ارتش پاکستان شهر راهبردي وزيرستان جنوبي را بازپس گرفت
به گزارش گروه بين الملل «شبکه خبر دانشجو» به نقل از پرس تي وي، سرلشکر اطهر عباس، سخنگوي ارتش پاکستان در يک کنفرانس خبري اعلام کرد: نظاميان اين کشور جمعه شب، در آغاز دومين هفته از عمليات ارتش در وزيرستان جنوبي، به شهر کوت کاي وارد شدند و اين شهر را از تصرف شبه نظاميان حامي طالبان خارج کردند.
عباس در اين کنفرانس خبري، اين شهر را مقر تروريستهايي دانست که اکثر ساختمانهاي آن را به سنگر و انبار مخفي تبديل کرده بودند.
منابع نظامي پاکستان همچنين ديروز از ادامه عمليات نيروهاي نظامي با پشتيباني بالگردها و توپخانه جهت پاکسازي کوهستانهاي اطراف اين منطقه از شبه نظاميان حامي طالبان خبر دادند.
شهر کوت کاي، زادگاه حکيم الله محسود، فرمانده اصلي شبه نظاميان حامي طالبان و محل زندگي قاري حسين از فرماندهان آنها به شمار مي آيد.
به گفته مقامات پاکستاني، نيروهاي محسود در هفته هاي گذشته اهداف مهم اين کشور هدف حمله قرار داده اند.
گفتني است، بر اساس گزارش هاي منتشر شده، نظاميان ارتش پاکستان از آغاز عمليات گسترده نظامي خود در منطقه وزيرستان جنوبي تاکنون بيش از 155 شبه نظامي حامي طالبان را کشته اند.
اين درحالي است که موج حملات شبه نظاميان حامي طالبان در شهرهاي پاکستان در کمتر از چهار هفته گذشته نزديک 200 کشته برجا گذاشته است./انتهاي پيام/