افزايش تلفات نيروهاي آمريكايي در اثر سقوط سه بالگرد در افغانستان
به گزارش «شبكه خبر دانشجو» به نقل از الجزيره، در حوادث روز گذشته افغانستان سه بالگرد ناتو دچار حادثه شدند كه بر اثر آن 14 نظامي آمريكايي كشته شدند.
اين در حالي است كه آمار اوليه از كشته شدن 4 نظامي آمريكايي حكايت داشت.
بر اساس بيانيه نيروهاي امدادرسان بين المللي (ايساف) به فرماندهي ناتو، دو بالگرد در جنوب افغانستان با يكديگر برخورد كردند و تحقيق در مورد اين حادثه ادامه دارد.
در اين بيانيه همچنين تاكيد شده است: اين اتفاق عمدي و خربكارانه نبوده است.
اين بيانيه با اشاره به حادثه جداگانهاي اعلام كرد: يك بالگرد ديگر هم در غرب افغانستان در عملياتي ضد طالبان سقوط كرده است.
سخنگوي دولت نيز ارائه توضيحاتي بيشتر در اين رابطه را رد كرد.
لازم به ذكر است، اوضاع جنوب افغانستان بحراني تر از ساير نقاط اين كشور جنگ زده است و طالبان در اين منطقه با حدود صد هزار نيروي ناتو و آمريكايي در حال درگيري هستند./انتهاي پيام/