها و آسیب ها کمتر خواهد شد.


گرامی افزود: ارزان ترین مترو چه به لحاظ ساخت و چه به لحاظ ارائه خدمات در ایران انجام می شود.


وی در خصوص توسعه خط متروی تهران - ورامین گفت : این کار را آغاز کردیم و مقداری از زیرسازیها انجام شد وکارها تا 50 درصد پیش رفت اما بعداً با مشکل مالی مواجه شدیم که کار تعطیل شد.


گرامی افزود: اواخر اسفند سال گذشته قرارداد لغو و ساخت خط متروی تهران ورامین به راه آهن سپرده شد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار